/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Programmet TMPGEnc Authoring Works 4
Fra : Sandvad261
Vist : 546 gange
100 point
Dato : 24-11-10 20:31

Jeg sidder her og hygger mig med dette program, og en ca. 2200 undertekster, det er nu ikke så slemt, men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre, for at lægge en ekstra tekstlinie ind, eller om i vil et ekstra tekstfelt, er der nogen her, der har styr på det.

Hej

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 50 point
Dato : 25-11-10 08:28

Hej... Hvad med dette links.... Kan det løse dit problem?
http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/taw4_tutorial/taw4_tu_subtitle02.html

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 25-11-10 15:50

Hej McBobo
Det var ellers et godt bud, men nej jeg har rodet mig helt skæv i hovedet for at finde ud af hvad jeg skulle gøre for at lave en ekstra tekstlinie, eller tekstfelt om du vil.

God vind

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 26-11-10 09:31

Hej Sandvad261
Jeg kender ikke meget til programmet. Jeg laver/redigere selv undertekster med Noteblok
og SubMagic. Utrolige nemme programmer. Men det skal siges at film og underteksten er hver for sig. Det er det nok ikke med TMPGEnc..... eller hvad???

Hvis det er en DVD-film med undertekster på, kan du nok ikke redigere i underteksten direkte med TMPGEnc... Du skal nok først rippe underteksten, herefter redigere i den, og derefter ligge underteksten ind igen???

Men kan du uddybe hvad det er for en undertekst og hvilke medie den kommer fra????
Så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig med at få redigeret underteksten??

McBobo

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 26-11-10 11:37

Hej Mc Bobo
Filmen er en DVD film som er rippet, og efter alle kunstens regler, DET KØRER BARE i programmet TMPGE.
Men Det er en Amerikansk film købt på Amazon i Pal vertion, og med Hollandske undertekster.
Og der er ikke nogen problemer med at slette de Hollandske tekster, og så skrive dem på Dansk.
Nu ligger det sådan, at jeg har lånt et gammelt VHS bånd, hvor denne film er på, og med Danske undertekster, og så skulle man jo ellers mene at det hele er bare lige ud af landevejen, det er det bare ikke, for der er nogle steder meget stor forskel på, hvad der er oversat til Hollandsk, og hvad der er oversat til Dansk, man skulle jo ellers mene at det skulle være det samme, men det er det alså ikke, og det er her, at jeg har brug for at lave en ekstra tekstlinie.
Filmen hedder TILL WE MEET AGAIN fra 1989 Judith Krantz's og den ligger på to DVD skiver, den første alså DVD 1, er desværre blevet ridset, så den volder mig meget store problmer.
Jeg har også den samme film også købt i Amazon, og det er en Vaskeægte USA udgave i formatet NTSC. og den ligger på en DVD skive, og det giver jo noget brok i tekstrækkefølgen, bla, med ind og ud tiderne.

Hvis du har mulighed for det alså kører PC, så skulle du prøve programmet TMPGEnc Authoring 4.0
Så ved du hvad jeg mener, programmet er faktisk ret godt, da' der er andre muligheder en bare li tekst.

Hej og god vind

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 26-11-10 23:33

Tak for svaret McBobo.
Det var nu ikke lige det jeg søgte, men det var en medvirkende årsag til, at jeg forlod PCen, og gik mig en tur, og fik røget to cigaretter på turen, kom hjem igen og ved hjælp af dine tips, og de to cigaretter, så fandt jeg løsningen.
Den ligger nemlig lige for næsen af en, der står ADD på knappen, med den laver den en ny tekstlinie, og den lægger den ALTID efter den man har markeret.

Hej og god vind

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 27-11-10 14:56

Jamen takker selv her fra... Det var åbenbart lige foran næsen på dig... Du fandt ud af det..
Held og lykke med det forsatte arbejde..

McBobo