/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
kun 1 printer på ad gangen
Fra : clou
Vist : 738 gange
300 point
Dato : 27-11-10 17:10

Halløj derude i sneen

Har netop haft et familiemedlem i røret der er desperat efter hjælp, men jeg er lige "stået af", så håber på Jeres ekspertice

De har en trådløs Router og 2 bærbare computere, men der kan kun logges 1 af dem på ad gangen, hvorfor nu det?

Hvis de sætter et LAN kabel på, kan de begge være online, men det er ikke tilfredsstillende, da Routeren står langt væk og kabel på gulvet er ikke godt for kørestolsbruger

Håber på en hjælpende "hånd" fra Jer - på forhånd tak!

Clou

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 27-11-10 17:33

Hej her fra sneen.
tænker lige på 1 kabel ok
2 trådløs problem enad gangen.
Tænker på de er jo ikke ens, hvis en kun kan 2 af protokollerne en ny kan 3 giver det problemer.
Lidt forklaring: Man taler om 3 protokoller med en sende frekvens på 2,4 mhz
1 a = 11 mb
2 g = 54 mb
3 n = 100mb
Uden lige at lave en definition på dette, så giver det problemer hvis skyen trådløs indeholder alle .
Det er altid den laveste der har magten. men det vil den nye hurtige n ikke finde sig i.
løsning: tving den nye til en lavere hastighed sikkert 54 så virker de begge.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-11-10 20:34

Må vi så lige få en klar melding:
Taler vi om PC'er eller printere???

Selvfølgelig kan de være der alle sammen, når det er sat rigtigt op!

Stone skriver:
1 a = 11 mb (mener nok snarer 802.11b)
2 g = 54 mb
3 n = 100mb

Med g kan man i visse modeller komme op på de 100 mb (kaldes for superG)

Med n kan der også være tale om 5 GHz = 802.11a som i visse modeller kan omme op på 300 mb eller mere. (Hvis udbyder kan følge med)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-11-10 20:37

Fortæl lige hvad dette netværk består af, så vi ikke bare skal gætte os frem.

Ved at opsætte netværket i DHCP eller ved angivelse af hver enhed med sin egen IP-adresse, vil der være masser af muligheder.

Bolden er nu på din banehalvdel clou!

Kommentar
Fra : clou

Dato : 28-11-10 16:19

@severino - Det drejer sig om flere pc'ere, hvor der kun kan komme 1 pc på ad gangen på det trådløse Netværk - har lige været forbi deroppe i dag med min egen pc, men den kunne heller ikke komme på

Mit eget trådløse Netværk er der ingen problemer med, der kan komme flere pc'ere på ad gangen, så det skulle jo også være muligt der - men hvordan!!!!!!!!

Clou

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-11-10 17:33

Hvis det er en ægte router, som sidder og styre netværket, så er det et spørgsmål om indstilling af routerens muligheder.
Køres der DHCP skal du sørge for, at bredden på de lokale IP-adresser er stor nok, så der er plads til alle tilsluttede enheder.
Start med at slå alt sikkerhed fra, så du kan koncentrere dig om at få hul på forbindelsen.
Efterfølgende kan du slå sikkerheden til en ad gangen, og checke, at der stadig er hul igennem.

Du kan beskyttenetværket med en eller flere af følgende muligheder:
Skjult SSID
Kryptering
MAC-filtrering