Samtidig med at den første sne faldt, valgte min varmeblæser at stå af....!
Jeg tjekkede sikringer, skilte kontakten ad, gav op, købte en kabinevarmer i THANSEN for 100,-,
fandt ud af at den virkede lige så godt, som hvis jeg selv pustede på forruden......
Jeg bed i det sure æble og kørte til en elektromekaniker.
Han fortalte. at det var blæsemotoren der var slidt op, han havde fået den i gang, men kunne ikke love hvor længe den ville holde.....pris 525,-
Jeg kørte derfor til en ophugger, og købte en anden blæsemotor.
Den satte jeg så i....og det virkede.....
Et par timer efter, skal vi til fødselsdag, og jeg går glad ud og starter bilen, så den kan blive lidt varm....min kone er lidt kuldskær
Efter 3 min. venten dør blæseren.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
IGANG IGEN....
Ved hjælp af en spændings-prøvelampe og et extra batteri, kan jeg konstatere at:
1:motoren virker perfekt
2: Der er spænding i kontakten (men ikke nok, for hvis jeg fører et kabel fra batteriets +pol til stikkets "tilføder"? ben, virker den fint)
3: Der er spænding i stikket ved blæseren (men ikke nok, for hvis jeg fører et kabel fra batteriets +pol til et af benene virker den fint)
4:Stel-forbindelsen er iorden
MEN DEN VIRKER BARE IKKE....!!!!!
Nu vil jeg i desperation føre et +kabel (med en 25 amp sikring) fra motor-rum direkte til kontakten.....
Og her kommer mit forhåbentlig sidste problem......
Hvor/hvordan fører jeg kablet....?
Jeg kan ikke finde nogen huller jeg kan benytte, og kan ikke se hvor jeg evt. kan bore igennem ?
hjæææææææælp....!
mvh: max