/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Forsog på hjemmeside
Fra : svendgiversen
Vist : 1013 gange
155 point
Dato : 04-12-10 17:54

Min datalog nevø har hjulpet os med at lægge min kones malerier ud på en foreløbig hjemmeside:
http://erna.giver.dk/

Min kone kan male, men ved ikke meget om at få sine malerier vist frem,
og min nevø er ikke tilfreds med det oplæg han har fået til en hjemmeside.

Hvad mener I om dette første forsøg?
Hvad kan jeg gøre, eksempelvis tage bedre fotos af malerierne??
Og hvad skal vi bede min nevø om at ændre/forbedre???

Hvor kan vi placere denne hjemmeside, så flere får øje på min kones mange smukke malerier?
Dette er kun et første, lille uddrag...

og ingen af os er

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-12-10 18:12

Hej Svend

Der sker noget her hos mig, når jeg vil maksimere siden, har jeg kun en hvid hjemmeside og navnet tilbage, men hvis jeg lader være med det- så har jeg kigget lidt på siden.

Hvis det var mig, ville jeg lave nogle underopdelinger- eks. noget med i hvilke perioder er de malet eller hvorfor er det lige disse malerier- emneopdelt evt.

Når jeg starter på forsiden, kunne jeg blive lidt mere inspireret hvis der var flere ved siden af hinanden eller over hinanden- En serie og når man trykker på det første billede i en serie - starter slidshow derfra. (en lille beskrivelse i siden ud fra serien)

Jeg har vist dig denne før- men prøv lige og kig igen:

http://www.123hjemmeside.dk/Inges-univers/5470187

Og malerierne er ganske dejlige

Som du kan se af inges univers- så har hun også præsenteret nogle af billederne på en væg. Det giver en anden fornemmelse- og iøvrigt mangler jeg nogle mål på størrelsen

mvh Smuller 54

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-12-10 18:13

lige een ting mere:

Hvis du vil fotografere billederne, skal du enten vælge at tage dem et stykke fra- eller lige på og klippet til kanten-

Du går lidt begge dele og det er forvirrende at se på, synes jeg

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-12-10 18:14

"går"--- mener altså gør

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-12-10 18:18

Citat
Som du kan se af inges univers- så har hun også præsenteret nogle af billederne på en væg

Jeg ved godt at du har gjort det samme, på nogle af dem, men jeg får ingen reel rumfornemmelse- så jeg kan se det i forhold til noget andet (eks. reol eller bøger eller ....)

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 04-12-10 18:42

Det er nogle stemningsfulde malerier, som Erna maler.

Særligt vil jeg fremhæve et, nemlig:

http://erna.giver.dk/galleri/?gallery=1&num=10

Derudover, så har jeg ikke nogle forslag til forbedring.

Men tak for maleri kikket ...

Jørn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-12-10 19:20

Foreløbig tak, vi vil prøve at følge nogen af forslagene...

Og når du smuller henviser til inges univers, kan jeg jo også henvise til vor mere kendte nabo:
http://www.gallerieje.dk/index.php?id=4
jeg er slet ikke i tvivl om at min Erna har de bedste malerier, men gallerieje får langt mere omtale.

Og ja, Jørn det er et af hendes bedste i hendes Vesterhavs afdeling...
Selv foretrækker jeg hendes blå grønne ekspressionisme, eksempelvis: "lille pige på vej væk",
og så har hun jo nogle vældig frodige damer...

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 04-12-10 19:27

Siden er i mine øjne en anelse kedelig, der mangler noget kulør, noget udensom, det er trods alt en side for en kunstner og ikke en side for computer nørder. Start f.eks. med overskriften og menuerne.

Billederne ser lidt blege og farveløse ud, sådan er de måske også i virkeligheden, det er svær at vurdere på en computerskærm. Som smuller54 siger, så er det lidt forvirrende at der stikker noget ud ved siden af nogle af billederne, jeg havde foretrukket at de var beskåret så man kun ser selve billedet.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 04-12-10 19:36

Citat
Selv foretrækker jeg hendes blå grønne ekspressionisme, eksempelvis: "lille pige på vej væk"

Måske er det øjnene det er galt med, men jeg kan ikke se nogen titler ???

Jeg savner mål og priser.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-12-10 19:51

>lidt blege og farveløse

det er de i hvert fald ikke, så er der noget galt med gengivelsen, noget jeg må rette op på...

og ja, sorry, den lille pige på vej væk, et af hendes bedste, er ikke kommet med, endnu,
også titler må vi tilføje...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-12-10 20:03

Var det en ide at få Erna Bekhøj med i denne oversigt:
http://www.aktivkunst.dk/kunstnerhjemmesider.htm

Eller er der andre og bedre?

Og hvordan kommer man med på listen??

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-12-10 20:27

Det ville da være en god ide´

En anden god ide´er at besøge andre kunstners hjemmesider eks. skrive i gæstebogen og afslutte med email og hjemmeside adresse.

Det er den måde jeg kommer meget rundt og ser andre kunstnere via Inges univers og gæstebogen.

Det er en hel rejse og man bliver bare så glad.

Der står i det link du sendte hvordan man kommer på listen:

Med en enkelt undtagelse skal al information, der ønskes optaget på hjemmesiden, sendes på elektronisk medie til bladredaktøren, Ulla Gyldendal, Poppelvej 10, 2970 Hørsholm, gerne over mail, gyldendal@vip.cybercity.dk. Materialet skal være færdigredigeret, således at det kan anvendes umiddelbart i tilknytning til arbejdsprocessen omkring bladredaktionen.
Kun for så vidt angår ønske om oprettelse af links til personlige hjemmesider skal henvendelse gå direkte til web-masteren, Gitte Snorgaard, Fredskovvej 6, 3060 Espergærde, tlf. 49130097, e-mail gitte.snorgaard@mail.dk. Denne direkte procedure er valgt for at undgå fejl i oplysninger om hjemmesideadresser.
Al optagelse af information på hjemmesiden er vederlagsfri for Foreningens medlemmer, idet dog oprettelse og vedligeholdelse af et medlemslink vil koste kr. 50,- om året. Gebyret indbetales til Foreningens kasserer forud for anmodningen om oprettelsen, evt. ved at indsætte beløbet på Aktiv Kunsts konto nr. 1551 9377034.
Husk at skrive dit navn og betalingsformål på overførslen.

Eller kontakt venligst:

Kasserer Torben Pagh Madsen, Peder Oxesvej 23, 2990 Nivå
Tlf.: 49143646 / E-mail: torben-pagh@madsen.mail.dk

Har nogen spørgsmål, der vedrører hjemmesidens oprettelse og drift, er de meget velkomne til at kontakte Jørn Hansen, tlf. 45869742, e-mail joern@hansen.mail.dk.

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 04-12-10 20:43

Forskellige kunstnere kan tilmelde sig her.

Kig nærmere, og vurder om det "er noget" ...

http://www.friart.dk/links.htm

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 04-12-10 23:33
Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-12-10 11:12

Her er et framragende sted, at lægge sine malerier/kunst ind på:

http://www.tegnebordet.dk/index.php?vis=profil.php&id=18133

Siden bliver set af flere tusinde - og kommenteret - årligt

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 05-12-10 12:28

Tak for kigget af de flotte billeder. Jeg tilslutter mig de andre udtalelser ang. kedelig - ligegyldig præsentation. Det er umådelig synd for de dejlige billeder og kunstneren !
Det er godt med mål og pris på det enkelte billede - og meget vigtig med præcis fotografering. Billederne må gerne præsenteres på farvet baggrund og gerne med slideshow. Jeg har leget lidt med et hjemmeside program, som er rimeligt at gå til - og der er masser af spændende præsentations muligheder ! Det hedder http://www.wix.com/ og er "gratis" ligesom 123.hjemmesider; men meget mere avanceret.

Mhp. synlighed: -udover det der er nævnt af andre -vær med i kunstnersammenslutninger; brug gæstebøger på hjemmesider og læg hilsner og links; lokale kunstruter; visitdanmark; når der udstilles få nævnt hjemmeside adresen alle de steder det kan lade sig gøre, og altid læg udstillingen ind på kultunaut.dk med link til din hjemmeside.
Sørg også for at skrive gode pressemeddelelser - du skal skrive dem selv ! og gode billeder ved. De bliver nemmere optaget, hvis de bliver serveret færdige

Du er velkommen til at kigge på vores hjemmesider og skrive i gæstebøgerne !
www.kaigragsdal.dk og www.gretheholm.dk

Mange hilsner
Grethe og Kai

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 05-12-10 13:55

Her er lige 2 eksempler på hjemmesider lavet med wix.com : www.hannes-portfolio.dkog www.ibenlaursen.dk
hilsen
Grethe og Kai

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 05-12-10 14:03

Rettelse til Kai's hjemmeside: www.kaidragsdal.dk

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-12-10 16:15

Tak for mange gode råd og input,
min nevø er nu taget hjem med forslag til forbedringer...

Angående kunst henvisninger, skal det helst være nogen lands dækkende.

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 05-12-10 17:45

Hvad så med Weilback ?

Den er LANDSDÆKKENDE !

(Men lidt svær at komme ind på som kunstner.
Man skal have et "navn", men det er måske ikke et problem ? ...)

https://www.kulturarv.dk/kid/Dansk.do

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-12-10 07:26

Set i en programmørs perspektiv er der rum for forbedringer, når det kommer til validering af siderne:

Siderne er skrevet til HTML 4.01 standarden for transitional DTD. I denne standard er der visse ASCII værdier, som ikke kan defineres/benyttes med det aktuelle danske tegnsæt; charset=ISO-8859-1. Dette giver 3 fejl når man validerer siden hos W3.org:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Ferna.giver.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

CSS validerer korrekt, men der en en diskepans mellem dét at benytte tabeller og CSS for layout af indhold der ikke kan betegnes som 'tabel-egnet'. Bl.a derfor giver det layout problemer som de smuller54 har observeret:
Citat
Der sker noget her hos mig, når jeg vil maksimere siden, har jeg kun en hvid hjemmeside og navnet tilbage, men hvis jeg lader være med det

Faktisk rykker siden sig også hvis man foretager den 'modsatte' operation: Altså åbner siden maksimeret og derefter vælger at skifte til 'aktuel' vinduestørrelse. Baggrund og forgrund forrykkes i forhold til hinanden (= centringen af sidens indhold).

Det kan lyde kryptisk, men du/I kan læse en 'forklaring' hér:

http://www.webdesign101.dk/csslayout/

Uden at have gået i dybden med det, tror jeg det kan skyldes brugen af CSS positioneringsmetoden:
position:relative; på id for side og indhold (#page og #content):

Få datalogen til at kigge CSS koden efter i sømmene ..og drop tabellerne

</MOLOKYLE>