/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
RAM
Fra : jazzin
Vist : 544 gange
50 point
Dato : 05-12-10 21:38

Jeg vil sætte noget mere RAM i min (lidt ældre) PC. I forvejen er der en DDR PC3200 200 MHz i maskinen. Jeg har en DDR PC2700 333MHz liggende - kan jeg bruge den, eller passer de to ikke sammen? Tak.
Jazzin

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-12-10 22:45

Citat
DDR PC3200 200 MHz

du mener 800MHz

Din computer kan ikke køre med en hastighed på den ene ramklods og en anden hastighed på den anden.
Hvis du sætter en langsommere klods i tvinger du resten af maskinen til at skrue ned for hastigheden efter devisen "langsomste fællesnævner"

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-12-10 23:50

Prøv at tjekke om bundkortet understøtter dual-ram, og find så to ens blokke, så kører den hurtigere.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-12-10 11:11

pc3200 er kun 400 mhz
Citat
PC3200 is DDR SDRAM designed to operate at 200 MHz using DDR-400 chips with a bandwidth of 3,200 MB/s. Because PC3200 memory is double-pumped, its effective clock rate is 400 MHz.

Så tabet er vel begrænset i forhold til gevinsten( hvis altså du ikke vil bruge en eneste krone på at forøge ramkapaciteten). Mener ikke de ramklodser er så dyre længere.

Nu siger du: noget mere ram. Men har du tjekket hvor meget ekstra ram dit bundkort kan køre med?

læs det evt ved hjæp af:

Everest fra Lavalys: http://www.lavalys.com/support/downloads/

Sandra fra Sisoftware: http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/SiSoftware-Sandra.shtml

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-12-10 14:18

Citat
pc3200 er kun 400 mhz

Det er da også fuldstændig rigtigt snaptil, jeg var kommet til at doble en gang for meget

Om tabet er større en gevinsten kommer an på rigtig mange faktorer, men hvis maskinen kun har 256 MB ram i forvejen er der ikke noget at betænke sig på