/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Hvorfor er tonen blevet så rå i kandu
Fra : nielsjs
Vist : 990 gange
500 point
Dato : 22-11-10 20:08

jeg kunne godt tænke mig at vi blev lidt mere afdæmpede i vores sprogbrug her på kandu
jeg er i hvertfald blevet meget tilbageholdende med at stille spørgsmål herinde netop fordi jeg ikke bryder mig om at blive kaldt en idiot!!!!!!!! eller det der er værre

Her bare et eks,
"
Et word dokument til jpg.
Hvad fanden er meningen?
"

Med risiko for at blive kaldt både det ene og det andet trykker jeg hermed på send

Kommentar
Fra : peque

Dato : 22-11-10 20:22

Jeg tror desværre dette er det mentale samfund der kommer overalt i alle forummer - og generelt kan man hurtigt få spurgt forkert.

Tror desværre det hele ligger i spørgsmålet/formuleringen/opfattelsen

Et ganske godt eksempel som du selv skriver
"
Et word dokument til jpg.
Hvad fanden er meningen?
"
Som virkelighed:
En person har et word dokument som man vil have til et jpg-billede....
Hmmm - Hvad fanden er meningen lyder svaret ?
-----------------------------------------------------------------------------
Meningen er at personen har lavet en Invitation til sin 50års fødselsdag - og vil derfor gerne lave det om til JPG som en plaket (eller lign)
Da person ikke lige kan se hvad han selv skriver - men i 9/10 tilfælde vil nørden se dette som en direkte konvertering fra DOCX-format til JPEG-format.
Det er ikke lige noget man umiddelbart ville gøre - men det nemmeste er nok bare at scanne den ind på en scanner ????

Generelt er det selve formuleringen af det konkrete problem og samtidigt grundog beskrivelse af problemstillingen der gør svaret meget nemmere i sidste ende....
En klog mand sagde engang -
"Der er ingen dumme spørgsmål - kun dumme svar" og dog alligevel.

Såsom
HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP
jeg har problemer mede min Computer - den lukker ned hele tiden

Der mangler simpelthen hjælp til at kunne svare på dette.

Der når lige at komme et blink af en blå skærm med hvide bogstaver.

Når så ved man der er liv i maksinen osv - Det jeg mener - jo mere detaljeret man kan stille sit spørgsmål - jo bedre kan man svare....
Selvfølgelig kan alle være grove osv - men så kan du jo reelt bruge din blokerknap herinde, men desværre i sidste ende - Så er det folks mentalitet osv der er problemet og det er grunden til folks til tider arrogante og idiotiske svar og kommentarer - MEN tja det er desværre fjolser alle steder.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-11-10 20:40

Glimrende svar fra peque.Der dækker meget godt.

Men ellers synes jeg nu ikke det er så slemt. Jeg har stillet mange spørgsmål herinde,og fået mange gode svar. Nogen bedre end andre.Sådan vil det jo være.

Men generelt er adfærden i hele vores samfund,jo blevet mere forrået de senere år.
Bare se på den daglige trafikkultur. Bare se hvordan en ung menneske lige får sig møvet først ind ad døren i bussen eller butikken.Så må den gamle eller kørestolsbrugeren sku vente.

"Mig selv først".Dette er blevet kotymen. Simpelthen manglende opdragelse.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-10 20:42

Hvis i ser bort fra jagttrådene og Krummens revsen af Jørn Rudolph, så er her som der plejer at være..at Hawaii77 skriver som han gør, tror jeg nu ikke i skal lægge noget i... tror mere han godt kunne tænke sig at få en forklaring på hvad det skal bruges til, så han kan hjælpe

Det ville være rart hvis Jørn og Krummen også kunne bruge jagttrådene, til at topppes i, så kunne vi andre have kandu som i "de gode gamle dage"

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-11-10 20:51

Der er bare mange mennesker der ikke har respekt for andre mennesker - i alle tilfælde ikke når de begår sig i anonyme sammenhænge som på Kandu.

Jeg tror ikke der er mange af de ubehagelige eksistenser på kandu, der er ligeså ubehagelige i den virkelige verden. Heldigvis.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-11-10 20:53

Det er der flere grunde til...

Jeg spurgte engang min sidemand om noget under under en forelæsning,
han grinede bare uden at svare, så spurgte jeg læreren og så grinede alle i auditoriet.

Moralen er, at hvis man på forkanten indrømmer man er helt blankt på et område,
vil andre bære over med én og ikke skrive: Hvad fanden er meningen?

Og så er der vist en tendens til at nutidens unge er mere bramfri i deres sprog,
de har ikke lært pli, ved ikke hvad ordet betyder, har ikke læst Irma Gad, ved ikke hvem hun er.

Og så er der jo nogen der ikke kan tåle at være annonyme her på kandu,
det største pjok har den største kamphund og den rappeste kæft når han ikke kan rammes.

Formålet med kandu er god nok: Vejen til en hurtig løsning,
men den overskygges ofte, i nogle dele af kandu mer end i andre, af meningsløse stridigheder.

Og så har vi jo en nærmest usynlig ledelse, der ikke reagerer hurtigt og effektivt hurtig nok.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 22-11-10 20:55

Hørt! - nielsjs

Nogle gange skynder man sig hurtigt væk fra en tråd - som man måske ellers gerne ville have deltaget i - fordi tilsviningen allerede er i fuld gang.

Der findes brugere af Kandu, hvis yndlingsudtryk er:
IDIOT, KLOVN og YAARK.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-11-10 21:01

Nu er Jørn blacklistet, så mon ikke Klumme dæmper sig. Så snart er her rolige tilstande igen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-11-10 21:33

Irma Gad ????

Hvem er det ????

Mener du ikke Emma Gad

Tonen på kandu er, som den plejer at være. I de gode gamle dage var det ikke anderledes, men sjovere i flere tråde til trods for at tonen kunne være hård.
Der var heller ikke så mange "røvslikkere", som der er i dag.

Hvis man ikke kan tåle mosten, så kan man jo bare blive væk.

Og det er jo også op til den enkelte bruger, om han/hun vil deltage i et spørgsmål og det uanset kategori.

Citat
Det ville være rart hvis Jørn og Krummen også kunne bruge jagttrådene, til at topppes i, så kunne vi andre have kandu som i "de gode gamle dage"

De kommer ikke igen.

Jeg kan ikke se at det vil ændre noget at Jørn og Krummen skulle bruge jagttrådene, det ændrer da ikke noget på kandu .... men i skrivende stund, så kan de ikke toppes på kandu

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-11-10 21:36

Tonen kan være rå, især i politiske spørgsmål- men de afspejler vel bare vores samfund generelt.

Og så når Jørn er på banen, bliver det ikke bedre.Det tænder op til flere brugere, som kommer i det røde felt- og det adstedkommer altid, at Jørn bliver blacklistet- vel ikke uden grund ?

Jeg synes ikke det er noget der kendetegner Kandu generelt.

Ganske få udfald, kan pludselig få det hele til at lyde som om det er hverdagskost. Prøv lige selv at tjek, hvormange spørgsmål og svar der findes herinde, uden at der falder et ondt ord. Hjælpsomme folk, der bruger meget tid på at hjælpe.

Det er da helt som det plejer- også i den virkelige verden -2 % skal lige ryge ved siden af- og straks har vi en debat på Christiansborg og i landets aviser i flere uger- omkring et meget "stort" problem.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-11-10 21:39

nå måske skulle jeg sige 2 promille- det vil være mere korrekt

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-11-10 21:45

Citat
Tonen på kandu er, som den plejer at være. I de gode gamle dage var det ikke anderledes, men sjovere i flere tråde til trods for at tonen kunne være hård.
Der var heller ikke så mange "røvslikkere", som der er i dag.

Se det ved jeg jo ikke noget om, da jeg ikke er så "gammel"- men nu har du brugt ordet "røvslikkere" eller noget der ligner op til flere gange her på kandu og jeg er ikke helt klar over hvad du mener - jo jeg kender godt ordet og dets betydning, men jeg har svært ved at sætte det ind i en kontekst omkring brugen af Kandu.dk

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 500 point
Dato : 22-11-10 21:48

Halløjsa
Interessant tråd.
Jeg synes der er mange gode svar her allerede.
1. Dårlige spørgsmål, spilder tiden for dem der gerne vil hjælpe. (Prøv at beskrive så præcist som muligt hvad det handler om)
2. Mange skriver svar/kommentarer i en tråd, som intet har med tråden at gøre (endnu mere spild af tid, for dem der tror at der er kommet et svar og går ind på tråden)
3. Det er hunde svært at lave en fornuftig søgning på Kandu, så der oprettes alt for mange tråde der måske allerede er besvaret i en tidligere tråd (endnu mere spild af tid og serverplads.).
4. Gennerelt er der også på kandu/som ude i samfundet for mange der åbenbart ikke har lært at begå sig.
Nå det var så det. Jeg synes iøvrigt jeg har fået mange gode råd og hjælp på kandu, og har også forsøgt at hjælpe i de tråde jeg abbonnerer på.
Og HuHa, hvor jeg savner at kunne vedlægge billeder, vejledninger her på kandu. Det kunne være fedt med forskellige vejledninger f.eks. under Tips & Tricks.

Jeg vil gerne opfordre til at man kun blander sig i tråde, hvor man mener at kunne tilføje viden om det emne der er rejst.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-11-10 21:54

Citat
Og så når Jørn er på banen, bliver det ikke bedre.Det tænder op til flere brugere, som kommer i det røde felt- og det adstedkommer altid, at Jørn bliver blacklistet- vel ikke uden grund ?

Og nogle af disse brugere går groft over grænsen - det kan man tydeligt se på dette spørgsmål:
http://www.kandu.dk/spg151630.aspx
Citat
Idioten Jørn Rudolph
Fra : Krummen Vist : 294 gange
500 point
Dato : 21-11-10 20:45
--------------------------------------------------------------------------------
19 totalidiotiske spørgsmål og 4 lige så idiotiske tip på 13 dage og tidligere smidt ud 60 gange fra Kandu.

Man må at sige tossen er ekstremt syg for at blive set og hørt. Hvorfor fanden skal Kandu belemres med den netpsykopat, fordi distriktspsykiatrien kikser

Jørn blacklistes og hans spørgsmål slettes, hvorimod dobbeltprofilen Krummen's indlæg får lov at stå. - Som sædvanligt går Krummen over stregen, og hvis man tillader sig at modsige ham bliver man blacklistet med det samme.

Er Krummen konge på Kandu, siden han aldrig er blevet balcklistet af Kandu-teamet?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-10 22:02

IBM, Krummen/klumme har også engang været bl af kandu

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-11-10 22:09

Er det derfor han har så travlt med Jørn?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-10 22:14

IBM, Det ved jeg ikke noget om

Godkendelse af svar
Fra : nielsjs

Dato : 22-11-10 22:15

ja det er jo så lidt svært at give den ene point frem for den anden.
tak til jer alle jeg havde bare brug for lidt luft og har givet til den der ikke havde mange point.
Tak for svaret Brassovitski.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 22-11-10 22:45

Citat
så kunne vi andre have kandu som i "de gode gamle dage
Det står da enhver frit for at holde snuden væk fra tråde der eksempelvis starter sådan:    Idioten Jørn Rudolph - Man må da være mere end alm. naiv, hvis man tror at der bag en sådan overskrift gemmer sig de helt store intellektuelle oplevelser

Hvad er det forresten for gode gamle dage? Jeg gider ikke, men jeg kunne nemt bladre tilbage og gennem de sidste 7 - 8 år finde et antal totalidioter a la Rudolf m savlekluden. De dukker op på portalen ind i mellem...så smutter de igen efter et stykke tid og nye dukker op. That's it.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 22-11-10 23:13

Der er jo typer som ææææælsker at blive forargede....Denne dejligt sødmefyldte forargelse LOOOL

Snage - snage ...Og så...Nu er jeg forarget thi hi

Citat
IBM, Krummen/klumme har også engang været bl af kandu
Så render vi igen med en ½ vind og serverer den som den skinbarlige velunderbyggede sandhed....as usual.

Krummen/Klummen har ALDRIG været blacklistet af Kandu.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-11-10 23:33

Citat
Krummen/Klummen har ALDRIG været blacklistet af Kandu.

Hvad har du gjort med dit symbol - Ravnefanen?
Var du bange for evt. sammenhæng med politiske undertoner?

Citat
bag en sådan overskrift gemmer sig de helt store intellektuelle oplevelser

Du har helt sikkert ret, da du selv har oprettet teksten.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-11-10 10:20

Citat
Nu er Jørn blacklistet
Joooo granner. Der er lissom ikke mere at lave ståhej for, når fjolset igen er smidt ud. Tænk det er 61. gang han blir blacklistet af Kandu. Gu ved om han får en jubilæumspræmie, når han passerer udsmidning nr. 100

Fred på jord.... Deus vult