/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Børnefam: Hvor tørrer I karklude & viske
Fra : lufthoved
Vist : 1749 gange
100 point
Dato : 21-11-10 01:39

Kære alle,

Vi er en almindelig børnefamilie med to poder på 1 & 3 år.

I løbet af en dag bruger vi mange viskestykker og karklude! Vi bor i et nyt hus uden radiatorer (har kun gulvvarme), og mangler derfor gode ideer til hvor man kan hænge de brugte klude og viskestykker indtil man vasker det hele, med dages mellemrum.

Skriv endelig hvordan I gør!!!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-11-10 04:10

Forskellige forslag fra nettet
http://reenbergs.dk/
http://dk.excondo.com/excondo/magnetiske-knager-og+holder-stang-koekkenvask-bad-koekken-dansk-design-uden-huller

http://www.billigcamping.dk/shop/toerrespindel-16-20-klemmer-8121p.html
Hænger på fire kroge inde i et højskab lige ved siden af køleskabet. Køleskabet afgiver varme til skabet, så det tager ikke ret langt tid at tørre dem.
Sådan en træk-ud-fidus, hvor håndklæder og viskestykker kan hænge. Den er lige til højre for det underskab, hvor vasken er.
Hænger på ovnlågen (så tørrer de) eller ligge i en klump på bordet (hvorefter de forholdsvis hurtigt havner i en vasketøjskurv, der ofte står i køkkenet til samme formål).
Bag et forhæng!

Kommentar
Fra : Ericson

Dato : 21-11-10 05:12

http://www.toerrestativet.dk/shop/diverse-toerrestativer-19c1.html

Vi har 2 sammenklappelige tørrestativer, som vi brugte da børnene var små.

Og dem bruger vi da stadig væk. De fylder ikke noget, naturligvis, når de er klappet sammen.
Det er sådanne nogle hvide af metal, som kan blive større, når de klappes ud, og så er der metalsnore, man hænger tøjet på. De kan sikkert stadig købes et eller andet sted.
Bauhaus? Harald Nyborg?

Det er ikke dem:
http://campingnetshop.dk/product.asp?product=3735
Men princippet er det samme

Dem kan man sætte i haven eller på altanen, når det er godt vejr, og så tørres tøjet lynhurtigt.
Men man kan jo også benytte dem indendørs, som nu, hvor det er koldt.

Og så har vi et par, som kan hænge, ligesom dem katekismus foreslår.

Kommentar
Fra : Ericson

Dato : 21-11-10 05:23

Nåh, men sådan ser vores ud, og se de faktisk ret gode, nemme at klappe ud:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5347&n=30100

Godtørring !

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 21-11-10 07:03

Jeg hænger dem over kanten på vores snavs tøjkurv næste dag er de tørre og bliver vippet ned i kurven.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-11-10 09:13

Jeg har overdækket terrasse og en snor der, så jeg hænger det ud til det er tørt og så ryger det til vask. Har i ikke en garage eller carport hvor i kan have et lille tørrestativ? Jeg vil ikke have lugten fra en sur karklud inde i huset.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-11-10 09:31

Citat
Jeg hænger dem over kanten på vores snavs tøjkurv næste dag er de tørre og bliver vippet ned i kurven.

Nemlig - og samme karklud og viskestykke bruges ikke næste dag.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 21-11-10 09:39

Da vores børn var små, synes jeg ikke vi havde det problem - vi har altid haft opvaskemaskine og 1 stk karklud om dagen, kan man godt få plads til.

Men jeg kan sagtens sætte mig ind i problemet, for da børnene blev teenagere havde vi en million våde håndklæder konstant. Når de var forelskede var de i bad 3-4 gange om dagen, foruden dem man havde brugt til sport + dem til håret og dem man stod på.......

Hele lortet blev smidt ind i vaskemaskinen, der lå det så.......
- og vaskemaskinen kørte ca hver dag.

Hvis du ikke har et bryggers, en snor i en have eller en altan - vil jeg foreslå du køber et tørrestativ.
Hvis du ofre de der til at hænge håndklæder på med varme i - så tørre viskesstykkerne lynhurtigt.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 21-11-10 09:42

Citat
Hvis du ofre de der til at hænge håndklæder på med varme i - så tørre viskesstykkerne lynhurtigt.

Min svigermor har fået sådan et monteret i sit køkken og det er hun rigtig tilfreds med.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 21-11-10 11:11

På mit badeværelse har jeg en teleskopstang (sådan en der er beregnet til badeforhænget) og den hænger lige foran mit badeforhæng, som hænger på et andet system, og den er simpelthen uundværlig, på den hænger jeg bøjler med skjorter o.l. som skal tørre og så har jeg 2 af dem som katekismus beskriver:
http://www.billigcamping.dk/shop/toerrespindel-16-20-klemmer-8121p.html hængende på den, til bl.a. våde klude.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 21-11-10 14:59

Tit når det er små børn, så har man ikke brug for en hel karklud.

Vi har derfor klippet engangskarkludene i fire dele. Det giver ikke så meget vask.