/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Pris på husudlejning
Fra : rikkerix
Vist : 351 gange
10 point
Dato : 01-12-10 18:26

Hej - Min kæreste skal leje sit hus ud i Kastrup. Huset er på 127 m2 beboelse, plus tør kælder. Han har sat lejen til 12.000 kr plus forbrug (El/vand/varme). Vi har forespurgt forskellige steder hvordan vi fastsætter huslejen - men de steder vi har spurgt besvare kun lejeren og ikke udlejeren. Er der nogen der ved hvordan man udregner en lejepris?
Mange hilsner Rikke
Ps. Jeg har kun 10 point at dele ud af

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-12-10 18:42

Citat
Er der nogen der ved hvordan man udregner en lejepris?

Nej det ved jeg ikke...meeen hold da op for en pris. Det er da meget for dyrt.
Også selv om det er i Kastrup ved KBH.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 01-12-10 19:01

DET ER IKKE LIGE TIL AT SIGE, HVOR MEGET MAN MÅ TAGE FOR AT LEJE ET HUS UD.

DET KOMMER AN PÅ, OM DET ER I EN UREGULERET KOMMUNE, HVOR DER STÅR DET ER MAXIMUM DET LEJEDES VÆRDI,
ELLER EN REGULERET KOMMUNE HVOR DET MAX ER DEN OMKOSTNINGS BESTEMTE HUSLEJE,
OG FØR 1,7,96 MAX DET LEJEDES VÆRDI.

DU ER NØDT TIL AT FÅ EN RIGTIG SAGKYNDIG TIL AT VEJLEDE DIG.

DER KAN SKE DET, HVIS DU LEJER HUSET UD, LEJEREN SKRIVER UNDER PÅ EN LEJEKONTRAKT,
MEN SYNES ALLIGEVEL, HUSLEJEN ER FOR HØJ.
SÅ KAN LEJEREN GÅ TIL HUSLEJENÆVNET, SOM KAN RISIKERE,
AT SÆTTE LEJEN VÆSENTLIG NED, MED TILBAGEVIRKENDE KRAFT,
OG DU KAN IKKE KOMME AF MED LEJEREN.

SÅ HVIS DET ER ET HUS DER SKAL SÆLGES, SÅ GØR ALT FOR AT SÆLGE DET, DET ER IKKE
SIKKERT DET ER UDEN PROBLEMER AT LEJE UD.
OG DET ER NÆSTEN IKKE TIL, FOR PRIVATE AT OVERSKUE, HVIS DER KOMMER PROBLEMER.

DERFOR FÅ EN SAGKYNDIG TIL AT HJÆLPE, HVIS DET SKAL LEJES UD, OGSÅ HJÆLP TIL
LEJEKONTRAKTEN.

HVIS F.EKS. I IKKE FÅR SKREVET AT LEJEREN SELV SKAL HOLDE HAVEN, OG SKOVLE SNE,
ER DET JER, SOM UDLEJER, DER HÆNGER PÅ DEN.

OG SÅDAN ER DER RIGTIG MANGE TING.

HELD OG LYKKE MED DET.
MVH AG112

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-12-10 20:07

Hvem er dog så dum at betale en husleje på 12.000 kr pr. måned?
Du får helt sikkert huslejenævnet på nakken eller også får du det aldrig udlejet.

hawaii7

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 02-12-10 17:55

Det lyder som en rimelig leje (godt 1100 kr pr. kvm inkl. have). Dog ville jeg leje ud tidsbegrænset, så du ikke hænger på lejeren til evig tid.
Du må gerne leje ud tidsbegrænset i f.eks. 5 år - det er kun lejeboliger, der ikke må fremlejes mere end 2 år. Desuden ville jeg sikre mig ved at få både 3 måneders depositum og 3 måneders forudbetalt leje ind ved oprettelse af kontrakten, og desuden være MEGET hård omkring leje til tiden. Det er 3 hverdage efter den første.

I øvrigt har du jo lov til at kontakte huslejenævnet og fortælle at du har en lejekontrakt med ovennævnte indhold, om den er rimelig? Du er jo ikke udlejer.

Mvh Maria