/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
din mening
Fra : CLC2812
Vist : 838 gange
50 point
Dato : 02-12-10 11:10

Hvad mener du om tvangsfjernelse af børn på falske anklage.

Dette er om en sag hvor en mor har fået tvangsfjernet sit barn fordi hun har haft en hård fortid som psykisk syg kvinden har de sidste 2 år været stabil og hun virker til at have fået det bedre.
Konnumen mener ikke hun kan tage vare på et barn eller på sig selv. Hendes læge mener ikke hun fejler noget og barnets sundhedspleje mener ikke der var noget galt og der var fint sammenspil mellem barnet og moderen.

Hvad er din mening ?? har kommunen lavet en stor fejl ?

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 02-12-10 11:15

Svært at tage stilling til den konkrete sag, når man ikke kender flere fakta.

Dog er lægens og sundhedsplejerskens argument så væsentlige, at det burde veje tungt i sagen ...
til pågældende kvindes fordel.

Hvad begrunder kommunen sin bedømmelse med?

Og skal kommunen ikke tage lægens og sundhedsplejerskens vurdering i betragtning?
... For det skal kommunen vel !

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 02-12-10 11:15

Hvad jeg mener om tvangsfjernelse under falsk anklage:

Det må man da ikke !!!!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-12-10 11:25

Umuligt at tage stilling med de oplysninger du kommer med.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-10 11:37

Det lyder fuldstændig forrykt!!!

Hvorfor komme mor og barn ikke på et "overvågningshjem", altså et hjem, hvor man bedømmer
om mor'en kan tage vare på sit barn.... og lytter til sundhedsplejersen som ser samspillet mellem mor og barn (det gør lægen ikke på samme måde.. mad og pænt tøj er ikke nok)

Der er mange huller i det danske sociale net, så det skulle ikke undre mig, om nogle falder igennem

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 02-12-10 14:51

Enig med Nordsted1 - Sådan bør man da gøre, naturligvis !

Accepteret svar
Fra : sne-fnug

Modtaget 50 point
Dato : 02-12-10 14:53

Kan man ikke anke sådan en sag ? Få den genoptaget !

Godkendelse af svar
Fra : CLC2812

Dato : 02-12-10 15:02

Tak for svaret sne-fnug. jo moderen er ved at anke sagen det blir taget i kbh. den 9 dec. Håber hun får en chanche for at vinde

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 02-12-10 15:21

Selv Tak + ... Det håber jeg sandelig også !

Kommentar
Fra : CLC2812

Dato : 02-12-10 19:02

vil sige tak for alle jeres svar og komentar på dette spørgsmål