/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Formel til rente
Fra : jeb3
Vist : 610 gange
200 point
Dato : 05-12-10 10:32

Hej Min dreng laver regning - økonomi (jeg er meget bedre til matematik)

Han har en opgave, hvor han har et beløb der står på en konto. Der bliver ikke sat flere penge ind.
Han har en rentesats og antal terminer.

Hvordan i alverden regner man ud, hvad han har efter x antal terminer? I EEN formel til excel.
Det er jo nemt nok at lægge renterne til hvert år, men han skal vide hvormange pange, der er efter 5 år, og skal kunne gøre det i EEN excel-celle.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-12-10 10:40

Desværre har excel opbygget en regne box, AKKUM.RENTE, så man ikke ser formlen bagved:

Kn = K0* (1+r)^n

Under Formler, Finansielle...