/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
God Julekaffe opskrift søges
Fra : sne-fnug
Vist : 1657 gange
20 point
Dato : 03-12-10 06:53

God,, Morgen Kandu.dk-Kaffedrikkere !

Har I en super god opskrift på Julekaffe ?

Med Venlig Hilsen
rn

P.S flere kaffe-points følger,
hvis I er kreative med kaffe-opskriften ...

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-12-10 07:14

God morgen, Jørn,

Jeg kan jo lide at bage, så hvorfor ikke bage denne, når nu du alligevel har gang i kaffebrygningen:

http://www.kokkekniven.com/opskrifter/chokolade-og-kaffekage-med-orangelikoer/

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-12-10 07:15

og selv er jeg jo mere til fransk kaffe end til den irske:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=21368

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 30 point
Dato : 03-12-10 07:29

Svensk bålkaffe kom bønnerne i en gryde sammen med vand lad koge op og over (derfor et bål ) så går bålet lidt ned i styrke kaffen koger op igen og render lidt over .Det gøres 3 gange så er alt det fine kaffegrums røget med i bålet Nu har du en vidunderlig kaffe det grove grums ligger på bunden af gryden.Det er den bedste kaffe jeg har smagt meen den kræver sæføli et bål

Sunowich

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 03-12-10 08:43

Tak for kaffe ...

Ja, kaffen skal laves inden dørs hos nogle gæster vi skal besøge,
og de har vist ikke lyst til at tænde bål i den fine julestue ...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-12-10 09:09

Så må du ind i en specielforretning der er jo et hav af forskellige typer kaffe hvis man virkelig går op i det
Øhh jeg opfordrer ikke til åben ild indendøre det er jo dødeligt giftigt
God kaffeslapperas eller hvordan det nu staves
Sunowich

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-12-10 09:19

Man kan faktisk godt lave det kaffe i en stor gryde på kogepladen, det gjorde min mormor når hun havde mange gæster.

Godkendelse af svar
Fra : sne-fnug

Dato : 03-12-10 11:32

Tak for svaret Sunowich.

Det lyder alligevel som en god kaffe, den fra Sverige !
Må snart derover igen, for det er jo et herligt land ...