/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Com Porte
Fra : bjarnebr
Vist : 1266 gange
200 point
Dato : 04-12-10 08:17

Jeg har Windows 7 64 bit, hvordan kan jeg se hvilke com porte der bruges til hvad?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-12-10 08:19

Formentlig i Enhedshåndtering. Jeg har dog ikke selv Win7

vh Ben

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 04-12-10 08:39

De vises ikke i enhedsorientering, jeg har prøvet alle visninger.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-12-10 09:12

Bruger 7 com porte.
D.v.s. er der com stik på computeren ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-12-10 09:55
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-12-10 10:08

Glem lige ovenstående, det er ik' lige noget med Com Porte

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-10 11:58

På min maskine med Win5 64 bit er der ingen comporte. Der er nok heller ingen er på din.

Prøv at se bag på maskinen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-12-10 12:08

Hm...

Det er lidt langt væk i min hukommelse... Men så vidt jeg husker vises komforbindelser først i enhedshåndteringen når disse er i brug.

Jeg har kigget i mine gemmer og har intet der anvender com port. Jeg har derfor ikke mulighed for at tjekke. Men som jeg husker det har jeg altid brugt enhedshåndteringen for at tjekke portnummer på comforbindelser.

Så min "naive konklution" hvis du ikke kan se comforbindelser er der formentlig fejl i din tilslutning.

Vh Ben

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-10 12:10

Jamen er det nemmest at personen kigger bag på maskinen? Hvis han ikke kan se comporte der, så er der ingen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-12-10 12:13

com porte var til windows 3.11 og nogle år frem

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-12-10 12:41

Har lige kigget på min win 7, jeg har com port, i forbindelse med bluetoth!
http://peecee.dk/upload/view/277995

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 04-12-10 12:44

Jeg har et kabel der laver en USB port om til en COM port og jeg har et program til programering af min amatørradiod det vil kun akseptere den COM port jeg brugte første gang jeg brugte programmet derfor går jeg ind i enhedshåndtering og finder kablet under porte så vælger jeg egenskaber og fanen portindstillinger derefter klikker jeg på avanceret nu kan jeg ændre COM porten, men for mange af portene står der at de er i brug, og hvis jeg vælger en af disse porte får jeg en advarsel om at en anden enhed bruger denne port og at det kan betyde konflikter, derfor vil jeg gerne kunne se hvilke COM porte der bruges til hvad.

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 200 point
Dato : 04-12-10 13:35

Du kan overveje at køre kommandoen "mode" fra kommando-prompten (start -> kør -> cmd -> mode) den kan fortælle dig hvilke porte der er osv.

Men comporte er ret primitive, Windows ved ikke rigtigt hvad der er sluttet til porten.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-10 16:30

Jeg har kun brugt en comport til en ting, og det var et moden den gang vi brugte det.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 05-12-10 14:23

hej Bjarne
Det kan jo være de unge mennesker ikke bruger comporte, men det er nu godt.
jeg er selv Radioamatør og har prøvet det samme. jeg er ved et kikke på noget til at skifte frekvensen på min Amatørradio via comporten, men det skal være fra en hjemmeside som ligger på min kælderserver. Her er arbejder jeg med linux: comand prompt og lsusb, og den kaldes med /dev/ttyUSB0.
jeg prøver at findeud af det samme for vwindows.
Jeg er gammel modem tekniker.
dette bare lige også for at følge med på tråden.
Hilsen Steen OZ4id
http://stoneplace.dk

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 05-12-10 14:46

hej Bjarne
tilsluttes en sandberg usb til com port, loader win7 driveren og fortæller dig comporten.
her blev det com7 og en mode comando fortælder mig at com7 er der og hvordan den er sat op lige nu.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 05-12-10 22:46

Hej Steen
Det er det jeg har gjort, men jeg vil også godt vide hvad det er der bruger de andre comporte da der ud for mange af dem står at de er brugt, men der står ikke til hvad.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 06-12-10 10:44

OK Bjarne
Du har altså de 2 faste porte som et noemalt bundkort giver + den som er tilføjet af din USBhub.
Mode comand giver dig bit rate og stift status xon og off for de forskellige porte.
Nu spørger du os så om hvilke pogrammer du har instaleret og hvem der bruger hvad Hej Hej.
Det må vi jo så finde ud af,om der gives yderligere til dette.
Du må gerne skrive lidt mere om hvad du påtænker at lave, så jeg kan danne mig et billede.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 10-12-10 16:01

Hej Steen
Jeg var bare nysgerrig

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 10-12-10 16:05

Tak for svaret BertelBrander.
Efter at have haft nogle problemer har jeg formateret harddisken og geninstalleret ALT og når jeg så kører din opskrift optræder der kun en Com port nemlig den der er brugt til mit kabel, men før jeg formaterede var der en hel maasse Comporte der stod som i brug det er der ikke mere.