/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Problemer med netbank
Fra : o.v.n.
Vist : 2038 gange
300 point
Dato : 05-12-10 10:05

En af mine kolleger har problemer med at logge ind på Danske Banks netbank (NemID), det er java som er problemet men jeg kan ikke finde ud af hvordan vi får fjernet fejlen, jeg bruger selv Danske Bank (Activ Card) og har aldrig set den fejl før,
styresystemet er Windows XP og fejlen kommer både med Firefox og Internet Explorer, i stedet for at skrive fejlen her, tog jeg et skærmbillede:
http://peecee.dk/upload/view/278147
Her er er sikkert en eller anden her som kan fortælle hvordan problemet løses

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-12-10 10:07

Alt java har været fjernet og nyeste java hentet fra Sun og installeret, bankens side hvor der kan kontrolleres om computeren er klar til netbank har grøn vinge ved alle linjer

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-12-10 10:09

Hej o.v.n.
Er det generelt han/hun ikke kan logge på ??
Der har været en del nedbrud på nemid den sidste uge sååå ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-12-10 10:12

Det er mest generelt, efter en 10-15 forsøg kan det lykkes, vi fik boksen til brugernavn og adgangskode frem 2 gange ud af utallige forsøg fredag aften, alle andre forsøg kom med den viste fejl, er det hos ham eller er det hos NemID der er problemer

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-12-10 10:15

Ok...jeg har så lige forsøgt på min bank.
Det er så Nordea jeg har men det skulle jo være uden betydning. Og ingen problemer der lige nu.
Jeg har et par gange prøvet det samme men det er som regel lykkedes mig at komme ind efter et par forsøg eller 3.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-12-10 10:18

Citat
Jeg har et par gange prøvet det samme
ser du nøjagtig den samme fejl og efter nogle forsøg lykkes det ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-12-10 10:20

Nej ikke helt det samme...kan ikke lige huske nøjagtigt hvad den "siger"
Men der er generelt problem med det...desværre.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-12-10 10:58

Mulige anledninger til fejlen:

Internet Explorer 9 kan ikke bruges til det nemmeid.
Instal. den rigtige ver. af Java, som de beder om.
Problemer med det nemmeid - og dem er der mange og ofte af.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-12-10 11:28

Øv jeg glemte at fortælle det er Internet Explorer 7, men problemet er også med nyeste Firefox.
Internet Explorer 9 kan slet ikke bruges på en XP computer

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-12-10 11:42

der er flere ting der for det til at fejle

først check i "tilføj/fjern programmer at der der kun en een java installeret
(jeg ser tit der er mange tidligere versioner installeret)

har den XP service pack 3 installeret ??

nordea har denne vejl. som du også kan/skal bruge til danske bank
http://www.nordea.dk/Privat/Internet+og+telefon/R%c3%a5dgivning+om+internet+og+telefon/Vigtig+besked+til+brugere+af+Windows+7+og+Vista/934562.html

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-12-10 11:45

oki
http://www.microsoft.com/windows/internet-explorer/worldwide-sites.aspx

husk at vælge det rigtige sprog og styresystem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-12-10 12:18

Netbanken er i Websteder du har tillid til
Alt java har været afinstalleret (og slettet) det er ikke der problemet er
Service Pack 3 - øv det ved jeg ikke, men tror faktisk ikke at den er installeret så ville browseren sikkert hedde 8 i stedet for 7 selv om der ikke er en direkte sammenhæng, brugeren har en meget langsom mobil bredbånd og kun vigtige opdateringer hentes.
Bliver Service Pack 3 hentet af Automatiske opdateringer? Som er slået til

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 300 point
Dato : 05-12-10 13:03

Afinstaller java og geninstaller det, sørg for at danid.dk og danskebank.dk er tilføjet "websteder man har tillid til".

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-12-10 13:05

ie7 er hullet som en si.

ja den kan hentes via auto, men installeres ikke automatisk

højre klik på "denne computer" >>egenskaber >>generalt
her står hvilken ver. af xp det er samt sp.

ellers er den her, husk at vælge det rigtige sprog
http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyId=5B33B5A8-5E76-401F-BE08-1E1555D4F3D4&displaylang=en

eller se her
http://support.microsoft.com/kb/322389/da

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-12-10 19:53

Citat
brugeren har en meget langsom mobil bredbånd

Så kan det nemt være årsagen...

NemID kører kun et vist antal sekunder fra start til den skal være tastet ind (og naturligvis modtaget) - dette kan være årsagen til at java springer fra og dermed ingen godkendelse

Prøv at sætte maskinen til en FAST forbindelse....

Citat
Det er mest generelt, efter en 10-15 forsøg kan det lykkes,

Nemlig - dårlig forbindelse

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-10 17:25

Tak for svaret webnoob. DanID var ikke i sikre websider, det hjalp da den kom derover

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-12-10 18:10

Det var så lidt, er altid glad for at hjælpe.