/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Forskel på Gulvflamnico ?
Fra : foxterrier
Vist : 1275 gange
100 point
Dato : 22-11-10 14:50

Vi skal have gulvarme, og jeg er nu ved at undersøge priser på nettet

Det bedste tilbud jeg har fået er på et gulv isoleringsprodukt der hedder
Danpor 60D ( 150x191x91) - nogen her der kender det produkt, og kan sige god for det?

vedkommede skriver, at den har den samme trykstyrke og isoleringsevne , som Sundolitt

Tak..

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-11-10 16:31

Jeg har brugt gips til hele mit hus, det er simpelthen genialt til lige præcist det formål.

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 22-11-10 17:21

Du skriver GIBS - Har du også brugt samme gulvisolering ?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 22-11-10 17:57

Flash77 er en idiot der bruger hele sit liv på at give forkerte svar på kandu.dk

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-11-10 18:21

det du skal kigge efter er den belastning det kan tåle pr m2. der findes mange forskellige typer, men en belastningsværdi på 150 kg skal du regne med.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-11-10 19:10

fun2: Nu synes jeg lige du skal finde kammertonen...

Men tilbage til spørgsmålet: Nej, du behøver ingen isolering hvis du bruger gips - det isolerer fint i sig selv.

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 23-11-10 23:30

man bruger ikke gips til isolering tag engipsplade læk den i fryseren nogle timer prøv så at sætte dig på den den er kold gør det samme med flamingo mærk forskel spørg en ved teknisk forvaltning der er normer for gulv isolering

Kommentar
Fra : alexsh

Dato : 22-12-10 21:17

Hej

Jeg kender ikke mærket, men mon ikke de "60D" vil svare til trykbelastningensnormer som er på en thermisol eps 60. (hvilket vil sige det kan bruges).

mvh.
alexsh