/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Bliver det Jul igen??
Fra : Tonganeseren
Vist : 1070 gange
100 point
Dato : 26-11-10 17:52

BajutBent har være hos sin advokat og forlanger mit hovede på et fad. Husk nu det skal være et stort fad.
Men her kommer Bajuttens indlæg. Manden er jo Jordens største jubelidiot. I samme tråd har han forudgående svinet undertegnede til med løgne Ad Libitum.
Nøj, hvor jeg glæder mig til en civilretslig sag. Jeg har i stakkevis af bøsseholderens injurier og alvorligt æreskrænkede skriverier om min og E.B.Berthelsens person.
Nu bliver det sjovt.

Se sådan gør hylerne!!!
Fra : bb1 Vist : 174 gange
100 point
Dato : 22-11-10 20:18

--------------------------------------------------------------------------------
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-11-10 10:47

--------------------------------------------------------------------------------
Hvad laver du her i debatten - Bøsseholder BajutBent??

--------------------------------------------------------------------------------
Favorit

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-11-10 20:30

--------------------------------------------------------------------------------
Se sådan skriver Tomben Oraklet Hyleren og Løgneren fra Humlebæk. Da han får stillet et par spørgsmål nemlig:

Hvordan 200 meter pludselig kan blive til 300 meter omkring det samme spørgsmål..

Hvor den jagt ligger som har en fast bestand på 50 krondyr og som er hans jagt???????

Tomben, D.L.S. Oraklet. Som ikke står på listen over medlemmerne af dyreetiskråd, selvom han her i jagt debatten ofte har pralet med, at han er medlem???????

Hver eneste gang Tomben er trængt op i en krog, så sker dette. Og tydeligt BW er enten ham selv eller en medløber, som han så får til at udelukke mig, fordi jeg pludselig er kommet for tæt på!!!!

Svar dog på det du bliver spurt om Tombe - efterhånden må jeg da kunne overbevise andre om, hvor utroværdig og fyldt med løgn du er og hvad jeg laver i tråden???????

Jeg fanger dig i den ene løgn efter den anden Du er efterhånden kommet så langt ud, at du ikke kan huske, hvad du selv skriver - søg dog hjælp mand

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-11-10 23:45

--------------------------------------------------------------------------------
Betterwisser som måske er den der har flest forskellige profiler herinde. Har stadig ikke forstået, hvad det hele går ud på: Spørgsmål og svar også længe det ikke er feset ind på lystavlen hos ham. Vil jeg foreslå at han lægges på is ellers kommer vi aldrig videre..

Oraklet Tomben D.L.S. mand på de bonede gulve om ham er der kun at sige: At han efterhånden er fanget i så mange løgnehistorier, så en hver kan se hvor utroværdig den mand er og hvor farlig han er for jagten i Danmark....

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 23-11-10 05:41

--------------------------------------------------------------------------------
Så er tosserne på banen igen med endnu en underholdende jagttråd

Hvor er der ærgerligt at man ikke må duellere i Danmark mere, så kunne alle disse 'store' problemer være løst en tidlig morgenstund, med de elskede våben i hånden!

Stiller gerne op som sekundant for hvem som helst af jer, hvis en ulovlig duel kommer på tale!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-11-10 07:41

--------------------------------------------------------------------------------
Du kunne jo gøre det her.........

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-11-10 19:22

--------------------------------------------------------------------------------
Nu er det jagt tiden på ænder, der skal reduceres ifølge orakeltomben. Nu fortæller han alle jagtmodstanderene at der ingen ænder er. Selvfølgelig er der ænder lige så mange som sidste år, men når man sidder ved sit eller rettere svigerfars lille mosehul aften efter aften og knalder forbi på de ænder, der kommer, så stopper de selvfølgelig med, at komme, det gør de også hvis man ikke gider fodre en smule, lige så der bliver spist op, for ellers kan man sidde og skyde rotter i stedet for.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-11-10 09:32

--------------------------------------------------------------------------------
Nåeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Tombes and var en skrøne!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-11-10 13:43

--------------------------------------------------------------------------------
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-11-10 08:30

--------------------------------------------------------------------------------
Mjaeh - jeg er squ en værre en - iflg. Bøsseholder BajutBent (alias løgnhalsen Bent Ballegaard Knudsen).
Men jeg handler trods alt ikke med kvinder - som en vis anden herre. Har din papsøn været tilfreds med købet??

Tonganeseren

-------------------------------------------------------------------------------
Så skete det. Tomben D.L.S. Orakel fra Humlebæk `s indlæg er i dag sendt til min advokat med krav om, at han anmeldelse for ærekrænkelse: Jeg har tidligere skrevet at han skulle holde min familie uden for og en udtalelse om, at jeg er menneskehandler finder jeg mig simpelthen ikke i…

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-11-10 17:57

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 26-11-10 18:27

Jeg vil se et kontrafej, af den savfører som tager sagen, hvis i så, og i fald, må det være en lomme propurator, med eludløsning for fældende beviser .

Spændende for Kandu, om BB1 med ny købt sagskære, kan få adgang til IP adresserne, og om BB1 så får afklaret hans vilde fantasier om, hvem Tonganesren og alle andre er, bor, arbejder med, samt øvrige familieforhold, til hans sædvanelige efterfølgende chikane pr. email m.m..
Odds: er som at vinde i lotto - 1

Der er ingen tvilv om, at internetvirksomheden Kandu vil blive henrykt over en sådan sag, fra Bent Ballegård Knudsen fra Bottrup.- Det bliver vildt- det bliver råt- det bliver knusende- det bliver en ægte Bent B Knudsen

Tonganeseren fanget - dømt - hængt inden solnedgang, og så nåede han ikke engang at få skudt en sølle lille and

Mvbh
BW

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-11-10 19:07

Ja BW, det bliver råt. Bøsseholder BajutBent har altid været besat af at kende til navnene på de, som deltager her på siden. Han kan ikke få ind i sit grimme hovede, at der ikke er en eneste genganger i debatten - med undtagelse af himself.
Men desværre for fjolset har han i hundredevis af indlæg linket mig sammen med E.B.Berthelsen, og viser det sig, at vi er en og samme person, så har Bajutten skudt sig selv i begge fødder. Tænk blot på de hundrevis af æreskrænkende uidtalelser han har bragt til torvs - og det har han jo gjort ud fra en formodning, at Tonganeseren og E.B. Berthelsen er en og samme person. Har man selv været årsag til replik, så falder alle argumenter i retten til jorden.
I Guder hvor er han dog dum.

Mvh.
Tonganeseren
Stadig ingen ænder

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-11-10 19:15

Tag f.eks. denne her, hvor Bajutten lyver så infamt, at det egentlig burde medføre en anmeldelse om æreskrænkelse, idet E.B.Berthelsen aldeles ikke blev smidt ud.

Dertil kommer så påstanden om faderskabsag, løgne om E.B.B.`s ansættelsesforhold etc. etc.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-11-10 01:20

________________________________________
- Hvor er det skønt, at Tomben nu helt kan afsløre sig selv og sine rabiate meninger!!!!!

Men kære H.H. Han mangler stadig at svare på følgende:

Du påstår at han ikke har været medlem af rådet - Altså kan vi konstatere, at han er fyldt med løgn og det er så hermed fastslået.

Nu forholder det sig imidlertid sådan, at rådet blev træt af hans rabiate meninger og smed ham ud!

Tilbage er der så at forklare. Hvordan Tomben kan være medlem af D.L.S. når han har ødelagt en af deres mærkesager: Den lille mands jagt!!!!!

Rådet vil jo have alt opdræt, udsætning og jagt forbudt. Sådan noget kan kun opstå i hjernen på mennesker, som ikke er jægere

Tsk, tsk, tsk . . .

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 26-11-10 19:31

Hvordan havde du forestillet dig at almindelige mennesker skulle tage stilling til en konflikt mellem mentalt ustabile personer, men hvis du alligevel vil have en løsning er den som følger:

Hvis I begge er ejer af et våben kan jeg kun opfordre jer til at afgøre jeres stridigheder ved at lade disse tale ved simpelthen at aftale en duel eller ligge på lur udenfor den andens bopæl og likvidere modparten, da kommunikationen ikke er mulig og muligheden for kortvarig berømmelse og forsidestof er mulig medmindre snevejret er mere interesant

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-11-10 19:34

   Kommentar
Eller denneher. Føj for noget snavs.

Fra : bb1

Dato : 07-03-10 21:08

________________________________________
Nu drejer dette her sig ikke lige frem om mord - selvom jeg godt ved du "elsker" det ord, husker du Fru. Bethelsen ?
Hvem hjalp hvem?

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 26-11-10 20:03

Citat
Bliver det Jul igen??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-11-10 20:35

I færlængelse af ziggy99`s forslag: Må jeg foreslå,denne løsning.

http://www.dailymotion.com/video/x1wt29_et-pour-quelques-dollars-de-plus

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 100 point
Dato : 27-11-10 08:40

Der er absolut ingen grund til at frygte nogetsomhelst fra Balledoof ! Ingen - jeg gentager, ingen ansvarlig advokat vil indlade sig på at få sit navn gjort helt til grin ved at tage en sag om ærekrænkelse (det hedder æreskrænkelse) fra en notorisk løgnhals og fantast som Balledoof, som selv i årevis har udvist så ringe en form for pli og almindelig god opførsel over for alle der ikke føjede ham ! Han er og bliver et utåleligt skvat, som fortjener enhver form for anbringelse i gabestok ! Hvorfor har han mistet det ene tillidshverv efter det andet i diverse klubsammenhænge - han lyver og anklager andre for urent trav, forsøger at stille sig op som den store mand der har overblikket og viden om stort set alt ! Men de fleste har luret karlen af og har kun skuldertræk til overs for narren !
Men lur mig, om han ikke bliver ved med sine tåbelige og løgnagtige postulater om alt og alle - jeg er lige ved at sige, at jeg måske er villig til at opgive min anonymitet og åbne for godteposen med "rare" ting fra den virkelige bb1-verden - og det har ikke noget med hans familie at gøre, men om alle de gavtyvestreger han og nogle af hans "venner" har begået gennem en del år - der er sgu' nok at tage af !!!

Så Tonganeser - tag du det blot roligt og nyd julen, med eller uden selvskudt and

Øjenvidnet4
MULTI-X
Pladderballe

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-11-10 11:52

Åh Herre Jemini da. Vil du, bb1, virkelig anmelde Tonganeseren for æreskrænkelser.....?
Jeg tror, du skal feje for egen dør først.! Du har da, om nogen, virkelig spredt æreskrænkelser rundtom på din vej.

Lad mig spørge den om en ting; Hvis Tonganeseren og EBB ikke er een og samme person, så har du allerede der, et kæmpe problem at slås med.

Multi-X
Verdens navle.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-11-10 12:25

Hvis nu man skal udsættes for krænkelser,- skal man så ikke være i besiddelse af det, som bliver krænket på.

Hvis det er et must, så er der vel ingen sag her

Mvh
BW
Måske en sag for Peet Dogs, hvorfor mon BajutBent har en fast advokado tilkoblet

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-11-10 18:39

Citat
Sagen mod Oraklet D.L.S. mand på de bonede gulve E.B.Berthelsen Humlebæk fortsætter og ved du hvorfor: Fordi han direkte beskylder mig for, at overtræde en af de alvorligste lovovertrædelser der findes menneskehandel. Da jeg samtidig har en store familie af udlændinge er jeg nød til at beskytte den og sidst men ikke mindst: Jeg har i modsætning til E.B.Berthelsen ingen papsøn, men to sønner.
Så den sag går sin gang - det kan du være sikker på. Det er også vigtigt at huske og det må du da have læst - at jeg advarede ham sidste gang han begyndte at drage min familie ind i dette her....

Det er da fint nok at du har har en kæmpe familie af udlandsk herkomst, at tage vare på + - korrekte eller ikke korrekte papsønner, men der er da ingen som som sammenligner dem med dine sædvanlige handler og udsætninger af: vagtler, agerhøns, ænder, nedkæmpning af hegnet geder m.m.m.m. samt fremleje af din udemærket godsjagt,

Kan du ikke belyse hvori påstanden om menneskehandel, så , ikke passer ind eller ikke, i din farverige forretningsverden, du er jo en meget berejst og videne person,med tilgang til en ikke ubetydelig magtfuld kontaktflade efter eget udsagn, så sig frem Knudsen, eller knyt sylten.

Grynt
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-11-10 19:14

He, he. BalleBajutten må jo føle sig ramt. Mig bekendt står der " en vis anden herre" og dem er der selvsagt en masse af rundt omkring.
Men jeg glæder mig til det videre forløb. Det kunne jo tænkes, at bøsseholderen har fremsendt en stribe indlæg fra min side - uden at fremvise egne "creationer". Mon ikke mundvigene begynder at hænge nedad, når det går op for "advokaten", at hans klient har rigtig mange lig i skabet og gennem årene har tilsvinet undertegnede, truet med at ville opsøge E.B.B`s hustru når E.B.B. ikke ville være hjemme. Den sag blev anmeldt til Politiet i Nordsjælland, som dog valgte at se tiden an. Sagen ligger stadig hos politiet - og dermed også den rygende pistol - som direkte peger på Ballehyleren.

Fra : bb1

Dato : 07-03-10 21:08

________________________________________
Nu drejer dette her sig ikke lige frem om mord - selvom jeg godt ved du "elsker" det ord, husker du Fru. Bethelsen ?
Hvem hjalp hvem?

Dertil kommer alle de andre løgne og æreskrænkende udtalelser om E.B.B og undertegnede.

Fandes, at man skal siddde her og udskrive gamle indlæg. Der er allerede papir nok til at fylde en regnskov.

Mvh.

Tonganeseren -som måske/måske ikke er identisk med den foromvundne E.B.Berthelsen

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-11-10 22:00

Tråden begynder at blive interessant.
Hvem sagde hvad, hvor og hvornår.....?

Meeen, mon dog ikke, den danske advokatstand har andet og mere vigtige ting at tage sig til.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-11-10 23:26

Hej HH
Ja mon ikke.
Når Bb1 får kvababbelse over at hans familiære forhold belyses, så skal man også tage i betragtning, at den gode Bb1 på et tidspunkt umiddelbat før den 8. 10. 2009 indledte en sand terror mod E.B.B.`s hustru - og dermed E.B.B. Sagen blev anmeldt den 8. 10 2009 og ligger stadig Stand By. Den sag er afgjort os to imellem, men tilbage er den kendsgerning, at Bb1 åbenbart føler sig hævet over lovgivningen - og at han ikke respekterer retten til at give tilbage af samme mønt. Det vil han nu blive hængt op på.
Hos Helsingør Politi befinder sig den fulde signaltrafik om det passerede, og det vil nu blive krævet udleveret til senere brug.
Sjovt nok bliver Bb1 ved med at omtale E.B.Berthelsen som boende i Humlebæk, men i et indlæg skriver han udtrykkeligt, at E.B.berthelsen bor i Kokkedal. Han tror Gudhjælpemig, at han derved kan påberåbe sig, at når han opgiver en fingeret adresse, så har han derved optrådt dikskret i overenstemmelse med nogle etiske regler på en hjemmeside. Bl.a. derfor blev truslerne - rettet mod E.B.Berthelsen hustru opfattet som reelle.
I behandlingen af æreskrænkende udtalelser bliver det altid undersøgt, om sagsøger selv har givet anledning til udtalelserne - og mon ikke dette kan bevises?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 28-11-10 10:01

"Beskrivelse
--------------------------------------------------------------------------------
Mine fritids interesser er: Jagt og gamle motorer.
Har masser af begge dele, som efterlønsmodtager.
Har jeg også tiden. Har skrevet en bog om jagt,fiskeri og naturen. Den hedder:
KRATLUSKEREN og andre fortællinger. Du kan købe den ved at besøge min hjemmeside:www.bb-jagt.dk
Jeg afholder også forskellige kurser i praktisk jagt.
Ligesom jeg træner jagthunde og er riffelinstruktør."
------------------------------------------------------------
Dette er Balledoof's CV - igen en gang usammenhængende nonsens, hvoraf noget oven i købet er fri fantasi og løgn !!
En riffelinstruktør, der iflg. egne udsagn ikke kan ramme en ladeport på 15 m - men som sagtens kan skyde en ræv på en afstand af 200 m ! Ligeledes må man ikke håbe, at ret mange "kursister" bliver begavet med gode råd om hundetræning - ak ja, en instruktør som ikke kan formå at gøre sin egen hund så lydig, at den kan gå uden kvælerhalsbånd og lang line

Jo, han er virkelig unique denne verdensmand, som ikke behøver at gå på bonede gulve for at gøre sig interessant

Øjenvidnet4
MULTI-X
Fårevejle

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 28-11-10 10:13

Kære Tonganeser.

Kridt du blot skoene og stå fast !! Jeg er sikker på, at stort set alle der følger med på jagt-delen af kandu, støtter dig i din kamp med geniet bb1. Jeg er helt enig med andre i, at bb1 trænger til en ordentlig dukkert - desværre tror jeg ikke han fatter en henstilling til at bruge sin sunde fornuft !

Med venlig hilsen

Provsten1
Multi-X
2860 Søborg

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 28-11-10 11:43

Tonganeser hvor godt kender du Knudsen?
SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-11-10 13:52

Jeg kender ham rigtig godt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-11-10 14:08

Citat
Tonganeser hvor godt kender du Knudsen?
SHV

Når Knudsen ikke engang kender sig selv, hvordan f.... i julelygten kan Tonganesren så kende mediet??.

Sad og kiggede tilbage i de gamle spørgsmål. Det er en smal sag at danne sig et personligt, ærekodexs på Hr Knudsen, der skal en god savskære til.

En af de mest pinlige indlæg er, hvor han skamroser sig selv som Julemandenkandu overfor BB1 og opfordre andre til at gøre som BB1 ( alias Knudsen ).

En anden hvor han praler med, at han er ude og træne 4 hunde og har taget 4 fugle med ud til træningen, og har alle 4 fugle med hjem, jeg ved så ikke hvordan man lovligt tager 4 fugle med til hundetræning og får dem med hjem igen.

Et andet sted kalder han ejeren af Jensens safaris, for " negerhøvding " , og han er af anden etnisk herkomst. Han påstår hårdnakket at Tonganeseren har tyvstjålet fra ham, den er heller ikke god i det offentlige rum.

Yderligere er en af Knudsens jagtbekendte som er psykiater, har stemplet Tonganeseren, som uheldbredelig psykopat, måske med begyndende demens, det er da noget som vil noget, men hans " halvbroder ", som Knudsen kender, er meget medgørlig, men lidt debil.

Den er godt nok meget langt ude, i hans ordvalg og fantasier når der er tale om Spangkilde, her bruges der både, strøm, tæsk m. m ..
Den afdøde ejer havde et umuligt forhold til alle naboerne, skriver Knudsen, det kan man godt forstå, når de til byfesten fangede manden og malede ham rødhåret, og satte til salg skilte på hans hus, til stor moro for Knudsen, manden var også en skvat i landsbyopfattelsen, da han åbenbart meldte deres ulovligheder til myndighederne.

Knudsen bør nok prise sig lykkelig for, at DLS ikke gider hive ham frem i kravetøjet.

Knudsen bliver hårdnakket ved med at påstå at Tonganeseren er EEB Berthelsen fra Kokkedal eller Humlebæk, det er ikke smart, især ikke hvis det hænger sådant sammen. De allerfleste som er ansvarsfulde overfor vore familier, ønsker selvfølgelig ikke at blive hængt offentligt ud, da vi jo har våben hjemme i privaten, så det er en svinestreg af rang hvis det forholder sig sådant, som Knudsen har fremturet med i årevis, det er komplet ligegyldigt om Knudsen kender vore adresser, så han kan sende private ubehagelig mails, det er en ting, men vi som har lidt ansvar, ønsker ikke at efterlade en komplet sikker vej til at skaffe sig våben af kriminelle elementer, tænk over det Knudsen, hvis muligt, du burde bannes bare for den opførsel på Kandu.
Det kræver selvfølgelig også, at man ikke har " bly " i hovedet som du jo også beskylder folk i foreningslivet at bruge ulovligt på jagt.

Jeg tror måske at savskæren, skal sætte sin 1. års kandidat til, at gennemse bare trådene her på Kandu først, så kan de på Jagtformidlingen - Netnatur - DJ, har nok også lidt, gennemses bagefter.

Kan du ikke min gode Knudsen, når du har fået en savskære i dit brød, opgive hans formalia omkring adresse, betalingsbetingelser, m.m. ud til jagtdebatten her på Kandu, hvisk ham eller hende i øret, at du måske har ca 11 -12 nye kundeemener til hans advokat kontor. Lov ham en bukkejagt for free, eller en gang nedkæmpning af udsatte agerhøns, så falder prisen måske.

Knæk og Bræk Knudsen
Vil DJ mon ikke sætte juridisk afdeling ind for dig for free

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-11-10 17:48

Man har vist også kun fat med det yderste af neglene, på krænkeskalaen, når Knudsen gentagne gange pådutter Tonganesren, som i Knudsens opfattelse er EBB Berthelsen, har haft omgang med en rengøringskone, ved en gang hurtig repos seksual udfoldelse.

Herefter skulle hun have undfanget Tongas søn, alt dette skulle være foregået endda på en meget kristen friskole tæt på Bottrup.

Denne søn skulle så være den afdøde," Lille Nold " som havde Spangskilde, den bagvaskelse er da vist også klar til, et næmere gennemsyn,når der tales om krænkelser.
Hvad må fru Tonga og deres børn ikke føle omkring den slags beskyldninger. Knudsen har vist aldrig fået den slags gerninger smidt i nakken, måske også ganske let forståeligt

Jo det her kan blive til hvad som helst, det er banket i med papsøm.

Mvbh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-11-10 18:06

He he! Sjovt du lige nævner det eksempel. Aner ikke hvad der sker i hovedet på Bajutten. Det må bero på en lidt ulækker fatasi - ud fra devicen "Tyv tror hver mand stjæler".
Men søn til salig "Bette Nold"? Nej da, men jeg føler mig krænket over Ballegaards løgne - og hvad siger min familie til den slags slibrigheder? Ballen må være syg i roen.

Mvh.

Tonganeseren
Multi-X Teamet
Har brug for en rengøringskone, når håndværkerne har hakket gulvet op på gæstetoilettet.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-11-10 19:07

Nu gider jeg ikke at kommentere alt bb1's vrøvl. Men Multi-X teamet skal vide, at jeg står last og brast med jer.
ALTSÅ; En for alle - alle for een.!!

Multi-X
En af de 4 musketerer....Athos.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 29-11-10 15:36

I skal lige have dennehersens gang bræk fra Ballehoof. Han afslutter en kort tråd - Jagt forståelse (han mener nok jagtforståelse) med et svar til Katekismus - som ikke længere kan acceptere personfnidret på Kandu.

Godkendelse af svar
Fra : bb1

Dato : 29-11-10 14:44

--------------------------------------------------------------------------------
Tak for svaret katekismus.

Du har helt ret - men der findes et par personer herinde, som syntes det er morsomt, at ødelægge en hver tråd og det kan jeg ikke rigtig gøre noget ved....

Det skriver klaptorsken Ballegaard, som konsekvent ødelægger enhver tråd på Kandu`s jagtside.
Det må være et grimt tilfælde ag roterende fis i kasketten.

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X Teamet

Og . . . hvem skal betale? En tilkaldt vvs-mand blev tilkaldt i fredags, fordi trykket forsvandt på fyrets trykmåler (lige en sag for "ingeniør" BajutBent, der som bekendt er ekspert i trykbærende anlæg. Jeg bad udtrykkeligt vvs-firmaet om at medbringe en ny ekspansionsbeholder - men den havde han ikke med - og han sagde skråsikkert, at der ikke var noget i vejen med den der allerede sad på - uanset om begge halvdele lød som fyldt med beton, når man bankede på den.
VVS-manden forklarede at vi havde en rørskade og at der skulle tilkaldes en ekspert i trykbærende anlæg - og så blev jeg squ glad. Måske kunne jeg nu få lejlighed til en "venskabelig" snak med Bajutten.
Men nej! Eksperten viste sig at være en dygtig og målrettet mand - som lynhurtigt konkluderede, at der var tale om en defekt ekspansionsbeholder og sikkerhedsventil. Nu har vi frosset i week-enden, og jeg vil squtte betale for den tilkaldte ekspert, når vvs-manden i fredags udtrykkeligt erklærede, at vi havde en rørskade. Det var i øvrigt vvs-manden der tilkaldte den dygtige ekspert i trykbærende anlæg - og det var selvfølgelig ikke Bajutten, hvor et par buler i panden givetvis ville falde godt sammen med hans nye tænder. Bare rolig. Jeg vil ikke grise mine knoer til på sådan en bunke.

Men - kære venner! Hvem skal betale for eksperten i trykbærende anlæg?? I morgen tager jeg slagsmålet med vvs-firmaet, hvorfra blikkenslageren kom.

Mvh.
Tonganeseren

Æv, jæ ve osse være Athos

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-11-10 16:07

Næ næ næ næ næ, du ka' være Aramis....ka' do..

Vedr. ovenstående tvist med vvs firmaet, det er jeg nok ikke den rette til at svare på.

Meeen, mon dog ikke at ingeniøren udi trykbærende anlæg byder ind med et par råd - eller to.

Mvh.
Athos

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 29-11-10 16:13

OK, så er jeg Aramis, men var det ikke ham der døde i utide?

Ang. problemet med vvs-branchen, så ville den trykbærende ikke tage stilling - idet han får en masse ordrer fra VVS firmaet.

Men hvad Pokker. Nu har jeg fået at vide, at der ikke er noget galt med rørerne - og skulle det gå helt galt, så betaler jeg da ved kasse 1 - under protest - naturligvis.

Mvh.
Aramis (ikke haremis)

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 29-11-10 19:46

Kære Tonganeser.

Du skal naturligvis betale hele gildet - bare ærgerligt !! Men det er sgu' da positivt, at rørene er i orden.

Er det en trykeksp.beholder som er indbygget i kedeluniten ? En ny trykeksp. beholder koster ikke nogen herregård (jeg tænker ikke her på den herregård som Badutten har lejet, selvom han gerne vil give udtryk for, at han er ejer)

Hvis du skal diskutere alt for meget med vvs-manden, må du jo anlægge sag om betalingsspørgsmålet

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 29-11-10 21:29

Næh, der er tale om en støbejernskedel (Tasso) med tilhørende gasbrænder, og den fordømte ekspansionsbeholder er rund og rød og sidder løst på siden af kedelen.
Jeg forstår blot ikke, at når "bliktuden" dømmer rørerne ude - og har begået en elementær fejl, så må det være hans ansvar - mener jeg.
Eksperten (ikke Ballehof) sagde udtrykkeligt, at den slags burde være lært på teknisk skole.

Men hvad Fanden. Nu har i gennemsnit hvert år betalt en bondegård i skat - for efterfølgende at se kronerne blive smidt i nakken på vore internationale gæster, så hvorfor ikke smide dem i nakken på en blikkenslager. Så bliver de med garanti omsat til noget drikkeligt - hvilkeet gavner detailhandelen.

Mvh.
Tonganeseren
Med lem - Multi-X Teamet

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 30-11-10 07:20

Hej Tonganeser.

Det er sgu' da positivt, at din ekspan.beholder sidder ved siden af den gode Tasso støbejernskedel, for så er den ikke spor besværlig at komme til (tidsforbrug ved udskiftning) !!
Det svarer lidt til, at man i GB har afløbsrørene siddende uden på husene - hvorfor?: Så er de lettere at få optøede når det er frostvejr !!!!!

Hos www.vvs-eksperten.dk, kan du få en ide om, hvor prisniveauet ligger for en eksp.beholder.

Held og lykke med "projektet"

Øjenvidnet4
MULTI-X
Råbjerg Mile

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 30-11-10 08:38

Rigtig site hedder: www.vvs-eksperten.dk

Beklager fejlen i første udgave

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-11-10 10:28

Citat
så hvorfor ikke smide dem i nakken på en blikkenslager. Så bliver de med garanti omsat til noget drikkeligt - hvilkeet gavner detailhandelen.
Det var da en generalisering af blikkenslagerne der ville noget.....

Jeg har det på samme måde overfor tømrerne.....Nogen værre drukkenbolte.
Ja, og mekanikerne, ihhh du milde moses, de snyder og bedrager.

(Lidt ironi er fremkommet)

Multi-X
Nu med ny sneskovl..........Konen ska' også ha' gaver.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 30-11-10 13:42

Heidi-Ho

Du har helt ret - der findes ikke noget som brugbare og fornuftige gaver, bare det ikke er til én selv !!!

Håndværkere af enhver art, er nogle forfærdelige snydepelse og de skulle fandme' have nogle bank med en kæp de selv havde skåret
Specielt skulle håndværkere som har læst videre og f.eks. blevet maskinmestre kanøfles - det er sgu' ikke for meget !! Og hvis det ikke er nok, kan man sateme sagsøge dem for alverdens ulykker !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Oeversee

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-11-10 15:14

Åndsvagt blødsødenhed fra min side - som sikkert hævner sig senere.

Men jeg fik sku' medlidenhed med kræet, da jeg fra køkkenvinduet så, hvordan hun oksede sne med en lille skovl. Så var det jeg tænkte; For fa'en mand, køb dog hende en stor sneskovl i adventsgave.
Den store sneskovl fungerer upåklageligt. Kvindtøjet kan nu nå at skovle gårdsplads og indkørsel fri inden hun giver mig kaffe på sengen. Når alle de små gøremål er udført, kan hun tage på arbejde (12 timers vagt). Når hun kommer hjem igen og har tilberedt aftensmaden, snuppet opvasken, ligger der en ny portion sne og venter på hendes kyndige hænder.

Jow kællinger nu om dage, de har det sku' godt.

Multi-X
Nyder sneen...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-11-10 18:51

Så ankom Søren - endnu et pragteksemplar fra vvs-firmaet. Han skulle efter sigende være deres dygtigste tekniker.
Varmen erm kommet tilbnage i rørene - sådan da, men nu kommer der Fanden raspendem ikke noget vand ud af de "varme" haner. Gulvvarmen virker heller ikke.

Hvad skal jeg dog gøre

Hvad Fanden tænker de dog på.

Nøj, hvor er jeg træt af det hele.
Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-12-10 00:33

Tak for svaret Øjenvidnet4.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 01-12-10 07:38

Mange tak for point til Tonganeseren.

Øjenvidnet4