/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
D-link, Di-524-UP. Fungere ikke trådløs.
Fra : peter1215
Vist : 1158 gange
100 point
Dato : 27-11-10 15:49

Har kæmpet nu i flere dage uden held. Har købt en Router (D-link, Di524UP) og har installeret den. Den fungere hvis der er kabler fra routeren til både den bærbare og den stationære PC, men ideen var jo at den bærbare kunne fungere trådløst.
På den bærbare står routeren på listen over tilgængelige trådløse netværk, men det kan ikke lykkes mig at oprette kontakt. Får hvergang en melding "Windows kan ikke oprette forbindelse til dlink53197". Hvori ligger problemet ? Og hvad gør jeg ?

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 60 point
Dato : 27-11-10 16:26

Har du prøvet at slette den igen og derefter genstartet? Ellers prøv det.
Hvis du har installeret og afinstalleret uden at genstarte ken det være årsagen.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 27-11-10 16:37

ja det er jo lige det hej hej.
Hvis og hvis, tror jeg der står en kode under bunden på roteren. Når du beder din windows om at oprette forbindelse til denne er det koden du skal bruge. der kan være andre forskelligheder, men vi tager et step ad gangen. Du skriver du ser routeren så du ved hvad den hedder, så det ikke er naboens. Ellers spørg videre.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : peter1215

Dato : 27-11-10 17:50

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 27-11-10 17:56

Jeg har genstartet x flere og også trykket på recet på routeren og startet helt forfra. Alt sammen med samme resultat. Kommer ikke længere i processen.
Ja, det er vores egen router vi kan se som trådløs mulighed så den ser ud til at være korrekt lagt ind. Dog uden mulighed får at oprette denne forbindelse dertil.

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 27-11-10 17:59

Koden under bunder blev brugt til den stationære da forbindelsen blev lagt ind på den. Burde vel ikke være nødvendig at gentage på den bærbare også ??
Skal det hele også installeres på den for at det fungere ordentligt ? Den bærbare kan jo allerede godt få kontakt hvis stikket fra routeren er i.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-11-10 18:16

Du skal oprette et trådløst netværk på din bærbare computer før du kan få forbindelse (husk sikkerhed)
Der er ikke noget som skal installeres for at få forbindelse, men det trådløse netkort skal være indstillet til selv at finde IP adresse med mere
Derefter er det bare at højre klikke på ikonen for det trådløse netværksikon nede ved uret og klikke på Vis trådløse netværk som er tilgængelige og så logge på

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-11-10 18:31

Ved du godt at du kan tilslutte en printer på din router? Routeren er magen til min og mig er der netværk med 2 bærbare + 2 staionære (kabel) der er Windows XP og Windows 7 og Linux Mint og Linux Ubuntu, alle kan bruge routeren og printe med den tilsluttede printer

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-11-10 18:33

Da vi fik bærbar som 3. maskine i huset, så havde vi problemer med trådløs net. Jeg installerede routeren på den bærbare og oprettede netværket på den og så kørte det. Og jeg har også D-link router.