/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
skifte til mac
Fra : trimare46
Vist : 606 gange
100 point
Dato : 25-11-10 20:48

jeg overvejer at skifte min pc ud med en mac. hvordan er det at arbejde med mac i forhold til pc?
findes der noget på nettet om hvordan man gør tingene på en mac i forhold til en pc?
send gerne link hvis der findes noget af slagsen

Kommentar
Fra : myg

Dato : 25-11-10 21:09

Det kommer an på ......

Selvfølgelig er der forskelle, og hvis du er af den type, der bruger en million, milliard "mere eller mindre gratis" programmer fra nettet, vil du nok blive lidt skuffet med Mac.

Eller vil jeg sige, at det kun kan gå for langsomt med at skifte!

Jeg var inkarneret Windowsbruger og teknisk underviser i skidtet og alle dets problemer.
For 3 år siden skiftede jeg til en MacMini og efter en periode med nogle frustrationer vænnede jeg mig til, at det ikke mere var nødvendigt at skulle rode med drivere, DOS, genstarter, blå skærme og hvad ved jeg.
Selvfølgelig er der visse ting, der gøres på en anden måde, men det er kun en vanesag. Men for øvrigt arbejder jeg stadig med Office (i Mac-versionen). Du får desuden oceaner af andre "små" behageligheder med Mac og OSX.
Nu er Minien udskiftet med en MacBook Pro med flere hestekræfter, og jeg skifter ALDRIG tilbage igen.

Vil du forsøge skiftet, så er den nye stærkere MacMini eller en iMac forholdsvis gode bud på en Mac til rimelige penge (hvis man kan sige det om de alt for dyreMacs - deres eneste fejl). Den er for øvrigt lige så lydløs som de bærbare, og det er vanedannende vil jeg sige!

Ellers kan jeg kun sige: Prøv det, og vær forberedt på en "indkøringsperiode".
Jeg kan kun anbefale

Kommentar
Fra : myg

Dato : 25-11-10 21:11

Citat
Nu er Minien udskiftet med en MacBook Pro med flere hestekræfter, og jeg skifter ALDRIG tilbage igen.

Altså tilbage til PC og Windows

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-11-10 21:17

jeg er ikke så focuseret på prisen. har kigget på en mac air. det er en lækker lille sag der er 12 mm tyk og vejer et godt stykke under 1 kilo. men kan skidtet holde?

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 110 point
Dato : 25-11-10 21:25

Fysisk er den stærk nok, men der er ikke så mange hestekræfter i den, hvis du skal arbejde med krævende apps.
Men selv den alm. MacBook Pro er en lækker tynd og solid sag set i forhold til mange Windows laptops.
Det helstøbte alu "karosseri" er lækkert og stærkt og virker samtidig som køler så processoren ikke render varm (jeg har en i7 i min.). Ingen luft- ind og -udtag i bunden, så du kan sidde med den i skødet. Alle stik samlet i venstre side og slot-in CD/DVD i højre.
Det er fandme nice

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-11-10 21:29

jamen så skal jeg jo bare have fundet guldåren så jeg kan komme igang med indkøbet

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 25-11-10 22:23

Tak for svaret myg.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 25-11-10 22:28

Selv tak, og held og lykke med det
Jeg er rimelig sikker på, at du bliver glad for det.