/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
convertere et word dokument til jpg
Fra : ingelein
Vist : 1278 gange
30 point
Dato : 22-11-10 16:32

Hej
Kan nogen komme med et link til et gratis program?
På forhånd tak
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 40 point
Dato : 22-11-10 16:49
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-11-10 16:50

Kan konvertere en hel masse forskelligt

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-11-10 17:15

Hej fijala
Den prøver jeg lige. Jeg havde ellers downloadet

http://translatorbar.com/fileconverter.php

Men jeg kan ikke finde ud af at bruge den - for den vil simpelthen ikke vælge/tage imod den fil. Det skulle ellers være nemt nok - og den mappe, hvor min fil ligger kan åbnes - filen vælges (word), men uanset om jeg vælger "åbn" eller dobbeltklikker, står der stadigvæk 0 Files . Ved punkt 2 kan jeg heller ikke vælge f. eks. image format.

I mellemtiden har jeg fundet den løsning, der ligger lige for næsen: Kopiere word dokumentet over i
Power Point og gemme som JPG.

Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-11-10 18:20

Tillad mig lige et opklarende spørgsmål, hvorfor i alverden skal du have dokumentet konverteret til jpg, jeg kan ikke lige se fidusen.

Men jeg kan da sagtens komme på et alternativ til powerpoint, et godt gammedaws screendump burde jo også kunne klare det

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-11-10 18:36

Et word dokument til jpg.
Hvad fanden er meningen?

hawaii7

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-11-10 19:23

Hej I kloge hoveder!!!

Man kan ikke uploade et word dokument til brug i et forum eller en blog efter at man først har lagt det i f. eks.

http://www.bilder-hochladen.net/

Da jeg ikke er uforskammet, som så mange andre herinde nøjes jeg med at undre mig over Jeres manglende kreativitet i forbindelse hvorfor jeg skal have konverteret word til JPG.

Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 22-11-10 19:56

jeg er fuldt ud enig
tonen er blevet meget rå herinde derfor stiller jeg heller ikke rigtig spørgsmål her længere
Af frygt for at blive kaldt et flols og det der er være!!!!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-11-10 20:39

Hej nielsjs
Ja, det kniber med "kammertonen" for mange.
Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-11-10 20:40

Citat
Da jeg ikke er uforskammet, som så mange andre herinde

Syntes nu ikke jeg var uforskammet, ked af at det opfattes sådan.

Citat
Man kan ikke uploade et word dokument til brug i et forum eller en blog

Det kan man da godt, f.eks her: http://peecee.dk

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-11-10 20:48

http://sourceforge.net/projects/imageprinter/

Virker fint

BMP, PNG, JPG, TIFF og PDF (sidstnævnte er dog ikke så bragende godt... PDF995 eller CutePDF er væsentligt bedre)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-11-10 21:01

Hej EXTERMINATOR

Undskyld, hvis du føler dig ramt, min hilsen burde være gået til Hawaii

Du foreslog et screendump, men det kan jeg ikke bruge til den fil, som jeg skal uploade. Til BLOGGER kan jeg også kun bruge bestemte formater.

Jeg skal ikke bruge converteren mere end 3-4 gange om året, så Power Point - eller Image Writer
er ok - havde ikke tænkt mig om.

Mange hilsner
Ingelein - Please vær ikke sur på mig.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 22-11-10 21:01

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : janni_s

Dato : 22-11-10 23:29

Hvis du gerne vil lægge et worddokument op som andre skal kunne se på nettet, kan du bruge dropbox. Hvis du ikke kender det, kan jeg fortælle at det er en mappe der ligger på dit skrivebord og synkroniseres med internettet. hvis du så lægger noget i public folderen, hvad enten det er et tekstdokument, billeder osv, kan du højre klikke, vælge "dropbox" og vælge at oprette et link til dokumentet. Så kommer dokumentet på internettet og kan ses via det link du har kopieret og derefter kan sætte ind på blog eller forums. Hvis du vil vide mere står det hele på dropbox introduktionen på deres hjemmeside.