/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
på et hjul & kørekort..
Fra : NetMechanic
Vist : 404 gange
50 point
Dato : 11-05-03 00:24

Hej, jeg har 3 spørgsmål som jeg håber nogen kan besvare.

1: Hvad er den præcise forskel på et lille mc kort og et stort? og hvad er kravene for at tage stort?

2: Jeg har tit set de unge knægte komme accelererende og op på baghulet, HVAD gør de egentlig præcist? er det lidt leg med gear og kobling eller er det bare at de flår i gassen osv?

3: Hvad er bedst ved køb af en lille GSXR mc, købe en med ca 27.000 km på tælleren, uden større renoveringer, eller en med 40.000-50.000 km på tælleren, men hvor motoren lige er blevet hovedrenoveret? lad os sige de begge var fra 1992, så det er på det rene.

Jeg ville egentlig have givet 100 point for dette spørgsmål :) men jeg har kun 50 :) er helt ny her næsten.

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 60 point
Dato : 11-05-03 00:48
Kommentar
Fra : Melander

Dato : 11-05-03 00:51

2:

de udnytter hestekæfter kontra egen og nyttevægt..
de fleste motorcykler har fantastisk mange hp i forhold til vægt, så har du en god fornemmelse og en god balance, vrider du bare gassen, så rejser den sig af sig selv.
det kræver selvfølgelig noget øvelse, for holder du ikke igen og ikke har føling med maskinen, køre den fra dig..

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 11-05-03 00:52

hvis prisen er den samme på begge maskiner, ville jeg vælge den på 27000 km....den anden har trods alt kørt dobbelt så meget, og kørsel slider jo ikke kun på motoren..

Godkendelse af svar
Fra : NetMechanic

Dato : 11-05-03 12:08

Tak for svaret, du forklarede det på en forståelig facon og jeg fik præcis det ud af det som jeg manglede :)

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 11-05-03 12:12

jamen, tak for din ros...

skal du til at tage kørekort???

Kommentar
Fra : NetMechanic

Dato : 11-05-03 15:37

Jeg har faktisk kørt en del på mc, men har også boet i udlandet, og kørte uden kort pga meget lette regler på det område dernede :)
Men nu skal jeg til rigtigt at køre herhjemme så jeg må jo hellere få taget det :) Så det må blive et ja, hvorfor da? Har du nogle gode råd/henvisninger :?

Kommentar
Fra : NetMechanic

Dato : 11-05-03 15:38

PS:
Mht at køre på baghulet, taler jeg om en Suzuki GSXR 250 uden neddrosling, det er vel ikke helt så nemt på sådan en i forhold til f.eks en GSXR 750?