/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Utro når man er seperaret?
Fra : stonedbush
Vist : 1431 gange
30 point
Dato : 01-12-10 06:38

Hej.

Jeg spekulerer på om man er utro hvis man er sammen med en anden mens man er seperaret eller om det, indtil man er helt skilt, er "lovligt".
Jeg kan ikke rigtig finde det nogle steder på nettet.
For jeg ser det selv som utroskab, da man jo ikke er helt skilt endnu.
Er der nogen der kan svarer på dette?

Accepteret svar
Fra : Nursie

Modtaget 40 point
Dato : 01-12-10 06:58

Når man er separeret er man juridisk ikke længere afhængige af hinanden. Der er ingen gensidig forsørgerpligt og man arver ikke hinanden. Derfor kan man også vælge den nye partner man synes, uden at der er tale om uroskab. Moralsk kan man tænke anderledes

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-12-10 06:59

vrøvl

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 01-12-10 07:07

Når man er separeret har man truffet beslutningen om at gå fra hinanden og derfor er det ikke utroskab. Statsforvaltningen skelner stort set ikke mellem separation og skilsmisse.

Godkendelse af svar
Fra : stonedbush

Dato : 01-12-10 07:37

Tak for svaret Nursie.

Kommentar
Fra : nerak23

Dato : 16-06-12 23:25

Da der ingen juridisk forskel er på seperation og skilsmisse, bortset fra at man ikke kan gifte sig igen før skilsmisse, så ser jeg egl. ingen grund for at betale de ekstra 500 kr til statsforvaltningen for at blive skilt, hvis man først er blevet sepereret og har fået lavet bodeling.
For mit eget vedkommende fungerer det i hvret fald problemløst sådan.