/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
problemer med access database
Fra : lillelyst
Vist : 464 gange
100 point
Dato : 04-12-10 12:18

Hej alle. Jeg får pludselig denne her fejlmelding: http://peecee.dk/upload/view/277992
Har intet forstand på access programmering og min programmør har jeg desværre ingen kontakt til længere. Håber nogen her måske kan fortælle hvad der sker.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-12-10 13:02

Jeg kan da godt fortække hvad der sker, men det er jo ikke sikkert at du kan løse problemet.

Du har kun giver fejl - meddelelsen, men ikke fortalt om hvornår den fremkommer.

Besked fortæller at der er en fejl i en SQL sætning, dette betyder at der er linje i programmet, der ikke kan udføre alle de "ting" / handlinger den skal.

Der er ikke noget sinpelt svar på hvad du skal gøre, da acces funktioner kan være lidt giftige at finde rundt i.

Du kan lave mere skade en gavn - hvis du kaster dig ud i at rette fejl på basis af rådgivning alene...

Men en ting er sikkert - der er en fejl koden der beskriver håndtering af data...

vh Ben

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 04-12-10 13:06

Hej Ben. Det lyder rigtigt hvad du siger idet enkelte funktioner ikke bliver vist i det aktuelle billede mens andre funktioner gør. Så er det lige spørgsmålet hvordan den fejlkode bliver løst - (:

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 110 point
Dato : 04-12-10 13:11

For at rette den slags fejl - skal man vide hvad de enhelt "sætninger" i koden betyder.

Du skal ind i designvisningen for at kunne se koden.

Du kan også overveje - hvordan fejlen begyndte, hvis der er elementer der ikke vises, er der en årsag til at de er blevet væk...

Ofte kommer den slags fejl fordi man ændre eller flytter om på mapper til de filer hvor acces henter data.

Så meget fejlretning går på at finde ud af om man har ændre på de betingelser, der var gældende dag databasen blev lavet første gang.

vh Ben

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 04-12-10 13:39

Hej Ben. Tror du jeg kan kopiere koderne fra de backups jeg har lavet (og de fungerer stadigvæk) over i det aktuelle?

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 04-12-10 13:39

Jeg prøver lige at eksperimentere med designvisningen og vender tilbage inden længe.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-12-10 14:26

Har du flyttet / ændret en mappe hvor den henter/gemmer data.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 04-12-10 15:27

Hej. Nej det har jeg ikke. Programmet ligger godt nok på en ekstern harddisk og der er også på det sidste dukket en fejlmelding op hvor beskeden lyder noget med netværksfejl m.v. Har så efterfølgende blot lukket programmet ned for derefter at starte det op - uden problemer. Programmet virkede som det skulle.

Jeg kan godt se, at når jeg er inde i designvisning m.v. - ja det virker ret kompliceret og programmet her er da også ret stort og der er kodet ekstrem mange specielle oplysninger ind hvor der også forefindes et utal af relationer osv- . Det er helt klart kun en opgave for programmører men............
jeg har gjort det, at jeg har taget sidste uges backup og brugt den som ny skabelon til fremadrettet arbejde og det virker fint.

Jeg takker for jeres svar.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 04-12-10 15:28

Tak for svaret Benjamin.Hansen.