/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
179 GB som er ikke allokeret
Fra : import1995
Vist : 1200 gange
10 point
Dato : 06-12-10 09:43

Har lige fået ny bærbar Fujitsu med WIN 7, desværre lod jeg den stå og køre natten over første gang da det tog lidt lang tid at få den klar, derfor har den nu delt min harddisk som er på 250GB i en på 2 GB, og en på 40 GB, samt 179GB som står som ikke allokeret, hvordan laver jeg det om uden at skulle begynde alt forfra, da jeg har inst. en del ....

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-12-10 10:30

dette gratis program har hjulpet mig med et tilsvarende problem..
EASEUS Partition Master/Manager
http://www.partition-tool.com/personal.htm

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 06-12-10 10:35

Super det vil jeg så prøve når jeg kommer hjem, er det nemt at bruge .... ? mvh bent da jeg ikke er den store IT nørd ..

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-12-10 12:35

på win7: klik på start og skriv diskmgmt.msc
derinde kan du oprette og/eller udvide din partition

(h.klik på det drev du vil udvide og vælg udvid diskenhed)

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 06-12-10 12:42

lyder som det helt rigtige, kommer tilbage

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 06-12-10 12:47

er det ikke diskhåndtering, fordi har været der mener jeg, det er jo der jeg kan se at 179GB ikke er allokeret, og når jeg højreklikker synes jeg ikke der kommer noget med udvid diskenhed, men måske er det mig der husker forkert ..

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-12-10 14:22

jo det er diskhåndtering.
Og du skal jo ikke klikke på det der ikke er allokeret men derimod på det drev du vil udvide, f.eks C:

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-12-10 15:52

Ønsker du at have hele den store harddisk i 1 partion?
Der er fordele ved at have mindst 2 partioner, 1 til styresystemet og 1 eller flere til at gemme billeder og dokumenter med mere på, så bevares filerne på de partioner som styresystemet ikke ligger på, hvis du engang vil formatere og geninstallere Windows

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-12-10 16:42

Hvis din nye computer er købt med præinstalleret system ( det er de fleste) må du ikke ødelægge eller nedlægge nogen af fe to eksisterende partitioner. De indeholder systeme og er nødvendige for at kunne reetablere det, hvis noget går rigtigt galt.

Med diskstyringen skal du være logget på som administrator, og så ellers oprette en ny partition og formattere den i det unyttede område.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-12-10 22:13

præinstalleret system .. EASEUS Partition Master/Manager ser det (på min XP)
det er nemt at bruge da det har grafisk betjening, og gør intet uden at spørge først.
jeg mener at det er værd at bruge/prøve , kan en masse ting eks. fuld diskkopiering/bootcd,
og det er ment at fjerne igen..

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 07-12-10 09:27

Jeg vil bare have mit c: drev udvidet fra de 40 GB til resten af de ledige ( 179 GB ), fik desværre ikke lavet noget igår så jeg må kigge på det i aften ..