/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Dynefrakke til mænd?
Fra : Axelise
Vist : 2537 gange
300 point
Dato : 22-11-10 13:12

Min gamle far på 94 år døjer med kulden, når han går på arbejde (jo, den er god nok - min far er åndsfrisk og fyfisk i meget god form) - med alderen er han blevet meget kuldefølsom, så nu ønsker han sig en dun/dynefrakke. Altså ikke jakke men frakke. Jeg bor i København, er der nogen der ved, hvor jeg kan finde en dynefrakke til min far? Jeg har søgt på nettet, men kan kun finde dynefrakker til kvinder - men måske der er nogen der kender en god herretøjsforretning, der forhandler dynefrakker til mænd??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-10 13:41

Hvor er det pragtfuldt at du har en far, der er så frisk

Der er denne

http://www.toursport.dk/shop/underkategori.aspx?ukid=166

På denne side, skriver de også - frakke- men jeg synes den ser kort ud

http://www.monclerdanmark.com/canada-goose-mænd-original-ned-frakke-danmark_7

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-11-10 14:40

Prøv at kontakte www.ellos.dk Det kan være de kan skaffe en.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-11-10 14:50

Termoundertøj kan også være en god ide, Bilka har noget der koster 60-70 kr pr del.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 22-11-10 15:09

nordsted det var ellers et billigt link på jakker du fandt der. har du handlet hos dem? kan man stole på dem?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-10 15:19

snaptil.... jeg kender ikke forretningen, men de har en - elitesmiley -

http://www.findsmiley.dk/da-DK/Searching/TableSearch.htm?virk=40889875;10927483

Axelise, ulempen er at de kun har fysiske forretninger i Jylland

Måske vi også skulle søge i andre sportsforretninger

Kommentar
Fra : Ericson

Dato : 22-11-10 15:39

Ingen dynejakke, direkte, vist

Med Adsbøl har mange andre varme jakker:

http://www.adsbol.dk/

Ligger i Rødovre, Glostrup, På Amager
Vist ikke i København, men tær på ...

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 22-11-10 16:30

Nordsted1 , den fra Toursport ser fin ud men måske stadig en anelse for kort. Også en anelse dyr....
LuffeA, termotøj duer ikke, for så skal han have alt tøjet af og på, når han kommer ind i forretningen, og det ved jeg at han ikke gider.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-11-10 17:13

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor høj din far her. Men en jakke på en længde af 87 cm i størrelse medium, vil være behagelig længde.

Du skal også tænke på, at den ikke bør blive for tung.

Men måske du kan bruge sådan een-

http://www.ellos.dk/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=35746&productId=259822&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

den er heller ikke alt for dyr.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-10 17:28

Jeg kan desværre ikke finde en der er længere end den jeg havde i mit link

http://www.toursport.dk/shop/visvare.aspx?varenummer=18214&ukid=166&oversigt=../shop/underkategori.aspx

Og jow den er godt nok dyr, men ser dejlig varm ud

Der findes termobukser, hvor man ikke behøver at tage yderbukserne af/på, da der er lynlås i den indvendige søm i termobukserne.... leder lige lidt videre, hvis det er noget??

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 22-11-10 17:33

Min far døjer med urinvejsinfektioner og er meget kuldefølsom i den forbindelse. Han ønske er en dunfrakke med lynlås, der som minimum går ned til knæene. Derfor skal den nye frakke hverken være af uld eller andre varme stoffer - den skal være en dynefrakke. Og den skal gå ned over numsen ned til knæene. Nordsted1, dit bud er absolut det bedste, den ser lækker ud en frakke
Men jeg venter lige og ser, om der dukker noget andet op.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-11-10 18:46

Vores krop er heldigvis indrettet sådan at hvis man holder fødder og ben varme, så kan man godt tåle lidt kulde på overkroppen, men husk hvad der sker hvis i fryser om fødderne.

Så der er mere logik i at din far får noget rigtig varmt til fødder og ben, det hjælper ikke så godt at have en frakke på og så være kold på benene.

Overvej om han ikke er bedre hjulpet med thermosokker og thermobukser og så bare en halvlang thermojakke.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-11-10 20:37

Mange ældre mennesker (og børn) har stor glæde af uld-undertøj, og dertil kan anbefales uldne strømper.

Hvis det er blodomløbet det handler om kan jeg varmt anbefale et magnet-armbånd. :)

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 22-11-10 21:36

Min far HAR varmt fodtøj og han HAR varmt uldundertøj og han HAR termotøj, hvis det var det, han ville have på. Jeg søger ingen gode (og helt sikkert velmente) råd om varm beklædning, for jeg kender dem alle, da jeg selv er kulde-sart. Jeg ønsker KUN at finde en dyneFRAKKE som går så lang ned som overhovedet muligt

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-11-10 00:53
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-11-10 01:55
Kommentar
Fra : poul1erik

Dato : 23-11-10 11:10

Jeg har lige købt en dynefrakke.
Det er en Hugo Boss.Find en forretning der forhandler HB.
Den er dyr jeg betalte 3000kr.
Hilsen Poul Erik.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 23-11-10 15:13

Hvor langt går den ned, Poul Erik? Det er vigtigt at der er dynefrakke under bagdelen, når han sætter sig ned.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-11-10 16:05
Kommentar
Fra : poul1erik

Dato : 23-11-10 17:14

Min frakke går een og en halv håndsbredde under knæet.
P.E.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 23-11-10 21:15

Poul1erik - det lyder jo perfekt! Når du siger "under knæet", så formoder jeg du mener at frakken går 1 1/2 håndsbredde ned over knæene. I modtsætning til "over knæene" som betyder at frakken er så kort, at den ikke når knæene. Er det rigtigt forstået? For så lyder frakken som om den er lige nøjagtig dét, jeg søger

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 23-11-10 21:20

Har du købt den over nettet?

Kommentar
Fra : poul1erik

Dato : 23-11-10 22:33

Frakken er ikke en stortrøje.Længden er under knæet.Altså nede ved skinnebenet.Jeg har købt den i Ballerupcentret.Kan ikke huske navnet på butikken,men vil undersøge det i morgen.Det er en kædeforretning,som også findes andre steder.I morgen skriver jeg navnet.
Hilsen Poul Erik.

Accepteret svar
Fra : poul1erik

Modtaget 300 point
Dato : 23-11-10 23:43

Hej Axelise.
Jeg har været inde i min netbank.
Der kan jeg se at frakken er købt hos Mr.Møllbach.
På Google kan jeg se,at der ikke er mange forretninger,i DK.
Hilsen Poul Erik.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-11-10 01:25

http://www.guloggratis.dk/mode/herretoj/frakke/annonce/9373691
sikkert ikke den rigtige størrelse, men hvis....

(Mr. Møllbach er en del af Mister kæden - bytteret i landets 110 butikker)

(ikke for at spille klog, eller for point - kun et forsøg på at hjælpe)

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 28-11-10 18:12

Tak for svaret poul1erik.