/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sokkel med thermisol L element
Fra : mi-to
Vist : 2788 gange
50 point
Dato : 21-11-10 20:19

Hej

Nogle der har prøvet og bruge den type sokkel uden "sokkelrende"???

http://www.benders.se/Sockel/Sockelelement.aspx

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-11-10 04:31

Ingen erfaringer med det, men det ser ud som om det er samme (type?) fundament, det svenske udestuefirma, Santex, bruger

http://www.santex.se/dk/Page.asp?PageNumber=247.

Santex findes også i Dk, så der må være nogle der har erfaringer med det.

Kan Benders ikke henvise til nogle byggerier i Dk?

Ellers ville jeg nok checke med såvel kommunen som med dit forsikringsselskab at de ikke ser problemer i det, bare for at være på den sikre side.

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 22-11-10 15:49

Hva så med f-sokkel fra sundolit nogle erfaringer der så??????

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 22-11-10 16:13

Der er os noget der hedder legalett sokkelelement

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-11-10 19:12

Da jeg byggede mit hus i sin tid kiggede jeg selv på præcist dem du linker til, men fandt så ud af at jeg selv kunne støbe noget tilsvarende i gips, og det har virket helt perfekt, så det kan jeg varmt anbefale. Jeg tror stadigvæk jeg har støbeformene ude i min garage hvis du vil låne dem.

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 22-11-10 19:17

er det noget du har billeder af og sku det ikk godkendes ell noget

Accepteret svar
Fra : jesper.s

Modtaget 50 point
Dato : 23-11-10 07:55
Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 23-11-10 13:30

smart

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-11-10 16:41

Citat
Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 22-11-10 19:17

--------------------------------------------------------------------------------
er det noget du har billeder af og sku det ikk godkendes ell noget

Jeg har desværre ingen billeder af det, men det er slet ikke nødvendigt med nogen godkendelse.

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 23-11-10 17:31

Kan du forklare lidt nærmere hvordan du gjorde.. det smarte ved dem fra thermisol er at der ikk ska pudses sokkel den er færdig pudset...

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 25-11-10 18:51

Er der virkelig slet ikk nogle der har prøvet den type sokkel??

Godkendelse af svar
Fra : mi-to

Dato : 01-12-10 14:11

Tak for svaret jesper.s.