/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Utroskab
Fra : ttharald
Vist : 2272 gange
100 point
Dato : 02-12-10 22:49

I almindelighed er det skilsmissegrund, hvis en af parterne har sex uden for ægteskabet. Hvad er reglerne for, hvis man har manglende sex I ægteskabet? Er det så også skilsmissegrund?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-12-10 23:20

Hejsa.
Citat
Hvad er reglerne for, hvis man har manglende sex I ægteskabet? Er det så også skilsmissegrund?

Jeg må tilstå jeg ikke kender til nogle regler om det.
Men jeg kender en der blev bevilget skilsmisse fordi vedkommende blev NÆGTET sex...om det så er det der er tilfældet her ved jeg jo ikke.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-12-10 23:21

Jeg tror det er mere rigtigt at sige at man hurtigere og enklere kan få skilsmisse, hvis der er tale om utroskab. Man behøver ikke have nogen grund til at få skilsmisse, og manglende sex er ikke bedre grund end andre grunde.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-12-10 23:26

Nej, ikke regler, men (manglende) følelser...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-12-10 00:00

Utroskab er skilsmissegrund hvis den forurettede part forlanger det. Men det skal forlanges så snart modparten opdager utroskaben. Hvis der ventes lidt er det ikke skilsmissegrund mere. Og det er uanset om der mangler sex i forholdet eller ikke. Utroskab er skilsmissegrund.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-12-10 07:20

Det er ikke en direkte skilsmissegrund, som gør, at man hurtigere bliver skilt, ligesom det gælder ved utroskab. Man må igennem separationsperioden først.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-12-10 08:06

der findes ikke regler for det pjat

Kommentar
Fra : Nursie

Dato : 03-12-10 09:13

Den eneste grund til skilsmisse ved manglende sexliv, er hvis ægteskabet aldrig er fuldbyrdet. dvs. hvis parterne aldrig har haft sex. Det kan nok være lidt svært at bevise

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 03-12-10 15:34

Der findes regler for både det ene og det andet, utroskab kan give skilsmisse uden at skulle separeres først, og det er korrekt at der skal forlanges skilsmisse med det samme det bliver opdaget.
Der er også et minstekrav til sex, hvis partneren ikke kan eller vil så er det også skilsmisse grund, her er der dog seperation først (med mulighed for sidespring og hurtig skilsmisse)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-12-10 15:54

Fra Retsinformation.dk om utroskab
Citat
Utroskab

§ 33. En ægtefælle har ret til skilsmisse, når den anden ægtefælle har været utro eller har deltaget i et lignende seksuelt forhold. Skilsmisse kan dog ikke kræves, hvis ægtefællen har været indforstået med handlingen eller senere må anses at have frafaldet sin ret.

Stk. 2. Skilsmisse kan ikke opnås på grundlag af et seksuelt forhold, der har fundet sted, mens ægtefællerne er separeret.

Stk. 3. Anmodning om skilsmisse skal indgives inden 6 måneder efter, at ægtefællen er blevet vidende om handlingen, og inden 2 år efter, at den er foretaget.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 03-12-10 16:50

Hvis varen ikke svarer til det forventede kan den selvfølgelig byttes indenfor garantiperioden som er på 2 år. I den periode kan partneren kvit og frit leveres tilbage til forældrene. Hvis de ikke har et ledigt rum skal de enten søge ny bolig eller bygge til for egen regning.

Hvis forældrene er døde eller partneren kan påvise forsømmelighed fra din side, kan du indgå anden aftale, men hvis der er uenighed om skyldspørgsmålet eller vrangvillighed, hænger du på partneren resten af livet

Godkendelse af svar
Fra : ttharald

Dato : 14-12-10 23:25

Tak for svaret o.v.n..