/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Flagstangsvasker
Fra : Nursie
Vist : 850 gange
100 point
Dato : 01-12-10 08:00

Jeg har set en reklame for en flagstangsvasker, er der nogen her som har erfaring eller viden om hvordan den virker og om den er brugbar?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-12-10 08:45

Hvad med at dressere katten til at kravle op og ned med en våd pels

Den ser ikke helt dum ud, men man skal nok regne med at bruge nogle kræfter da en vandslange bliver tungere der-op-ad.
http://www.danomast.dk/idd532.asp

Kommentar
Fra : Nursie

Dato : 01-12-10 09:07

Jeg har godt nok en norsk skovkat, men jeg tror det bliver svært at få den til det

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-12-10 09:17

Jeg tvivler på at der er tryk nok til at vaske rent i toppen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-10 16:03

Citat
Jeg tvivler på at der er tryk nok til at vaske rent i toppen.

Ved jordoverfladen har man normalt et vandværkstryk på 3 bar
1 bar svarer til ca. 10 mtr.
Så der må være ca. 2 bar til at vaske stangen helt oppe.
Dog kan en for lille slange mindske udgangstrykket / vandmængden.

Ellers bare dybbe en gammel trøje i sæbevand og tag den på.
Så kravler du op i toppen og kurer ned - måske et par gange inden den er helt ren.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-12-10 16:13

Jeg kunne muligvis finde på at anvende den herhjemme i badet af hygiejnemæssige grunde

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-10 16:15

Praler-..........................LuffeA

Kommentar
Fra : lham

Dato : 02-12-10 06:32

Kattehegn om flagstang -indsæbet kat sættes i indhegning. Fremmed hund ned til kat -VUPTI flagstangen delvis ren -gentag om nødvendigt når katten engang kommer ned

Kommentar
Fra : Nursie

Dato : 02-12-10 07:40

Tak for alle de mange fantasifulde svar, men er her nogen som rent faktisk har prøvet en flagstangsvasker i virkeligheden

Kommentar
Fra : lham

Dato : 02-12-10 11:50

Ta en udslidt adventkrans -godt med grundrens evt salmiak på den . Ned med flag/vimpel -op med "sæbekrans"
lad den hænge gerne i mange regnvejr til du ikke kan styre dig mere og skal rødt/hvidt til til tops.Gad vide om det ikke gir en ren kalkfri stang ?