/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Se film, hvilket program?
Fra : Zofie
Vist : 763 gange
100 point
Dato : 01-12-10 22:17

Hejsa.

Hvilket program skal jeg downloade for at kunne se film på en mac? Der er installeret QuickTime, men det virker umiddelbart ikke...

//Zofie

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 01-12-10 22:21

VLC er et godt bud. Find det på macupdate.com

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-12-10 07:00

Det kommer vel an på hvilke film du mener?

Er det DVD film, eller downloads? så kommer det helt an på hvilket format de er i

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 100 point
Dato : 02-12-10 16:29

Det er selvfølgelig helt rigtigt hvad "Kortoververden" skriver, nemlig at det jo kommer an på nøjagtigt hvilket format den film du ønsker at afspille ligger i. Men det er også rigtigt hvad "kipros" nævner nemlig at VLC media player er et meget godt sted at starte.
Du kan gratis hente den seneste version af VLC til Mac her:
http://www.videolan.org/vlc/download-macosx.html
Men det er dog ikke alt VLC uden videre vil tygge sig igennem. F.eks. kan film pakket i det såkaldte 'windows media' format være et problem. Da er det nødvendigt at installere "Flip4Mac" som muliggør afspilning af dette format. Du kan hente en gratis udgave af Flip4Mac her:
http://windows.microsoft.com/en-US/windows/products/windows-media-player/wmcomponents
Endelig vil jeg også henlede opmærksomheden på et rigtig godt QuickTime plug-in ved navn "Perian" som kan udvide QuickTimes med understøttelse af en lang række video-formater samt undertekster, du kan gratis hente Perian her:
http://perian.org/#download

Godkendelse af svar
Fra : Zofie

Dato : 02-12-10 21:15

Tak for mange muligheder :)