/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
vand og olieudskiller??
Fra : webgun
Vist : 1775 gange
100 point
Dato : 26-11-10 21:41

jeg har købt sådan en vand og olieudskiller med trykregulering. når den er monteret på vægen er vandudskilleren til venstre og oliefidusen til højre.trykreguleringen er i mellem de 2. men jeg kobler tryk på venstre side, og der kommer så ikke noget luft ud på højre side, desuden kan jeg ikke skrue på trykregulatoren overhovedet?. jeg har prøvet at bytte om på tiltag for luft, så at den får luft fra højre side istedet, og så virker trykregulatoren fint??, men der er jo pile på dimsen som viser at tryk skal kobles på venstre side.Jeg fatter ikke hvorfor at jeg ikke kan få luften til at komme igennem fidusen, der er ikke nogen manual med, og jeg har søgt på google uden resultat.
Eftersom at jeg bare skal male med pistol, trenger jeg entlig bare en vandudskiller, men vil gerne have trykregulatoren, for den på kompressoren er gået til helvede..
er der nogen som kender fejlen?????, ellers må jeg nok aflevere den tilbage, og købe en vandudskiller og trykregulator seperat. men jeg syntes nu at kombimodellen var smart.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-11-10 23:09

De fleste har en sikkerhedsanordning så man ikke får stillet på den utilsigtet.
Enten skal den trykkes ned for at dreje den eller også skal den løftes

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-11-10 23:34

kan du ikke tage et billede af den - der findes mange typer.

Hvis det er typen med plastkrans der hvor der stilles - så skal den lige løftes for at du kan indstille.
In / out skal altid følges.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-11-10 13:42

Her er et billede af den
http://www.jula.no/reduksjonsventil-med-vann-smussutskiller-samt-luftsmorer-123935

I skal vist kopiere linien for at linket virker.
Den skal løftes for at regulere lufttrykket. den får tryk fra venstre side som den skal, men så kan jeg ikke dreje på regulatoren overhovedet?. men der er masser af tryk i vandudskilleren men på regulatoren viser den 0 i tryk(som på billedet). hvis jeg kobler tryk på højre side viser den ca 6bar på regulatoren, og jeg kan nu nemt skrue på regulatoren??, fatter ingen ting!!!. den skal jo have luft fra venstre side.
det giver jo heller ingen mening at tilsætte olie i luften som så derefter bliver skildt ud af vandudskilleren.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 27-11-10 14:03

Det er da en seriøs fætter.... 4000L/Min.... Det lyder godt nok som meget på en 3/8 nipel....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-11-10 14:05

Den skal fungere på denne måde:

kompressor > vandudskiller > trykregulering > olietilsætning til at smøre forskellige værktøjer.
( Jeg forstår ikke at du skal bruge olietilsætning til maling, men det kan nok afbrydes med stilleskruen)

Almindeligvis drejes (med uret) højre om for højere tryk.

Ved stilstand kan reguleringsvisningen godt misvise indtil der har været lidt forbrug på afgangsslangen.
Måleren skal vise det konstante tryk regulatoren stilles til.

Du bør ikke sætte tryk på afgangssiden.

Jeg kender desværre ikke lige den model du viser - men den ligner dem jeg har brugt - dog ikke sammenbygget.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-11-10 14:19

Citat
Den skal løftes for at regulere lufttrykket. den får tryk fra venstre side som den skal, men så kan jeg ikke dreje på regulatoren overhovedet?. men der er masser af tryk i vandudskilleren men på regulatoren viser den 0 i tryk(som på billedet)

Det lyder til at den er samlet forkert, det er meget normalt at der sider en kontraventil i regulatoren så den ikke smider olien retur i systemet og hvis regulatoren nu er vendt modsat så får du ikke noget luft igennem den.

Så for lige at gøre Eyvinds indlæg komplet:
kompressor > vandudskiller > trykregulering > kontraventil > olietilsætning

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-11-10 14:35

På selve regulatoren (den midterste) må der også stå noget IN og OUT

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-11-10 16:18

Den duer ikke til maling. Den er beregnet til værktøj som skal smøres.

Til maling skal du bruge et lille tryk fra en finregulator. Luften skal være renset for både vand og olie.