/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Animerede julekort
Fra : pifo
Vist : 6400 gange
100 point
Dato : 03-12-10 07:27

Hej og god morgen,
Hvor finder jeg de sjoveste animerede julekort, som jeg kan sende til familie og venner? Helst gratis, men hvis de er sjove nok, så gør det ikke noget at jeg skal betale lidt for dem.
Glædelig 3. december til jer alle

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-12-10 07:31
Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 03-12-10 08:26

God morgen pifo

Denne 123 kort har jeg altid brugt:

http://www.123kort.dk/

Den er 100% malware-fri!

I modsætning til andre af slagsen, som man skal være varsom med,
dels at selv benytte, dels at sende til andre.

F.eks er 123Greetings fra USA slem til at sende uønskede mails til dig og de personer du sender til.

Også andre f.eks Hallmark er lidt "berygtet" for malware.

Nåh, men tilbage til 123kort ...
Så er den gratis at benytte, men man kan nu også melde sig ind og få nogle fordele af en art.

Jeg er ikke medlem. Men bruger den altid alligevel.

Man får faktisk også en mail, når personen du sender til åbnet dit kort.

Det er jo meget praktisk !

Der står, at det gør man KUN hvis man bliver medlem, og betaler.

Men det passer nu ikke - Sendte et fødselsdagskort i går - og fik da en e-mail om at modtageren havde fået hilsnen.

Prøv at kigge på siden , der er kort med gode animationer og ret smuk musik -
til enhver lejlighed - også til Julehilsner

Ja, det var en længere snak om 123kort, som jeg ikke har "aktier" i,
syntes bare at man godt kan anbefale netop dén !

Mvh
Jørn

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 03-12-10 11:18

Er dette spørgsmål ikke havnet i en forkert kategori? Det har da vist ikke rigtig noget med Mac at gøre.

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 03-12-10 11:26

Kan man da ikke sende e-post kort fra en Mac ?

Jo, det kan man da ...

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-12-10 11:34

Hej Ulrik,
Tjo, måske hører det ikke hjemme i Mac kategorien, men hvor skulle jeg så have stillet spørgsmålet?

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 03-12-10 11:39

@sne-fnug
Men det kan da vist nok også fra alle mulige andre slags computere, så det er altså IKKE et specifikt Mac relateret emne og hører således ikke til i denne kategori. Stram op!

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-12-10 12:18

For mig findes der ikke andet end Mac - he he
Lad mig høre, hvilken kategori, du synes jeg skulle stille mit spørgsmål, så kan du da lære mig dét, når nu du ikke har noget svar til mig på mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 03-12-10 12:32

@sne-fnug
Og hvor Mac specifikt syntes du så selv at dit spørgsmål vedr. valg af kategori på Kandu.dk er?
Nej, ikke så meget vel?
Prøv nu lige at sæt dig ind i hvordan systemet her er skruet sammen, det er ikke så svært.
Hvis du kikker øverst i din browsers vindue, lige under titelbanneret, så kan du se at du lige nu befinder dig i "Forside/ Teknologi/ Hardware/ Mac/ Spørgsmål". Måske var det værd at prøve at klikke på f.eks. ordret "Teknologi"? Og, ja minsandten, om ikke du så får en oversigt over alle emner indenfor teknologi. Der kunne du jo så f.eks. vælge "Website's" eller "Andet internet" i området "Internet" eller "Andet multimedie" i området "Multimedie & design". I øvrigt vil jeg anbefale dig at benytte "søg" funktionen.

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 03-12-10 12:40

@UlrikB - Takker for din vejledning ...

Nu er det sådan set ikke mig, som har valgt denne kategori, "Mac"

Jeg svarer bare på et spørgsmål, som er placeret i "Mac" ...

Dog, tak igen, det var venligt af dig, UlrikB ...

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-12-10 12:45

@Ulrik: jeg forstår ikke, hvorfor du skælder Jørn (Snefnug) ud, da dette spørgsmål jo er stillet af mig?

Jeg er med på, at det måske ikke er Mac specifikt - og DET må du altså MEGET UNDSKYLDE!!! Jeg Undskylder - undskylder og undskylder !!!!

Kan du TILGIVE mig?

Da jeg sender mine mails fra Entourage var MAC kategorien mest relevant for mig.

SORRY UlrikB !!!

Accepteret svar
Fra : jeanettesmor

Modtaget 100 point
Dato : 03-12-10 16:10

De flotteste animere kort findes her:

www.jacquielawson.com

Gratis er de ikke men til gengæld utroligt smukke.

Man kan også finde mange på

www.care2.com

og de er gratis.

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 03-12-10 16:11

@pifo Det er cool nok, pifo.
Fordelen ved at stille sine spørgsmål i den rette kategori er selvfølgelig at det dels umiddelbart øger sandsynligheden for at modtage et relevant og brugbart svar men også at det forbedrer anvendeligheden af den database med afgivne svar Kandu.dk efterhånden opbygger. Det vil være langt nemmere for andre brugere at få gavn af de svar dit spørgsmål afstedkommer når der fra starten er valgt en relevant kategori. Så ikke kun for din egen og min skyld men også for alle andre fremtidige brugeres skyld er det en god idé.

@sne-fnug Sorry! My bad. Kritikken skulle selvfølgelig være rettet til pifo, jeg tror nu pifo har fanget den alligevel.

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 04-12-10 06:35

Well, Well @ UlrikB ... Det er jo menneskeligt at fejle, ikke sandt?

Ja, undskyld, @ pifo, men jeg er nysgerrig ...

Har du fået afprøvet nogle af kort mulighederne ?

GodLørdag til alle "kort-spillerne" ...

Jørn

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 04-12-10 07:55

Nu skal jeg nok lade være med at komme med mere, men de svenske kort er altså også ret fine

http://www.tanke.nu/

http://tobie.dk/savner-du-at-fa-julekort-sadan-har-det-svenske-postv%C3%A6sen-gjort-den-digitaleverden-analog/

Godkendelse af svar
Fra : pifo

Dato : 04-12-10 08:08

Tak til alle jer, der kom med gode forslag til, hvor jeg finder julekortene.
Jeannetesmor, du fandt lige præcis dem, jeg søgte. Og ja, de koster måske lidt, men det er fint nok. Det gør frimærker jo også
Tak for det.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 04-12-10 10:18

Glæder mig at du kan li' dem, pifo.

Jeg bruger dem i stor stil og de vækker altid glæde hos modtageren.

Du skulle prøve julekalenderen - den er rigeligt pengene værd.