/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Spookyyyyyyyy
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 1947 gange
200 point
Dato : 07-12-10 17:00

Hold da helt op Knudsen har fundet ud af hvor Øjenvidnet bor og arbejder, vi kan se at Øjenvidnet kommer fra Handsted men hvad laver Øjenvidnet på Vejle Fjord er han læge? pedel? gartner? eller hjælper han til med at gå til hånde i de arbejdende værksteder? jooooooooo det bliver spændende og Øjenvidnet er en af Knudsens venner lad os høre Knudsen hvem er Øjenvidnet

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 07-12-10 17:41
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-12-10 17:59

Jeg tror at Øjenvidnet i virkelighedfen er Sandhedsvidnet - og at Sandhedsvidnet i virkeligheden er Øjenvidnet.

"Thi den som ser skal vide" og den som ved ser tingene, som der er". Amen. Citat: Det Halvgamle Testamente

Og hvor Fanden ligger så Handsted??

Mvh.
Tonganeseren
På vej fra Hunsted til hansted

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-12-10 19:13

For de uoplyste ligger HANSTED og ikke HANDSTED, lige nord for Horsens, ca 3 - 4 km. Lille soveby, uden butikker op og ned af jernbanen. Hvem der lyver mest og er mest utroværdig bliver jo en spændende test. Men mon ikke de stridendende parter kunne mødes f.esk på Bredal Kro. De iges at have fremragende ostemadder og OK kaffe, omend bb spare lidt km. Men så kunne han passende give kaffen.

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 200 point
Dato : 07-12-10 19:14

Ja så skete det !

BB1 er meget tæt på at kunne afsløre min identitet ! Så derfor vil jeg gerne komme ham i forkøbet ved at røbe, at jeg er halvfætter til JulemandenKandu, som jo har meget travlt i denne tid, hvor julesneen daler fin og hvid.
Bendt - gør mig den tjeneste at afsløre mit fulde navn og adresse - det vil være for flovt for mig selv; vil du gøre mig den tjeneste ? På forhånd tak.
Kan du lige oplyse alle om, hvad jeg laver i Vejle Fjord - det vil sikkert være interessant for mange at vide. Ligeledes vil jeg gerne, om du vil forklare hvor Handsted ligger, så alle er med på hvad vi taler om - skal afsløringerne have vægt, skal sandheden også frem - det har du hermed min tilladelse til.

Nu håber jeg at de fleste kan fejre den tilstundende højtid i familiens skød - for resten Bendt: Hvilken dag er det vi skal mødes i dit hjem til julefrokost ? Jeg har desværre forlagt tidspunktet !

Øjenvidnet4
MULTI-X
Fårevejle

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 07-12-10 19:45

Kan du lige oplyse alle om, hvad jeg laver i Vejle Fjord det vil jeg også godt vide, det må fandme være koldt
Jeg tror at Øjenvidnet i virkelighedfen er Sandhedsvidnet - og at Sandhedsvidnet i virkeligheden er Øjenvidnet nå nå nå Tonga, hvad bygger du den mistanke på

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-12-10 20:23

Hej Sandhedsvidnet

Jeg har bare prøvet på, som gennem de sidst forløbne cirka 3 år, at sætte mig ind i Balletumpens tangegang. Tilsyneladende forgæves. Da Tumpen samtidig bor i et religionshærget område, satsede jeg på at kombinere tingene, for om muligt at hitte symbolikken. En eller anden reference må manden for Uglen i Hulen da benytte sig af. Muligvis er han bare "skudt i roen".

Ved at lege lidt med navnenes betydning, kom jeg frem til en form for symbolik. OK! Den holder garanteret ikke i byretten - men det var da et forsøg værd.

Balletumpen har allerede udnævnt Betterwisser og undertegnede til at være en og samme person, så hvorfor kan resten så ikke være en og samme person - iflg. Balletumpen?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-12-10 20:41

Undskyld jeg lige mænger mig i tråden, men dyrk lige Sarah Palin på riffeljagt. Såvidt vides ligger der en burgerrestaurant lige bag kakketoppen - med drive in biograf etc. Er hun ikke lidt af en medieluder??

http://jp.dk/udland/usa/article2268713.ece

Mvh.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-12-10 22:29

Hej Øjenvidnet.
Har du læst det her fra en klodset bonderøv, som stadig står på stedet og tramper i en balje med mudder.
Nu brænder lokummet under dine baller - Øjenvidnet. Nu ved Ballehyleren helt præcist hvem du er, og nu havner du squ i retten for udbredelse af æreskrænkende udtalelser..

Balletumpen skriver bl.a.:

Han har længe haft en forsanger, som kalder sig Øjenvidnet 1234567 o.v.s. Ham vidste jeg ikke hvem var, før jeg i dag modtog en telefon opringning. (Han blev røbet af en af sine egne gode venner)
Øjenvidnet er også en person omkring de 60. Jeg finder det derfor ganske påfaldende, at to så ”VOKSNE” personer igennem så lang tid har leget herinde, fordi de troede, at de for evigt kunne forblive anonyme.

Nu er han edermageme tæt på - Øjenvidnet. Det er næsten ikke til at bære.

Er der nogen som har linket til Safari-Jensens omtale af Landsbytossen??????

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 08-12-10 07:21

En skønne godmorgen til alle !

Det er en ret alvorlig sag for Øjenvidnet med den afsløring af hans identitet og evt. retssag, som Tonganeseren skrev i sit indlæg. Han efterlyste Safari-Jensens link til "Landsbytossen" - er det dette her ? http://www.jensensafaris.com/2009forbryderalbum/forbryderalbum.htm

Jodle-Birger er også blevet inddraget i bb1's tråd, men det er vel naturligt nok al den stund at han er død. Han har nok også været en god ven af bb1 - jæger, tarmrenser og musiker og dermed kendt, og de er alle gode personlige venner, specielt efter de er døde !

Men nu venter alle i spænding på, at forløsningen/afsløringen skal komme - lad os få det overstået, så der igen kan blive nogenlunde ro i jagtsitet på KanDu.

En god dag ønskes alle.

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X
Bottrup Stadion

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-12-10 08:55

Mange tak til Provsten.

Og hermed et link til de mange nye deltagere i Ballegaards tråd. Læs nedenstående link, før I læser Se & Hør.http://www.jensensafaris.com/2009forbryderalbum/forbryderalbum.htm

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-12-10 09:12

Tjek lige dennehersens . Vel nok et af de mest morsomme indlæg i længere tid. Tegnsætningen kender vi til bevidstløshed.

Hvad kan få nogen til at skrive følgende:

Fra : åbenbart

Dato : 08-12-10 07:41

--------------------------------------------------------------------------------
Tak for din forklaring bb1

Jeg må indrømme, at det er noget slemt svineri med anonyme personer

. . . for efterfølgende at underskrive sig "Åbenbart".

Kommentar
Fra : åbenbart

Dato : 08-12-10 07:41

--------------------------------------------------------------------------------
Tak for din forklaring bb1

Jeg må indrømme, at det er noget slemt svineri med anonyme personer
"venner" eller "uvenner", der ved noget om en person - dig, f.eks -

og så generer dig på kandu.dk eller andre steder.

Det er for sølle, kujonagtigt og burde ikke være tilladt.

Det eneste man kan sige er, at sådanne anonyme personer ikke er noget værd,
rent moralsk og menneskeligt.

Ellers ville de "fægte med åben pande" -

Ikke være anonyme !

Det er det samme, som de personer, uden skam i livet, der sender anonyme, adresseløse breve til ens privatadresse, hvis man, med navn og adresse sender læserbreve til aviser -
Og, som måske ikke er noget "visse" personer er enige med -

Øh, hvordan kan man modtage "adresseløse" breve????

Så, frem for at tage diskussionen op i avisen -
sender anonyme breve, hvor de dels spotter, truer, nedgår o.s.v UGH - manner. Tung tale.
De folk, er de under al kritik - nogle sølle personer

Jeg kender dig ikke bb1, men prøv at glemme disse fæhoveder, som generer dig.
hvis du kan, for sådanne møgsvin har ingen hæmninger, desværre !

Nemlig.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 08-12-10 11:18
Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 08-12-10 13:06

Kommentar
Fra : åbenbart
Dato : 08-12-10 07:41
--------------------------------------------------------------------------------
Tak for din forklaring bb1

Jeg må indrømme, at det er noget slemt svineri med anonyme personer
"venner" eller "uvenner", der ved noget om en person - dig, f.eks -

og så generer dig på kandu.dk eller andre steder.

Det er for sølle, kujonagtigt og burde ikke være tilladt.

Det eneste man kan sige er, at sådanne anonyme personer ikke er noget værd,
rent moralsk og menneskeligt.

Ellers ville de "fægte med åben pande" -

Ikke være anonyme !

Det er det samme, som de personer, uden skam i livet, der sender anonyme, adresseløse breve til ens privatadresse, hvis man, med navn og adresse sender læserbreve til aviser -
Og, som måske ikke er noget "visse" personer er enige med -

Så, frem for at tage diskussionen op i avisen -
sender anonyme breve, hvor de dels spotter, truer, nedgår o.s.v

De folk, er de under al kritik - nogle sølle personer

Jeg kender dig ikke bb1, men prøv at glemme disse fæhoveder, som generer dig.
hvis du kan, for sådanne møgsvin har ingen hæmninger, desværre !
--------------------------------------------------------------------------------
Det bliver vel nok spændende at få navn og adresse på denne "åbenbart", for hvis ovenstående skal stå til troende, må skadderhovedet selv opgive sit navn ellers er han lige så utroværdig som bb1, skønt han ikke er anonym ! Og det siger ikke så lidt !
Lad os gætte på, at "åbenbart" er kommet ind i det forjættede land via sin gode ven Balledrøn eller også er det Balledrønet selv, som har fået hjælp til at skrive et næsten fejlfrit dansk - men også kun næsten !
Jeg er helt enig med Tonganeseren i hans konklusion om bb1's nye "ven og vidunder" !
Jeg vil iøvrigt takke bb1 fordi han åbenbart har slettet black-listningen af mig - jeg havde ingen problemer med at logge mig ind hans tråd !!
Nå lille Balledrøn - får vi snart navnet på denne formastelige Øjenvidnet4, så vi kan komme videre ?

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X
"I en seng på hospitalet"

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-12-10 17:26

Ny mand på banen, allerede blacket 4 personer, skriver de samme flosker, som Julemandskandu og bb1, " åben pandelap" og samme kikksede ordstilling.

Adresseløse forsendelser sikkert også skrevet med usynligt blæk og leveret pr. airmail af tyrkerduer, eller måske hulduer.

For fanden Knudsen hold nu op, men godt du ville af med poing denne gang, til dit " datterselskab ". ..

Øjenvidnet kommmer fra Kandestederne. Knudsen!- hvad med at donere alle de der havenisser, til en lokal gang Jævlerace i rundforvirringen

Mvh
BW
MUltimedie Øjenvidnet

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-12-10 21:05

Og jeg som troede, julefreden have lagt sig over sitet.

I fire dage har jeg nynnet, "Bliver det mon jul i år" Kulissen var ellers til det.
Godt med julesne, frigivelse af snebaj'sere, julegåsen er udpeget og bliver slagtet en af dagene - sammen med fedesvin. Mutter render rundt i køkkenet, iført ultrakort nissepige-kostume og synger halvsjofle viser om den store nisse der skal på besøg juleaften.
Og lige med et.....så kommer Balledrengen og ødelægger den go'e julestemning....øvvvvvvv.

Ballegaard, din julelyseslukker.!!!

Multi-X
På loftet.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-12-10 23:17

- fint at øjenvidnet selv siger, at jeg er tæt på, for det er jeg.
Om han så er den samme som sandhedsvidnet - det er jeg lige glad med. Denne sag har vist, at øjenvidnet end ikke kan stole på en af sine nærmeste venner..........

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-12-10 00:52

Pis med dig - . Det eneste vi har i denne "sag" - er din forklaring, der som så mange gange tidligere er et produkt af demens og en alt for livlig fantasi.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-12-10 03:55

Tombe du kan pisse i dine bukser. Jeg ved nu hvem øjenvidnet er og at du også har haft kontakt med ham og nu prøver på, at give det udseende af, at det ikke er dig selv, der har afsløret ham...

Fatter du ikke er du en stor

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-12-10 08:00

Nå lille BaldeBendt - hvor bliver afsløringen af ?? Jeg venter spændt !

Én af mine "våbenfæller", betterwisser, skrev så rigtigt, så rigtigt:"Knudsen!- hvad med at donere alle de der havenisser, til en lokal gang Jævlerace i rundforvirringen" Til alles information sker det allerede - men politiet er på sporet af ham, for den slags ræs er ikke lovligt i Bottrup Kommune !

Jeg ved ikke hvor lille BaldeBendt har fra, at jeg ikke kan stole på én af mine nærmeste venner ? Jo Bendt, jeg kan stole 100% på de mennesker jeg omgiver mig med, så bevis lige din påstand !
Til gengæld synes jeg du skylder alle, incl. din "gode" ven åbenbart og dig selv at få udløst spændingen om min ringe herkomst.

Tonganeseren skal åbenbart blandes ind i dine slibrigheder omkring min person - jeg kan berolige dig med, at jeg respekterer Tonganeseren, men at vi ikke har nogen kontakt udover de skriverier der foregår i de forskellige tråde - om du tror på dét må blive din egen sag !

Men kom nu med al den viden du har om mig - vi er mange som venter med spænding eller er det blot én stor løgnehistorie fra din side - igen ?? Det vælger jeg at tro på !!!

Venlig hilsen, specielt til tøsedrengen Bendt Ballegård-Knudsen

Øjenvidnet123456789
MULTI-X - Teamet som holder på formerne
Kandestederne

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-12-10 08:34

Kæreste lille Balledoof !!

For at vær lidt imødekommende og ikke springe over hvor gærdet er lavest, skal du have en lille ode for at dagen ikke skal blive dig for trang:

Melodien går på omkvædet af Åh Dagmar, skrevet af forfatteren og komponisten Olfert Jespersen.

Åh Balde, åh Balde
Din røst er så fin som en sart violin
Åh Balde, åh Balde
Vær sød og vær rar og vær min

Ikke et øje er tørt efter denne "kærlighedserklæring"

Må den bedste mand vinde !!

Øjenvidnet123456789
MULTI-X Teamet som holder på formerne
Stadig Kandestederne

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-12-10 09:41

Er det virkelig kommet såvidt, at Multi-X teamet er begyndt at afsløre deres indentitet overfor hinanden - for derefter at videregive diverse afsløringer til bb1.?
Det kan jeg dog næppe forestille mig.!!!

Endnu engang, må jeg slå fast med 7" søm, hold jeres ID fuldstændig hemmelig.
Hvem husker ikke min kontrovers med bb1.? For fanden da, hvor jeg takker min Gud og Skaber for, at jeg ikke røbede men ID.

Mvh.

Heinz Didrik von Holzenstein.
Lindeløv Alle 107
4712 Østre Tranum
Tlf. 2487 1598
Cpr: 090476-0659
Nr. på Visa Dankort: 7654 8790 0988 3210 106

Medlem af: AA, Kirkens Korshær og Blå Kors.

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 09-12-10 10:11

Ve I nu els vad. tag jer sammen. får hælvede!!!!

Vad sadan ligner det. at bliv ved mæd at deskuter vem der er vem. å vorfor vedkomemde er vem.

Og i staver os af hælve te. Å det er hel buntet. Det ves got. der ikke er lavet en PISA unnersøelse på jer.

Puha. det jalp at få luft for sine akratjoner
Vi ses engang i framtien

Nu fulbørtet mælem af multi-X timet
Better-Known
Jemme i stue. og med kaggelovnen tænt. Å dajlig varm kaffe på tærmåkannen.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-12-10 12:58

Hej HH.

Næh - såmænd, Heidi Ho. Ingen har røbet noget som helst, og BajutBent`s dumme og primitive "skaktræk" bør udløse det store brede danske grin. En ting er sikker!!! Vidste BajutBent Skidespræller hvem deltagerne er - så havde han med 100% sikkerhed bragt navnene her på siden.

Forklaring:

Vi har at gøre med en underbegavet åndsamøbe, som rent udviklingsmæssigt ikke har flyttet sig en millimeter - rent åndeligt - siden han blev 14 år, og allerede dengang stod det skidt til. Han sidder i sin garage og lægger store planer. Endnu engang førsøgte han sig med at skabe splid blandt Multi-X gruppens medlemmer - og endnu en gang gik det galt. Han opfører sig jo stadig som et underudviklet barn.

Jeg har et julegaveforslag til hans familie: Et Tekno Sæt for aldersgruppen 5 - 7 år. Det kan han få mange år til at gå med. Instruktionsbogen kan han ikke læse.

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X Gruppen

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-12-10 13:00

C. du er simpelhen for dum, at du fortsætter, men OK. så tager vi den derfra. Snart på gensyn...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-12-10 13:16

Jeg har et skidegodt forslag:

Vi giver allesammen BajutBent lov til at offentliggøre Multi-X Gruppens virkelige for- og efternavne. Så er han på skideren igen.

Mvh.
Tonganeseren

Kom så - TumpeBent. Lad os se, hvad du kan.

Og nu er det snart Jul igen. Dejligt.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-12-10 13:32

Hej Tonga.
Jeg kunne da heller ikke i min vildeste fantasi tro, nogen var så ubetænksom at oplyse noget som helst til bb1 - ikke engang skostørrelsen.

bb1 må også gerne afsløre min indentitet.

Mvh.
HH

Nu det Jul igen. Nu det Jul igen
Og Julen varer lige til Pååååske.
Nej det ikke sandt. Nej det ikke sandt - for der i mellem kommer Fasten.

Til julebal, til ju ju ju ju ju julebal.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-12-10 13:38

Jeg kom lige i tanker om disse vers - jeg elsker digtet.

Johan Krohn: Peters Jul. (1866)

Jeg glæder mig i denne Tid;
nu falder Julesneen hvid,
og saa maa Julen komme!
Min Faer hver Dag i Byen gaar,
og naar han kommer hjem, jeg staar
og ser hans store Lomme.

Og paa hans Bord forleden Dag
jeg saa et yndigt, lille Flag,
og det jeg ikke glemmer.
Papir han klipper med en Sax;
men naar jeg kommer ind, han strax
sin Stads i Skuffen gjemmer.

Og Moer har Peberkager bagt;
jeg ved det, jeg har selv dem smagt,
da de var ganske varme.
Sit Sølvskab Moer nu aabnet har,
og Stadsestagen frem hun ta'er,
den med de mange Arme.

Og Moer hun har saa mange Bud,
hvert Øjeblik skal Anders ud,
og Moer og Anders hvisker.
Men jeg kan dog høre, – tys!
i Morges var det Julelys
og røde Baand og Svesker.

Og Søster Hanne syr og syr.
Hun siger, Julen er saa dyr,
hver Gang hun Grisen ryster.
Til Faer hun har en Pibesnor
af Perler, og til Bedstemoer
hun hækler paa en Trøster.

Jeg vil nok ogsaa noget faa;
jeg maa jo ind i Salen gaa,
naar hun skal til at strikke.
Der inde er der rigt'nok koldt;
men naar jeg spiller med min Bold,
saa mærker jeg det ikke.

Da før jeg ud med Karen gik,
vi var i Bagerens Butik;
dér stod den tykke Bager,
og han skrev op, hvad Karen sa'e:
Til Juleaften skal vi ha'e
to store Julekager.

Gid det var Jul! Hvor det var rart.
Men nu maa den da komme snart,
det varer ikke længe;
thi fra min Stol ved Vindvet her
paa Køkkenmuren jeg jo ser
alt Julegaasen hænge.

Du gamle, rare Bedstemoer,
hvor det var dejligt, at du tror,
at nok du ud tør kjøre.
Og Juletræet er saa stort;
Jeg saa' det staa i vores Port.
Nu skal du bare høre!

Med Risengrød begynder vi,
husk paa, der er en Mandel i!
Og saa skal Gaas vi have.
I Gaasens Ryg et Flag skal staa,
og den har smaa Manchetter paa
og Grankrans om sin Mave.

Naar Faer skær Hul paa Gaasen saa,
han løfter mig, jeg kige maa
til Sveskerne der inde.
Vi trækker „Gaasekrog“ for Spøg,
og tænk! en stor Klat Syltetøj
jeg faar, hvis jeg kan vinde.

Så får vi vin i vore glas,
og Moer hun henter Juleknas
og Godter til at spise.
Og Gaasens Skaal vi drikke vil,
og Faer han synger nok dertil
en morsom Julevise.

Og naar til sidst vi klinket har,
sin Søndagspibe henter Faer,
og Hanne hun maa stoppe.
Med Julelys hun tænder den;
saa leger Faer med os igjen,
og vi bli'er længe oppe!

Far vel! for nu vil Karen gaa.
Men jeg dig ikke sige maa,
hvad vi skal hen og hente.-
Men kom nu rigtig tidligt! hva'?
Du kan jo kjøre hjemme fra,
før Lygterne er tændte.

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 09-12-10 14:01

nå I er riktig bleven julvarme. vad?????
Men jeg kan fårtæl jer at det er der så mang andre der os er.

Betterwesser å bb1 er os julvarm. de skal kør julniskanen i bortrup. Å så må vi se om di deler en pos pevarnøder å en pos brunkage. Å en lile flask brandvin.

bagetter skal di jem til bb1 å spis julgåes me røkål å røvin å pordvin

det sies i by. at det dem der skal vær julman i år. å de har manne gaver at dele u af

teløk me jul

Jeg sider jemme i stu å har fyre i kaggelovnen. jeg smed min kon i

Go jul alesamen
Hisen fra mig

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-12-10 14:09

Alle sanser er tilsluttet i netop den nævnte julesang, og jeg har det på samme måde som du, når Peters Jul reciteres. Der har være mange fortolkninger af Peters Jul, men man skal klokke gevaldigt i oplæsningen, for at ødelægge de dejlige billeder som toner frem på den bagerste side af nethinderne.

Men måske oplever jeg ikke den tilstundende jul. Bajutten skriver "på gensyn", og måske står han en af de nærmeste dage udenfor min husdør - med en fastelavnskølle i hænderne. Tsk, tsk - gid det ville gå således.

Men måske tænker Bajutten på en tilstundende retssag, som han jo har truet med. Jeg glæder mig enormt til at fremlægge beviserne på hvordan jeg i årevis er blevet tilsvinet og løjet om. Det bliver en stor, stor dag for undertegnede. Det vil være som at skyde til en siddende hare.

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X Gruppen
Synes det trækker et eller andet sted fra.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-12-10 16:57

Jeg tilslutter mig helt og holdent Tonganeserens forslag om, at sinken Bendt Ballegård-Knudsen må offentliggøre mit navn og adresse her på Kandu.
Mon ikke Tonganeseren, sammen med mig, vil være med til at gøre julen 2010 ekstra god for Ballevommen. Eftersom bb1 kalder både Tonganeseren og undertegnede for forsangere, er det jo nærliggende at lade vore mandige røster lyde i et par julesange/salmer ved et besøg i den Ballegårdske familie. Jeg har allerede haft kontakt til fru Ballegård-Knudsen, som synes det er en morsom idé, idet hun også sagde, at det måske kunne opmuntre Bendt lidt, da han er sur og tvær i øjeblikket - gud ved om det er lyset der mangler ?
Så nu mangler vi blot at få tidspunktet sat - det vil blive aftalt én af de nærmeste dage !!!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Forsanger af Guds nåde - for de sindsmæssigt mindre bemidlede
Grenå Kalv

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-12-10 17:09

Hold da helt ferie - hvor jeg skreg af grin over dit indlæg - kære Øjenvidnet. Tak for det. Det er altid dejligt at få sig et billigt grin.

Herunder ser man hele Team-X Gruppens kor synge for julemandenKandu

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-12-10 17:14

Hvis ikke gider lytte til julesange - så tager vi squ dennehersens gamle svinger:

"Hvem sidder der bag skærmen,
med fråde om sin mund?
Det er såmænd Bent Begmand,
som jordet blev igen.
Nu sidder han og flæber,
og gerne trøstes vil.
Det gør vi da gerne,
med munter julesang".

Yepiiieeee Glædelig JUl - når tiden kommer

Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 09-12-10 18:01

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-12-10 19:02

Tak for poings til Sandheden

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-12-10 19:17

Der er helt sikkert en sammenhæng imellem. At det er Sanhedsvidnet, der lukker sin tråd og giver poing til Øjenvidnet..
Hvem var det der påstod, at de to var en og samme person: D.L.S. X`eren Evindelige.Bøvsende Berthelsen.

Jeg har ingen behovfor at afsløre mere. Øjenvidnet og jeg mødes ret snart også skal vedkomne komme til, at stå til ansvar overfor mig i øjenhøjde og vidner påsyn og hør!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 09-12-10 19:45

det retig bb1. bar gå te den.
vis øjnvine å sanhedvne å betterwesser å tonganeser å hejdi ho. er en å same parson så ska du ikke finne dig i nået. bar avslør dem ve det vuns.

os te løk med jul te dig

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-12-10 00:14

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-12-10 19:17

--------------------------------------------------------------------------------
Der er helt sikkert en sammenhæng imellem. At det er Sanhedsvidnet, der lukker sin tråd og giver poing til Øjenvidnet..

Rettelser: Der er helt sikkert en sammenhæng mellem at det er Sandhedsvidnet der lukker sin tråd og giver POINT (for Satan da - analfabet) til Øjenvidnet.

Hvem var det der påstod, at de to var en og samme person: D.L.S. X`eren Evindelige.Bøvsende Berthelsen.

Rettelser: D.L.S. X`eren, evindelige bøvsende Berthelsen.
Du må være en pestilens at bo sammen med - skvadderhovede. Kender du slet ikke begrebet HUMOR????? Hold kæft en tørvetriller. Men så må HUMORISTISK SANS VÆRE LIG MED BEGAVELSE.

Jeg har ingen behovfor at afsløre mere. Øjenvidnet og jeg mødes ret snart også skal vedkomne komme til, at stå til ansvar overfor mig i øjenhøjde og vidner påsyn og hør!!!!!!!!

[B]Rettelser: Jeg har ingen behov for at afsløre mere. Øjenvidnet og jeg mødes ret snart, og så skal vedkommende komme til at stå til ansvar overfor mig - i øjenhøjde og i vidners påsyn og påhør!!!!

Er du beruset - Bajut?? Sådan er omgang voldtægt af det danske sprog ser man sjældent. Det er jo uhyrligt, og kunne du så fremover stave POING rigtigt??? Det staves Fandenraspende POINT. Nu må du squ have lært det.

I Guder for en gang fuldemandsævl. Pas på du ikke drukner i Gløgtønden. Nåh nej! Hop du i med hovedet først. Så slipper vi sagesløse medmennesker for mere af slagsen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-12-10 00:18

Hmmmmm! Møde dig i øjenhøjde?? Skal han da ligge på knæ foran dig??? Du er squ snart så duknakket, at din horisont udgøres af dine beskidte støvler.

Mvh.
Tonganeseren
MULTI-X Teamet

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-12-10 00:30

POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT
POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINTPOINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT POINT

OK Bajut!!

Tag dig nu sammen. Nu har du været til grin i flere år - udelukkende pga. din måde at stave POINT på; og du har ikke engang fundet ud af det. Det siger en del om din intelligens.

Luk nu øjnene og stav til POINT. Ikke kigge.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-12-10 00:35

Fin detalje!!! Respekt !!!!!

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 09-12-10 18:01

--------------------------------------------------------------------------------
Tak for svaret Øjenvidnet4.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-12-10 19:02

--------------------------------------------------------------------------------
Tak for poings til Sandheden

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-12-10 01:51

Bemærkelsesværdigt, som X-Tomben E.vindelig B.løde Berthelsen med H. Skal bruge op til flere indlæg for at forklare sit eget vrøvl noget nyt og epokegørende er der ikke i det han skriver og jeg ved godt hvorfor:
Han har på denne tid af døgnet igen slikket på for mange vin propper. Hvad med dine omgivelser kan de stadig blive ved med at tåle det?
Du husker vel, hvordan det gik en tidligere deltager her inde B.N.– alkohol kan være meget farligt i de forkerte ganer. Lærte du ikke det da du boede i det hellige land eller var det den egentlige årsag til, at de smed dig ud med føn og klem?????

Tombe indse det nu, du vil aldrig vinde over mig – jeg kender dig alt for godt!!!!!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-12-10 06:16

"Jeg har ingen behovfor at afsløre mere. Øjenvidnet og jeg mødes ret snart også skal vedkomne komme til, at stå til ansvar overfor mig i øjenhøjde og vidner påsyn og hør!!!!!!!!"

Ah nej - ens dag bliver fuldstændig ødelagt over det misk-mask af sprogbrug ! Det er flovt, at en dansker (?) ikke kan gøre sig blot nogenlunde forståelig på sit modersmål !! Desværre tror jeg det er aldeles nyttesløst at forsøge at bibringe skvattet nogen form for lærdom, da det kræver blot en lille smule intelligens at modtage undervisning på børnehaveniveau.
Jeg glæder mig usigeligt efter at tale med VomBalle i øjenhøjde - gud ved hvor og hvornår det skal foregå ? Bliver det en standret eller blot et Stasi-forhør ? Ak ja, spørgsmålene er mange men svarene udebliver fra knoldsparkeren bb1 - han truer som sædvanligt med alverdens ulykker, hvis ikke man følger hans parole - men husk lige lille Balledoof: Jeg er ikke afhængig af dine invitationer på din lejede jagt - mine egne mange ha udgør så rigeligt de arealer jeg kan overkomme og desuden kommer invitationerne i en lind strøm fra gode venner og bekendte som jeg kan stole på !
Du er og bliver en

Øjenvidnet4
MULTI-X Sandhedsteamet for gentlemen
Thüringen

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 10-12-10 06:29

Du husker vel, hvordan det gik en tidligere deltager her inde B.N.– alkohol kan være meget farligt i de forkerte ganer så gjorde du det igen Knudsen, B.N. eller bette nold som du yndede at kalde afdøde, trækker du ind i noget som han slet ikke har haft nogen indflydelse på, her på Kandu husk lige det var mig du beskyldte for at være B.N. mener du B.N. er stået op fra de døde? nu svimler det for dig, er der er lækage på det trykbærende anlæg, du bære på enden af halse?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-12-10 08:20

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-12-10 11:09

Så så Sandheds-Øjenvidne pas nu på. Det er dig der skriver om en afdød ikke mig!!!!!

Det er næsten utrolig, som du bliver ved min ven, men vent jeg skal nok komme over dig, der er muligheder nok nu jeg ved hvem du er...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-12-10 11:43

Kan I huske ham der - Komiske Ali, som med i rækkevis af amerikanske kampvogne i baggrunden - på vej ind i en irakisk storby, stolt deklamerede de irakiske styrkes sejre over amerikanerne??

Sådan var det også med Adolf Hitler. Til det sidste braldrede han op med løfter om den totale sejr - uanset at russerne stod og pissede ham og hans personale i hovedet gennem ventilationsskakterne i Berlin.

Also Jungs!
Ballehof udviser samme ukuelighed som de førnævnte ondskabsfulde diktatorer. Fra dags dato kalder jeg ham Komiske Bent.

Selv om Komiske Bent står i lort til halsen - i hvert fald her på hjemmesiden, så tror han stadig på den totale sejr over alt og alle. Manden er jo rablende gal.

Held og lykke til Øjenvidnet. Tag det bare roligt. Komiske Bent udgør ingen fare for nogen som helst - jo, måske for sin hund.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-12-10 12:14

Hvis man nu kigger dybt i bakspejlet, hvad angår trafikken mellem Komiske Bentog stort set resten af deltagerne her på hjemmesiden, så er der jo ikke sket en skid.
OK! Vi har alle moret os over Komiske Bent, men fjolset er jo ikke kommet en millimeter længere - rent udviklingsmæssigt.
Han kører stadig i nøjagtig samme rille, mener at have afsløret Gud og hvermand og ser rænkespil fra han vågner til han falder i søvn.
Egentlig håber jeg, at han snart får fred. Han må have det ad Helvede til. Man kan se, at han bliver mere og mere duknakket, og mon ikke det skyldes, at han ikke mere kan se folk i øjnene - efter mange års løgne og frækheder. Se hans ansigt. Han ligner jo noget, der lige er gravet op af jorden.
Et menneske med et så plaget ansigt, kan kun have det skidt med sig selv.
Derfor!!!!! Som så mange andre har skrevet det - søg hjælp, Komiske Bent.

Endelig:
Havde det ikke været for Komiske Bent, så havde jagtsiden været et væld af viden og solide indlæg. Komiske Bent har ganske enkelt ødelagt enhvert fornuftigt tiltag., og jeg glæder mig faktisk til han smider træskoene. Komiske Benthar nemlig forårsaget ubodelig skade på jagtsagen herhjemme og har ødelagt jægrnes ellers fine omdømme.

Mvh.
Tonganeseren
Sidder med krystalkugle

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 10-12-10 14:18

haj tonganesren.

det var got du fik rattet alle bb1 stavfelj. den mand kan om noen ikke stav. vor mon han har gåt i skol hende.

jeg har næmli lakt mærk te. at der er manne her inne der stav dålikt. de skule tage et kusus i dansk ratskrivnin på aftenskol. det har jeg gjordt. å det har hjalp mig meget i værdagen.

du kan får et eksemplet ikke finne en enste stavfelj. i det jeg har skrevt.

no skal jeg fyr i kaggelovnen. kone frysser om nædsen

mæ vnelig hilse
Brian Jonny Jensen

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-12-10 15:02

At rette dine stavefejl vil være for meget; men nu har du tidligere sendt velskrevne indlæg - så du er vist en spøgefugl.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-12-10 15:06

Højt i træets grønne top,
sidder julegrisen.
Den vil ikke komme ned,
for så skal den slagtes.
Træet svinger med sin top,
grisen skriger som besat.
Træk i grisens bene,
råber gamle Lene.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-12-10 16:04

Man skulle tro det er en sang som Balledoof har lavet - fantastisk som du er til at rime - det er fandme høj komik !!!

Øjenvidnet4
MULTI-X von Adler Schultz
Bottrup

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-12-10 16:59

Hvis det var Komiske Bent`s udgave, ville den se således ud - måske?

Højt oppe i et grandtræts grønne top,
sidder der et swin
det er en fra DLS der ik vil komme ned
for så skal han slawtes
Træet farer frem og tibaws,
svinet skriger som besadt.
Træk i svints ens bene,
råber gammel Lene.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 10-12-10 17:00

Øjenvidne4 - rime? Du må være stæreblind og tonedøv.
Tonganeserens vers rimer overhovedet ikke!!

Ja, johhh, med lidt god vilje - de sidste to linjer.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-12-10 17:15

Æhæmmmmm!!!
Nu behøver man altså ikke altid at bogstavrime. De såkaldte "udlyde" skal bare ligge godt i munden -som man kan sige. Ordenes placering i "digtet" har også stor betydning.
Faktisk undgår mange at rime for meget, idet digtet derved kommer til at lyde utilsigtet komisk.

Et eksempel herpå:

Nissen gynger i en gren,
og så falder han som en sten.
Nissmor griner som en hest,
grisen synes den griner bedst.
Farfar er en gammel nar,
han kan li`at gå med røven bar.

Det lyder altså ikke godt. Mange digtere rimer ikke i de første 4 verselinier i en strofe - og bygger liegsom op til rim i de sidste to verselinier.
Men sådan er der squ så meget.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 10-12-10 18:29

Her ser du 1. vers af den originale sang.

Højt fra træets grønne top
stråler juleglansen,
spillemand, spil lystigt op,
nu begynder dansen.
Læg nu smukt din hånd i min,
ikke rør' ved den rosin!
Først skal træet vises,
siden skal det spises.

læg mærke til rim-rytmen.

---------------------------------------
Her er dit vers.

Højt i træets grønne top,
sidder julegrisen.
Den vil ikke komme ned,
for så skal den slagtes.
Træet svinger med sin top,
grisen skriger som besat.
Træk i grisens bene,
råber gamle Lene

Kan du se/mærke forskellen i rim-rytmen ?

Mvh.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-12-10 18:43

Jo, men nu lever vi altså i et helt andet århundrede med andre teknikker. Sædvanen har ændret sig. Men rigtigt er det, at for folk med en svigtende hukommelse er det lettere at kunne synge med på sidste ord i versene. De få synger med på "først skal træetvises, siden skal det spises".
Men jeg er nu så glad for min ekstra strofe, selv om den ikke følger det klassiske mønster. Men du har ikke ret i, at mine ekstravers afviger i rytmebilledet.

Mvh.
Tonganeseren
Rimer ad helvede til

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-12-10 19:51

Hva´så hvad - Better-Known

Du skrev noget i retning af, at "Her er din strofe".

Højt i træets grønne top,
sidder Lissi med sin krop
Hun vil vil ikke komme ned,
for så skal hun t`eed
Lissi vrikker med sin røv,
skrup af med dig dit støre bøv.
Jeg vil ikke bolle,
jeg vil hel´re fjolle.

Helt ærlig! Det blev der ikke noget bedre ud af. Platheder og sjofelt sprog, bare for at få skidtet til at rime.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 10-12-10 20:18

Nu var det ikke teksten jeg kritiserede - det var rimet.
2. linje af din sjofle tekst har mistet versrytmen. (Der er et ord - eller en endelse for meget)

Mvh.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-12-10 11:42

Okæjjjjjjjj !

Højt i træets grønne top,
ser jeg Lissi uden top
Hun vil vil ikke komme ned,
for så skal hun t`eed
Lissi vrikker med sin røv,
skrup af med dig dit støre bøv.
Jeg vil ikke bolle,
jeg vil hel´re fjolle.

Nu nærmer vi os langsomt superstrofen, hvor alle verselinier ender på det samme.

Nvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 11-12-10 14:39

Rimeriet helt okay.

Men forudsætter vi, at verset skal synges på melodien; Højt fra træets .....ryger du ind et problem - nemlig ordrytmen.
Samme problem ses tit, hvor "Tante Lissi" har forfattet en konfirmationssang til "Lille Peter"

Lad mig give dig et eks.

2. linje i dit vers ..."ser jeg Lissi uden top"
Her er du nødt til flg: Første ord, skal være i "2 stød" - altså lig med "strå -ler" Ligeså 2. og 3. ord.
Ellers ødelægger du rytmen i sangen.

Mvh.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 11-12-10 15:09

Du rimer udmærket Tonganeseren, men den har alle dage været sunget som i youtube linket.

Better-known du glemmer, hvad det er for en profil du skriver under!
- ret ind, husk du er ordblind (eller endnu bedre, hold dig til en profil, så får du også flere point at arbejde med)

Spookyyyyyyyyy digt diskussion

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 11-12-10 16:52

Små slag Christa.N, små slag.
Som jeg skrev, er rimeriet godt nok. Det er ordrytmen i verset jeg "øffer" lidt over, Christa.N

---------------------------------------------------------------------------
ret ind, husk du er ordblind (eller endnu bedre, hold dig til en profil, så får du også flere point at arbejde med)
??? Ovenstående postulat, kræver en forklaring fra din side, Christa.N!!

Mvh.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-12-10 17:12

Det er da æt jen postulat, bette klump. a tråt er da lukket din bette klowåvn, du er da en lækkerbispen for en talke pædagogok, rime kan du nu godt helle int.

Så hør efter hvad den gode Qinde prøver at stoppe inmd i skallen på dig.

Dette beste udslip i din vanelige ustil, er det ik bare hylme skide sjåvt og høj IQ føring, bette stumpi

BW
Muliti X grande
e

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 11-12-10 17:45

Nåååå, nu blev beterpisser vægget op ad sin søvn. å lager som om han kan igge kan stave.
vorfor er der ikke så manne fejl i dit siste indlæg. beterpisser

har du hat jælp.bajutwisser

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-12-10 18:08

Håld dig til dænne stil bette røvi, den makter du næsten. Prøv nætse gang lidt mere end 2 "stød" i 2. prutversi.
Lever du inte a.,., at studere skrifttydninger.,. og skrive lejæligheds digte til konfirmænderne og runde føsdage,!§ og læse dressur på diverste bøkker bette noksagt.

Mvh

BW roder lidt i at rythemboks

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-12-10 18:28

Og så til noget helt andet.
Jeg har været en tur på reviret - og fik en flot buk. På forhånd havde jeg afsat en kvote på 2 bukke og mindst 5-6 råer, og det var så den første i efterårsjagten. Sidst faldt der en rå for sønnes kugle. Vejret har været ad Helvede til hele efteråret.

Jeg forsøgte først at komme ind på 3 råer. som essede i skellet til naboen. Det blev ikke til noget, idet råerne kiggede mig ud, og derudover skyder man ikke til rådyr, som går så tæt på naboskellet.
Jeg gik derpå op til skovens nordlige kant, og pludselig sprang 9 råer og 2 bukke ud af skoven og om på den anden side af vores største mose. Jeg kunne så småt følge med i, hvad de lavede, men pludselig kom en seksender til syne i mosens vestlige kant og stod med bladet til mig. Jeg besluttede mig til bukken - og slap kuglen (.243`er). Den tegnede ikke tydeligt og forsvandt ind i mosen. Jeg stillede mig med den kraftige vind i ryggen - og sendte hunden afsted. Jeg kunne se hunden på sporet, og da den standsede, kunne jeg tydeligt se, at den havde fundet bukken. Cirka 15 meter inde i mosen lå bukken forendt - for et fint lung/arterieskud som nærmest må have lænset bukken for blod i løbet af få sekunder. Egentlig kunne jeg selv have fundet den, idet der var særdeles store mængder schweiss i hele sporet, men hunden skal jo også have sin del af fornøjelsen. Lige nu ligger dyret i traileren - og skal hænges op om en times tid. Hunden står ved hoveddøren - for lige at skulle tjekke, om dyret stadig er der.

Men hvad var det?? Stængerne var borte.
Jeg undersøgte dyrets hovede, og Fandeme om den ikke havde stødt begge stænger af under flugten. Jeg ringede efter konen som har et syn som en ørn, og efter nogen søgen i det tilstundende tusmørke, fandt hun den ene stang. Stor og flot. Det var en træls tur tilbage mod gården, men det hjalp lidt, at vi kunne trække bukken i sneen. Jeg lider stadig af nogle ødelagt ligamenter i hælen - og hvert skridt var en lidelse.
Men på trods af vinden, var vejret til at holde ud. Mit revir ligger kun 3 km i luftlinie fra Kattegat - og i dag kom vinden fra nord,nordvest. Lige ind fra havet. Brrrrrrr.

Nu mangler vi bare 5 råer - og måske ikke flere bukke.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-12-10 18:38

Hej Tonga

Send da hunden ud efter den sidste stang, - den skal nok finde den, hvis han har lidt spontan apport i i sig.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 11-12-10 18:50

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii får hælve æ du dum at hore på beterbajutwisser.
du tro. du æ så klåg. at do ka unvære hodet.

vor hælve har do det fra. at jeg sku læve a at tye skræftsprog. er det fårdi jeg ka læs dine indlæk.
nej min goe man. jeg arbajder te dalig som sekrætær får en kent jagtfårenin. å jeg skræver i 100 vis af brev værdag.

do er igge annet en røven af 4 devition. å så er det sakt. fin daj dog et arbajde

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 11-12-10 19:19

no innen beterbajutwisser går i sælsving mæ næste inlæk. vil jeg lig fåtælle. at jeg ikke besvar fler inlæk i aften. så er det sakt
jeg ska nemli se hånbolt. hånbolt får damar. vis i els er klar over det.

Tånganrser. te løk mæ buggen. håber do må finne kaststannen. det jo fin et tråfæ at hade
vor manne sku. sku buggen ha før den krapeert.

nå jeg løver in i stu å fyr i kaggelovnen.

mad vanli hislen

Ketter-Bnown

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-12-10 21:22

Vi er dasme da liglad med. om sådan en frimærkeslikkerdreng besvåre indlæg eller ej, du ter dig næærmere som en tåld og sjat ansat, du ve vist nikke nej ret meget om jagt.

Prøv med mail og tryg vidersend og copi på dine ævlerier, når din fåresaddte sætter dig igang på jåbbet mandåg, fint med at du har fået et flexijob, under opsyn.
Gud bedring med humøret dit skvat

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-12-10 21:54

Hej Betterwisser.
Jeg prøvede at sende hunden ind igen, men der var for meget schweiss og fært efter de øvrige dyr.
Den har ellers en fin næse - og er tændt, når jeg hiver geværet eller riflen ud af våbenskabet.
Skal du på bæverjagt i nærmeste fremtid?

Mvh.
Tonganeseren
Pivskid med dårlig hæl

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-12-10 22:36

Nej først til foråret, der hvor vi dyrker det, ligger der rigtig meget sne nu.
Det er nok også kun, de mest vandrige elve som er isfrie for nuværende og her mister du bare bæveren, selv om den dødskudt så det giver ingen mening at skyde dem.

Har selv prøvet det som du beskriver med din buk, ( tillykke med den ). Stængerne lå hvor den var faldet, så prøv og kig engang mere, hvor den lå, den ene stang var boret ned i jorden, på den jeg skød og den anden var revet af på nogle pil.
Du kan prøve, om et par dage, at få ham til at appotere den stang du har, og så bagefter tage en tur ud hvor du skød bukken, sjov træning både for mand og hund, på lidt andre emner end sædvanligt.
God bedring med senerne, ved du forresten hvad teaterkød er??, det er nemnlig kød fyldt med sener
Mvbh
BW

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 12-12-10 13:03

haj beterbajutwrisser.

no ska du got nok igge kom får got igang. jeg er igge flexjopper. det er min nabo. der er det.
å han har en løn på næsten 600 tusind om året. får 27 time ugeligt.
det er betydelikt mere. en du f.eks. får i invaligepantion.-------eler som noen vil sige----tåssepenge.

det var osse en dum vitighed du kom med. den om teater kødet.

no ska jæ fyr i kaggelovnen. inden dar bliv for kolt.
får jeg ska nemli osse på jakt i dag. jeg har pusset giværet og giv det olje. så nu er det klar te gesne og ænnerne å en engelt fsana å harre. og er jeg rettig hældig for jeg måske en bug.

knæg å bræk te mig sæl

jo tak ska do ha

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 12-12-10 14:28

er dar någen da ka svar på en simpel spøsmål.
er det låglig at sykel med sit givær hænkt på sin skuller.

efter jeg hade fyr i kaggelovnen. så hente jeg min givær å gik u te min vågn. men den vil igge starde. det fårsto jeg igge någet af. da vågnen els er en skoda fra 1975. de sku els vær stabil nok. stardmæsigt set. bar man husger at fylle bansin på tanken. så sku alt els vær okæi. det var iverfal det fårhanleren sadge te mig. da jeg købt vågnen i sin ti
nå men vågnen vil igge starde. og så var det jeg tængt på om det er låglig at sykel på jakt med givær hængle omkrin skuller. jeg har sælfølig lys på sykel. å katøje. å raflegs. å ringklogge.

no ska da fyrs på kaggelovnen igen. da ska brus någet brande i den tid her. og op te den stunnenne højti. som jo er jul år 2010. te løk med det

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-12-10 15:12

Hallooooooooo . . . . gentlemen!!!!!

Forestil Jer, hvad der sker, når Bajutten læser Jeres højtærede indlæg. Så tror han squ, at tingene skal staves, som I gør det. Nu har jeg brugt oceaner af tid på at lære Bajutten skriftlig dansk på 3. klasses niveau, og så ødelægger I det hele.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 12-12-10 15:51

Okæi så. jeg unskyller. vis der er et par engelte slåfelj i min tækst. jeg har els gjordt mig udmade med igge at ha får manne slofelj

no ska jeg fyr i kaggelovnen. det da sadans så masse brande da går te. og så op te den stunnenne højti jul 2010. te løk med den. fårøvrikt

Tånganesrer. du behøvs igge at kik mere i lågbog. min sykel var pumpteret. så jeg bliv jemme idag.
i morn er det manddag. så ka jeg vel få lave skodaen hos mekaniggeren i gentåfte

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-12-10 17:32

Ja Tonga

Jeg gør bare hvad jeg kan, for at underholde Bette-Gnom, som sniger sig frem i jagt trådene. Han/hund er jo åbenbart ikke så bevarndret udi i jagten, at han selv kan formulere et indlæg

Mvbh
BW

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 12-12-10 18:05

Ja Tonga

Jeg gør bare hvad jeg kan, for at underholde Bette-Gnom, som sniger sig frem i jagt trådene. Han/hund er jo åbenbart ikke så bevarndret udi i jagten, at han selv kan formulere et indlæg

Mvbh
BW

Det skrev bajutwrisseren squ.

Baaaabuuuu baaaabuuuuu Honk Honk. Her er stavekontrollen......."bevarndret" ??? Øh, hvad er det??
Mente du - bevandret ???
???? "Jagt trådene"

Skal man være jæger for at "formulere" et indlæg ????
Bujutwrisser, så er du næppe jæger.

no ska jeg fyr i kaggelovnen. der gå maget branne te. her i vindertigen.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-12-10 18:20

Bette Gnom,!- med de 100 brevforvirringer dagligt, og ejer af en syg Skoda Octavia 105 med strømfordeler svigt.
Bette Gnom, som har viet sit hobby liv til suppe,- steg og is digtningens svære kunst, samt volaplyk. Do skal have haglbøssen i futteral subsidiært våbenkuffert, hvis du bevæger dig rundt uden for dit jagtområde, men du kan da næppe tilhører jægerskaren, så kør du bare ud med din hyldebøsse i rem over skuldren, husk refelexvest og andre oplysende foranstaltninger, altså til din cykel
Kan du ikke låne naboens, som er på 27 timers gage niveau 600 t up, Lowrider med Panhaed kværn og sidevogn

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 12-12-10 19:32

bajutwrisser. du er ranner fræg at hør på. min skoda er igge en oktavia. nej den er aj. å det er hæller igge stromfådeler som er i stygger. det er namlig ballerriet som er flat.

Å do har skriv fler inlæk en mig har.

Å så sige du at jeg igge er jærger. det kan do ranner tro jeg er. jeg ka få min samleverske te at vine på det.
hun komer no og bekrafter det.

Hej søde Betterwisser. Du kan dristig tro på Brian, når nu han fortæller dig, at han er jæger.
Endda en dygtig og velskydende jæger, som du sikkert kan lære enormt meget af.

Med venlig hilsen
Gertrud Oline Jensen.

Nååå bajutwrisser. da fik do den. å lide i masken. vad. det hade do got nok igge rajnet med. vad.

næ jeg er aj. jeg er igge en is å suppe dikter. jeg namlig aller fåfadtet en komfiskationsang. aller någen sinde.

No ska jeg fyr i kaggelovnen. da ska brus någet brande i den tid her. det jo kolt som bar fannen.

Mad vanli hislen
Brian.

SP
onskyl de små slåfelj. det skylles at jeg er lynnenene hortid på tastatur.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-12-10 19:56

Dæn sat lige i sulesæggen, den må a sku bide til bolle på, a troede din utkåne het SM Ulrik, det må do meget paranoid retur beklage bette fyr.
Tilløkke med din Superb så, det må do skoda omskylle, med den 105,5 Ociatabvia det er gåt nåk 1. gang a har tarven fejl.
Håver du kan slåv dig til ro i nåt, med sengekåmmearten din eller geden, det er jo ikke til at vitte villke tvångspermissi69ner du litter af, bette gnom.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-12-10 20:10

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-12-10 20:30

Agter dig for, at du inte bitter i hornet på getten, som du vet, eller næj det gør du rok nok inte!!, at de gamleste båkke har de stiveste hårn, hvis du ænder i sengekanen med getten i en snavvendt stilling, det ville være at gøre vold mot getten i så fald.

Så smit et par beskøttelses briller på snuden din, inden du ryger på getten så du kan bevare dine øgne, til dine videre utfolelse med dine oder og noder. Læg snåtten ned hvor det stinker mest så er du på rette vej, ellers ring til BasutBent han vet en del ting om slige såger.
Æh Bæ
BW

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 12-12-10 20:40

no er do får hortig. ånge man. det da dej. da er bajutten her i sælskavet. bruder du osse kojle. nå du jakter ætter de ville dyr. å læpstif. å puder. å sminkge. å så vider.
Men roelig no. min skoda blever kørt på vækrsted i gentåfte i morgen tilig. å det er kloggen hal otte. med dans aotujælp som avhender dyret her på adresen hos mig. så får far her ny balleri. å så er jeg kørne atder igen.

no ska jeg in å se bonnerøv. å bagetter ska jeg se. nag å æd en kronvild
men allerføst ska jeg fyr i kaggelovnen. det hunnekolt i dav. da brus någet brande.

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 13-12-10 00:08

hej bajutwrisser. jeg glemt lide at spør om någet. vor meget får do i invaligepantion. do får siggert den højst.

no ska jeg fyr i kaggelovnen. got med brand te natten. da ska brus meget brande. det er hunnekolt i avten. men det har do vel odpaget.

Mad vanli hislen
Brian Jonny Jensen.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-12-10 09:41

En intellektuel diskussion på højt plan - må jeg sige.
Jeg forstår bare ikke, I bruger denne form for skriftsprog.?
Er I gode gamle bekendte, som prøver at lave lidt "halli halløj" i gaden.? Eller er der en dybere mening med det.? Tænk på, I kan let komme til at såre nogle mennesker med Jeres fis.

Tonganeser.
Tillykke med bukken.!
Jeg fik også held til at nedlægge et rådyr - en rå. (søndag)
Da det var pissekoldt koldt, besluttede jeg mig for at pyrse rundt i skoven, frem for at sidde i en hochstand og fryse. Da jeg havde pyrset rundt en lille halv time, opdagede jeg at råen stod og essede foran en granlund.
Jeg havde sjovt nok, ligesom dig, valgt .243'eren. Nu ved jeg ikke dit kuglevalg - men jeg brugte en Remington Core-Lokt 6,8 g. kugle.

Nu er maden til nytårsaften reddet. Vi har besluttet os for, at menuen denne aften skal være dyreryg med rødvin a libitum.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-12-10 10:44

Der er så meget, som man ikke forstår Heide Ho, det har du ganske ret i, håber ikke at du føler dig anskudt denne gang

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-12-10 11:04

Hej BW.
Du har ret - der er meget man ikke forstår.
Hvorfor mener du, at jeg skulle føle mig anskudt.....?
Såvidt mig bekendt, har vi to aldrig haft nogen kontroverser - eller har jeg totalt misforstået galoppen.?
I såfald, vil jeg gerne oplyses derom.

HH.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-12-10 11:17

Det er jo dig der revser, og drejer grundløse formodninger/ spørgsmål frem af ærmet, og spørger til mærkelige koblinger, men fint nok H.H., moralen skal holdes højt her på Kandu.

BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-12-10 12:18

Nej, det passer simpelthen ikke, BW. Jeg revser ikke nogen Multi-X'er - og dermed heller ikke dig.

For cirka et år siden, udkæmpede vi en beskidt krig (bb1, Øjenvidnet, Sandhedsvidnet, Tonganeseren, mig selv + et par andre) Men jeg mener da, at vi har lagt alle stridigheder bag os og er kommet til en god forståelse med hinanden. Med undtagelse af bb1, men han vil heller ikke forsones på nogen måder.

Jeg beklager da, hvis du har den opfattelse af, at Better-Known skulle være en dobbeltprofil af mig - det er det ikke.!!! Hvem BK er, har jeg ingen anelse om.

HH.

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 13-12-10 12:57

No fik jeg et ny balleri te skodaen. 500 kruner mådde jeg bløe for lårtet. 500 a de sårte. å sur tjent skilinger. jeg hade tjent en skiling ved at skriv någen breve in til telefonvæsningen får en nabo som igge kun skriv sæl. så mådde jeg jo stilde mit fårmolerings talendt te rådihed får nabo å hans kone.

no ska da fyrs i kaggelovnen. det er maget kolt. å da brus någet brand

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-12-10 13:29

Heidi-Ho skrev i dag bl.a.:

"For cirka et år siden, udkæmpede vi en beskidt krig (bb1, Øjenvidnet, Sandhedsvidnet, Tonganeseren, mig selv + et par andre) Men jeg mener da, at vi har lagt alle stridigheder bag os og er kommet til en god forståelse med hinanden. Med undtagelse af bb1, men han vil heller ikke forsones på nogen måder."

Jeg er helt enig med dig Heidi-Ho. Jeg kender heller det nye "håb" Better-known, men han virker klog !! Gud ved om han kvartfætter til bb1 - somme tider kunne man tro det, når "det bedrevidende" kammer helt over - men nok om ham

Betterwisser, stik nu lige en finger i jorden og hold vejret et kort øjeblik. Der er sgu' ingen Multi'er der er efter dig. At du skriver sammen med better-known må du da selv om, men jeg er enig med Heidi-Ho i :"En intellektuel diskussion på højt plan - må jeg sige. Jeg forstår bare ikke, I bruger denne form for skriftsprog.? Er I gode gamle bekendte, som prøver at lave lidt "halli halløj" i gaden.? Eller er der en dybere mening med det.? Tænk på, I kan let komme til at såre nogle mennesker med Jeres fis.

Jeg vil gerne sætte navn på den person som for nogen tid siden meldte sig på banen, men som har et voldsomt problem med at udtrykke sig på skrift, grundet sygdom, nemlig Skjælvertamp - vi kan simpelthen ikke være bekendte at gøre nar af hans manglende evner udi stavningens svære kunst - det er min mening !
Det er formodentligt dét Heidi-Ho også tænker på ?

Øjenvidnet4
MULTI-X
Vanløse

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-12-10 13:36

Hej HH

Jeg bruger Normas 6,5 grams Blyspets, altså en helt igennem konventionel kugletype. Den leverer perfekt gennemskydning med udgangssåret på normalt 16-17 mm i diameter - med mindre kuglen ekspanderer på ribben eller knogle.
For 5 år siden købte jeg 750 af slagsen til 3 kr. stykket - nye og i orinal emballage. Jeg træner meget på bane, og pt. har jeg 57 tilbage. Når de er brugt, overgår jeg til Core Lokt, som er en blændende god patron. I forvejen bruger den i 30-06 og .308 - og så er den billigst på markedet, heroppe koster 20 stk. 248,- gode danske kroner. PT. i Game Fair i Nærum Hovedgade 3 æsker for 550,- kroner. Den er brugbar, fordi den gennemskyder så smukt og kontrolleret.

Men tillykke med dyret. Selv om det er koldt, har man det dejligt efter en tur i fryseren. I week-enden skal jeg afsted om eftermiddagen og om morgenen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-12-10 14:08

Mht. fremmedsproget på jagtsiden:

Hvis man ønsker at småtoppes, så ser jeg det helst gjort på gedigent og forståeligt dansk. Det er fordi jeg, af pædagogiske grunde, anser det for bedst, at typer som Bb1 ikke får mulighed for at lære noget forkert, udover det han allerede brillerer med. Den slags kaldes for negativ indlæring.

Nu har jeg brugt oceaner af tid på at lære Bb1 at stave til POINT - det samme har hele MULTI-X Gruppen gjort, men til ingen verdens nytte.

Jeg nyder Betterwissers farverige sprog - og Better - Known skriver normalt et nydeligt dansk. Alt i alt en perfekt konstellation for et godt slagsmål. Når man mestrer farverigheden og teknikken, så burde I derfor vende tilbage til normalsproget, idet jeg helt havde overset netop Skjævertamp`s problemer. Godt lige at blivet mindet herom. Derfor vil jeg fremover undgå at kommentere Bb1`s voldtægt af sproget. Alt har jo været forgæves.

Det er en skam, at vi ikke mere åbent kan fortælle om vores baggrund og nuværende arbejde. Det ville omgående blive misbrugt af Bb1, og som HH tidligere skrev, så hold kortene tæt til kroppen - desværre.

Her på siden kender jeg udelukkende Betterwisser, som er en veluddannet mand, med et misundelsesværdigt arbejdsområde og med hang til det vilde og kolde liv i det nordligste Sverige + en fantastisk god humoristisk sans. Derudover ved han alt om våben, teknik og jagt. Jeg har undertiden talt med en af Bb1`s jagtkammerater, som ikke længere deltager i debatten på Kandu. Derudover er I alle aldeles ubekendte. Jeg har sendt og modtaget et begrænset antal PM`fra 3 personer på siden.

Jeg føler mig efterhånden sikker på, at der ikke mere opstår misforståelser MULTI-X`erne imellem, men jeg forstår godt, at man undertiden kan være i tvivl om motivredeligheden deltagerne imellem. Sporene skræmmer, men jeg synes faktisk, at det hele fungerer fint - for nuværende, så længe Bb1 lider af granatchock.

Så lad os komme videre i orden og fordragelighed.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 13-12-10 14:10

Jeg beklager min umanerlig dumme opførsel udi skriftsproget.

Citat
Jeg vil gerne sætte navn på den person som for nogen tid siden meldte sig på banen, men som har et voldsomt problem med at udtrykke sig på skrift, grundet sygdom, nemlig Skjælvertamp - vi kan simpelthen ikke være bekendte at gøre nar af hans manglende evner udi stavningens svære kunst - det er min mening
Den tanke strejfede mig overhovedet ikke.
UNDSKYLD GUTTER!!!!

Jeg lukker og slukker - og vender tilbage, hvis jeg lige pludseligt får noget fornuftigt at bidrage med.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-12-10 16:01

Der er ikke indbygget nogen form for nedgørelse af Skjælvertamp, eller personer med besvær i, ikke at kan udtrykke sig efter dansk retsskrivningsordbog, på ingen måde.

Jeg er sikker på, at Skjælvertamp heller ikke har denne opfattelse, hans humorlimit er nok væsentlig større end gennemsnittet, da hans livsværdier nok er mere intense end mange andres.

På sætter vis har Better Known og undertegnede net rundt i "dårligt talt skriftsprog", langt langt fra korrekt dansk, men essensen i volaplykket har I jo opfattet, og er det egentlig ikke det, det hele drejer sig om, det levner plads til alle, når sådan et par knolde kan lege med det skrevne som gjort.
Jeg sætter en " ære " i, at udtrykke mig klart overfor mine medmennesker på deres bedste forstålelige plan, og Better Known kridtede banen op, længere er den ikke.

Mvh
BW

P.S. der er kun tøsedrenge som bruger stavekontrollen

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-12-10 17:10

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-12-10 18:10

Hej BW.

Du skrev;
Citat
Det er jo dig der revser, og drejer grundløse formodninger/ spørgsmål frem af ærmet, og spørger til mærkelige koblinger, men fint nok H.H., moralen skal holdes højt her på Kandu.

BW
Og jeg svarede;
Citat
Nej, det passer simpelthen ikke, BW. Jeg revser ikke nogen Multi-X'er - og dermed heller ikke dig.

For cirka et år siden, udkæmpede vi en beskidt krig (bb1, Øjenvidnet, Sandhedsvidnet, Tonganeseren, mig selv + et par andre) Men jeg mener da, at vi har lagt alle stridigheder bag os og er kommet til en god forståelse med hinanden. Med undtagelse af bb1, men han vil heller ikke forsones på nogen måder.

Jeg beklager da, hvis du har den opfattelse af, at Better-Known skulle være en dobbeltprofil af mig - det er det ikke.!!! Hvem BK er, har jeg ingen anelse om.

HH.
Jeg synes, du skylder mig et svar, BW.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 14-12-10 07:10

Jeg tror BW har blåt blod i årene og er tæt på kongehuset

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 14-12-10 08:29

Kære Heidi-Ho og Øjenvidnet4.

Det er befriende at se, at I siger stop for de tåbelige og "morsomme" indlæg, som visse personer nu har brugt anseelig spalteplads på ! Jeg støtter op om jeres kritik!

Med ønsket om en rigtig glædelig og fredfyldt jul og et godt nytår, forbliver jeg

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X
Anholt

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-12-10 08:51

Tak skal du ha' Provst.!
Du ønskes også en glædelig fredfyldt jul og et godt nytår.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 14-12-10 19:17

Jeg beklager meget over for jer små " selvfede" , hvis I ikke kunne finde den fornødne plads til disse " morsomme " indlæg og har taget lidt skade på krop og sjæl.

Da Knudsen skulle have nogen på hatten, hylede I, i samlet kor, som en flok ungmøer i koldt vand, over diverse udfoldelser .

God jul og godt nytår

BW
Multi- Exit
Scokenborg