/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Husker I CirkelKaffeReklamen fra 60erne?
Fra : sne-fnug
Vist : 1712 gange
50 point
Dato : 30-11-10 07:04

Husker I teksten (sådan nogenlunde, men gerne korrekt) til Cirkel Kaffe Reklamen,
som man så i biffen? I 60erne, var det vel?

Den blev, som her i dette link, sunget af Daimi:

http://programmer.tv2.dk/reklamer/reklamerne/article.php/id-8619143:fdb-cirkelkaffe--danmarks-bedste-reklamefilm.html

Men det er nu IKKE dén Daimi synger her.
Og reklamen var, vist også, med Perry på trompet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-11-10 07:15

Næh, jeg havde ikke råd til at tage i biffen dengang

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 30-11-10 10:10
Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 30-11-10 11:35

Tak LuffaA og, især katekismus.

Næh, lige den DVD kender jeg nu ikke...

Vil ønske den som Julegave, for jeg bliver spurgt om en ønskeseddel.

Cirkel Kaffe Reklamen kunne da sagtens være dér!

Under alle omstændigheder, så er der sikkert mange andre sjove, nostalgiske, som man husker
fra dengang.

Har nogle af "Danskerne egen historie" - F.eks om Nørrebro, Vesterbro, Frederiksberg.
De er rigtig gode!

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 30-11-10 11:42

I øvrigt, og det er en sidebemærkning, så har jeg kørt forbi den færdselsbetjent, som man kan se øverst i billedet på linket, du sendte katekismus, hver dag i mange år.

Han var berømt i Nørrebro-billedet !

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-11-10 11:48

Mærkeligt at det er "gamle dage"

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-11-10 12:21

Jeg har lige filtreret hjernen for de enkelte gange jeg trods alt var i biffen dengang.
De eneste reklamer jeg husker er for vaskepulver og Anthon Berg.

Daimi er også 8 år ældre end jeg

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-11-10 13:00

Har lige været en tur på loftet, og fandt en kasse med gamle se og hør, femina og en masse aviser med krigen............... uha, de timer jeg kunne bruge der...
der er de gamle reklamer.....
men nu har jeg lukket loftslemmen, for det går ikke..
desuden har vi kun 15 graders varme i huset, når der er så koldt udenfor, så her må man arbejde sig til varmen,
så skal jeg sidde stille, er det med vanter og dynebukser

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 30-11-10 13:02

Citat
Mærkeligt at det er "gamle dage"

Joooo, men vores voksne børn, syntes også at film og reklamer fra "gamle dage" er både hyggelige og gode (til en vis grænse, altså ...)

Og jeg selv syntes da også om mange film fra min Mor og Fars tid.

Så "gamle dage" er jo relativt, men naturligvis er det ikke 10-20 år siden ...

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 30-11-10 13:11

For 1½ år siden var min kone og jeg inde hos mine forældre. De havde af en af min Mors gamle kolleger fået en stak Billed Bladet ... Og det var nu ret morsomt at se en reportage med "Lille Per" på Bellahøj Dyreskue - 2 sider.

Og læse "alt" det, som var på TV- Den eneste kanal, 20-22, tror jeg, eller også var der lidt mere.

Og man mindedes pludseligt klart igen - navne og "stemninger" fra radio og tv, som barn ...

Godkendelse af svar
Fra : sne-fnug

Dato : 30-11-10 13:17

Tak for svaret katekismus.

Glæder mig til at se de DVD´er !

Også selv om den Cirkel Kaffe Sang, måske ikke er der.
Men det kunne den nu godt, for den var berømt på sin tid.

Noget med

"Og Brugsen har en mand i Santos" ...

Eller noget i den stil.

Melodi:
They got a awful lot of coffee in Brazil

Kommentar
Fra : sne-fnug