/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Vinding sogn, Ulfborg Herred.
Fra : agerlund
Vist : 601 gange
190 point
Dato : 11-05-03 12:46

Da jeg er ved at udrede Vinding sogn i Ulfborg Herred, Ringkøbing amt.
Søger jeg personer der er født i ovenstående sogn, og som døde i andre sogne

Med venlig hilsen
Grete Skatka

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 11-05-03 13:01

Du kan jo starte med folketællinger fra 1845.

http://www.ddd.dda.dk skriver du %%% i navn og under fødesogn ulfborg.
Der er én i Ålborg Amt i 1845
Der er 212 i Ringkøbing Amt (herunder dem der bor i Ulfborg) i 1845
Du kan jo starte med et amt ad gangen. Hvis du får mere end 100 hits må du skrive f.eks
datter
eller
sen
i navnet. Eller f.eks. Hans

Du kan også søge på Vinding i fødested.

Hilsen Jeannnie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 11-05-03 13:05

Ups, jeg overså at Vinding var et sogn:

Jeg søgte på %%% i navnet, fødested Vinding og Ringkøbing Amt i 1845. Der kom faktisk 145 hits. Mange af dem var personer udenfor Vinding sogn.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 11-05-03 13:38

Jeg har søgt i de fleste folketællinger i Ringkøbing amt, fra 1845.og frem
Jeg håbede på, at jeg ved at efterlyse personer i NG. kunne få fanget nogle flere personer

Hilsen Grete Skatka

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 190 point
Dato : 11-05-03 13:52

Hej Grethe!
Har du prøvet:
at søge på %%% i navnet, fødested Vinding og Ringkøbing Amt i 1845. Der kom faktisk 145 hits. Mange af dem var personer udenfor Vinding sogn.

Men der er selvfølgelig mange FT´er efter 1845, som ikke er indtastede endnu.

Hvilket årrække interesserer du dig for?

Du kan også sende din anmodning på http://dis-danmark.dk/forum/list.php?f=1 , men husk at skrive hvilket tidsrum du arbejder inden for.

Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 11-05-03 14:39

Hej Jeannie.
Det drejer sig om år 1654 eller før, og fremefter
Jeg har været på Vinding kirkegård, og skrevet alle gravstene af, for at få fat på så mange som muligt
Hilsen Grete Skatka

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 11-05-03 15:05

Hej Grethe"
Jeg kan se at du også har lagt din anmodning i SogneTræf. Held og lykke med di projekt. Der er nok til "mange dage"

Hilsen Jeannie

Godkendelse af svar
Fra : agerlund

Dato : 13-12-06 10:15

Tak for svaret jkrjk2.