/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Manual til varmepumpe
Fra : Axelise
Vist : 9951 gange
500 point
Dato : 03-12-10 22:02

Vi har netop købt sommerhus, hvor der er installeret en varmepumpe: Panasonis Inverter R410A
Jeg har forsøgt at finde en manual til den på nettet, men kan kun finde links og ikke se. hvordan man rent faktisk finder en manual, der kan downloades. Jeg har brug for en brugsanvisning til at indstille timeren, så varmepumpen ikke behøver (som nu) at køre i døgndrift, for det kan hurtigt blive dyrt. Det skulle være tilstrækkeligt at lade pumpen køre 4 timer i døgnet for at holde huset og rørene frostfrit.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 03-12-10 22:03

Der skulle selvfølgeli have stået "Panasonic"

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-12-10 22:11

Citat
R410A

Det er kølemidlet og ikke typebetegnelsen på inverteren

Du finder din manual her: http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Support/Downloads/428987/index.html#anker_428987
Kræver dog at du finder det rigtige modelnummer

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 510 point
Dato : 03-12-10 22:14

produktkategori: home appliances

underkategori: airconditioner

og så får du hele model listen

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 03-12-10 22:21

Tak for svaret EXTERMINATOR.
Mangler desværre lige modelnummeret, men det må jeg notere mig, næste gang vi tager i sommerhuset

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-12-10 15:46

Hvorfor venter du ikke på et ordentlig svar?

Jeg har samtlige manualer til alle Panasonic varmepumper liggende elektronisk!

Du har antagelig en Panasonic inverter af en eller anden type. Er den mærket Danmarkspumpen, har du en model specielt beregnet for det nordiske marked og er godt kørende. Alternativt kan det være noget parallelt importeret, enten fra Klimacompagniet (også kalden Snydepumpen) eller Svenske LMG (tidligere luftmiljøgruppen, tidligere CitCop). Er den fra de to sidstnævnte kan der være problemer med afrimningen og ventilatormotorer kan være med trælse lejer. Er det Danmarkspumpen er disse normalt omhandlet af fem års fuld garanti. De to andre er noget mere lala og mestre i at rende fra deres garanti. Skal du have hjælp til sådan en fætter, kan det anbefales at gå ind på www.danmarkspumpen.dk og finde nærmeste forhandler. Alternativt ringe til Kinnan Danmark og snakke med Jesper Holm. Han er den førende guru indenfor Panasonic og meget hjælpsom. Han har iøvrigt noget dejligt fjernbetjeningsudstyr til Panasonic, hvor du kan sende en SMS og skifte mellem høj og lav temperatur. Derforuden kan du forespørge på temperaturen i sommerhuset. Den sender også en SMS til dig ved bortfald af strømmen.

Du skal ikke begynde at fikse noget med start/stop. Hvor havde du så tænkt varmen skulle komme fra? Elradiatorer koster omkring 3-4 gange så meget at få varme fra. Inverterne udmærker sig netop ved at tilrette deres ydelse (og forbrug) til hvad der er behov for. Derfor kører de hele tiden netop nu og leverer derfor varme til lavest mulige omkostning.

Er det en nyere model HE9 eller NE9 har den indbygget 10 graders funktion og kan stilles på 10 grader når sommerhuset ikke benyttes. Dette er noget besparende. Har den nogle år på bagen, er lavest indstillelige 16 grader og så bør dette benyttes når sommerhuset ikke bruges.