/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Salamanderkedel - akkutank
Fra : JubazKan
Vist : 838 gange
27 point
Dato : 28-11-10 16:05

Jeg vil først lige vide hvor mange kw min salamanderkedel er på? Der står: 1,8 m2 varmeflade, og 3,6 kg fastbrændsel pr. time.

Hvordan tilslutter jeg en akkumuleringstank, på en simpel måde, til dette fyr? Der skal også tilsluttes et oliefyr, som tager over når temperaturen er langt nok nede.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-11-10 17:05

Spørgsmål
- Ubesvarede    2
- Besvarede    23
- Annullerede    23
- Slettede    0
Ialt    48

Det var ikke en rar statestik.

PS DFJ har ALDRIG lavet kedler beregnet for fastbrændsel. Sådan en MÅ IKKE monteres idag. Kun godkendte kedler må anvendes. Iøvrigt er årsvirkningsgraden på sådan en fætter omkring eller lige under 50%, når man bruger træ i den.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 28-11-10 17:07

Det kan der ikke svares på ud fra de oplysninger du giver, det kommer an på hvilket brænde du fyrer med, og om det er forberedt til oliefyr.
En akkumuleringstank kræver at du har rør der gennemstømmer tan ken direkte fra fyret og også har tilslutning til radiatorerne eller brugsvandet

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-11-10 17:13

Rettelse: Ikke lavet kedler beregnet for træ.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-11-10 17:26
Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-11-10 09:51

Med en brændværdi på 20MJ/kg svarer 3,6 kg fastbrændsel til 72 MJ . Tallet er for stort for træ og nok for lille for kul eller koks.

Delt med 3600 sekunder ( en time) , giver det 20 kW indfyret effekt. Når man også tager højde for kedlens nyttevirkning bliver det vel omkring det halve.

Det er simpel købmandsregning, som enhver burde kunne finde ud af.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-11-10 02:11

Citat
Det er simpel købmandsregning, som enhver burde kunne finde ud af.
LOOOL Det kan Miljøministeriets folk/Teknologisk åbenbart også!!!! Idiot!