/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er det manglende impati?
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 820 gange
300 point
Dato : 20-11-10 10:53

http://www.jaktojagare.se/notiser/fangelsestraff-for-jakt-pa-kossor

Hvad foregår der i hovedet på den type personer??
SHV

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 20-11-10 12:49

Det tyder på, at jagtprøven skal strammes meget!
Man burde godkendes til, at få lov til at drive jagt - d.v.s. undersøges i strafferegister og indlæggelse på lukkede anstalter!

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 20-11-10 13:07

Måske har de set for meget af film, som f.eks " Blinkende Lygter".

Der foregår skam overhovedet intet, i skallen på den slags mennesker af positiv karakter, hvis de da kan bære en sådan betegnelse.
Der er så og sige ikke ret meget som kan nå dem. Jo mere sindsygt de kan reagere, des du mere syntes de selv, de er værd på deres egen hjemmestrikkede kriminelle moral kalender.

Desværre er der et voksne forråelse i samfundet også imod dyr. Det er nærmest dagligt, at der foregår hjemmerøverier, hvor store stærke " mænd ," sparker og lemlæster gammle mennesker i eget hjem.

Det basale ved al opdragelse er, at den begynder fra fødslen og det gælder for alle levende skabninger. Samfundet kan ikke redde, eller hjælpe ret meget på en gang narkotiserede volds psykopater på 17 år og opefter, løbet er ligesom kørt desværre.

Måske skal man til at lave en sms kæde, mellem egnede personer så om nødvendigt, at assistancen var hurtig til stede.

Lad os fastslå at der ikke her, er tale om jægere.

Og ja! der er højeste grad tale om manglende impati, samt mangel på mange andre menneskelige egenskaber.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-11-10 13:12

Tre av ynglingarna har dömts till ett års fängelse, varav sex till åtta månaders villkorligt, för prickskyttet mot kossorna. Den fjärde gärningsmannen har fått diagnosen schizofreni och döms till vård.

Idioten med skizofreni blev dømt til forvaring - i en kortere periode på måske 1 - 2 års tid.

Men ATS!! Forvaring og op til otte måneders fængsel for at skyde et par køer!!!

Hvad får man så for at skyde en mufflonged i indhegning??? Det bliver edermageme dyrt.

Mvh.

Tonganeseren

Accepteret svar
Fra : janne1956

Modtaget 300 point
Dato : 20-11-10 13:32

Jeg tror at for nogle unge mænd med skydevåben opfører sig som nogle unge mænd med hurtige smarte biler. Helt idiotisk.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 20-11-10 13:56

Der har vel bare ikke været nogle ænder i nærheden, og et eller andet skal man jo skyde - ellers har det jo været en kedelig jagt! Jeg tror det er meget normalt at der ryger en ko eller to når folk går på jagt - det er også meget nemmere at ramme et stort dyr end at prøve på at ramme de små. Jeg har selv adskillige ko-hoveder hængende på min væg herhjemme. Jeg synes det er nogle flotte jagt trofæer, og på til jul plejer jeg at give dem nissehuer på.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 20-11-10 14:01

Når man sidder og spiser sin oksemørbrad, så er der også noget helt ubeskriveligt ved at kunne sige: "jeg har selv skudt den"....

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 20-11-10 15:09

Er der forrestern nogen der ved hvor der går noger herford kvæg henne? Sådan en basse kunne der blive et rigtigt flot trofæ ud af, og de smager jo fantastisk....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-11-10 17:41

Har lige brugt to minutter på Kandu.Ikke mere tid,da børnebørn er på besøg.
Spørgsmål fra dem:
Farfar,hvorfor griner du så fjoget og uhæmmet???
Svar: Fordi jeg lige har set Flash77`s indlæg,i jagttråden.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-11-10 18:47

--------------------------------------------------------------------------------
http://www.jaktojagare.se/notiser/fangelsestraff-for-jakt-pa-kossor

Hvad foregår der i hovedet på den type personer??

Et godt emne, men hvis man lige drejer det en smule, så kan man også stille følgende spørgsmål:

Hvad sker der inde i hovedet på folk med jagttegn og riffeltilladelse, når de efterfølgende går ud og placerer en kugle i et dyrs waid eller løbsskyder det?? Og hvad sker der i en "jægers" hovede, når man tillader sig at skyde til en ræv på 200 meters afstand???

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-11-10 21:13

Denne er jo så på dansk:
http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Netnyheder/2010/11/19/Ifaengselforatskydekoeer.htm?Fag=N
Nu kunne jeg så godt komme med en lang svada,om de danske jægere.Dette vil jeg dog undlade,idet jeg trods alt tror på at disse fire lavpandede spasser,ikke har noget med den danske jæger-stand,at gøre.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-11-10 21:35

Den danske "jægerstand" er ikke nogen homogen masse. Som i alle "brancher" er der dygtige folk som kan deres kram - og så det modsatte. Nu kan jeg ikke huske, i hvor mange tilfælde der årligt bliver sendt bud efter hundefører til anskudte dyr, men det er et meget stort antal. Hvis alle havde fuld kontrol over deres våben, så fjernede dyret sig nok ikke mere end 1 - 30 meter fra stedet, hvor det blev ramt. Biologiens og fysikkens love har nemlig temmeligt meget med hinanden at gøre.

Men OK! Det oprindelige indlæg er helt ude i hampen, og straffen har de så fået. Jeg ønskede blot at sætte tingene lidt i perspektiv.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-11-10 21:37

RETTELSE - for Helvede da.

Det er ikke indlægget der er helt ude i hampen - det er omstændighederne omkring det passerede, som er helt ude i hampen.

Mvh
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-11-10 23:53

Tombe - det er dig der er helt ude i hampen Er det forøvrigt bedre at ryge hamp end at drikke rødvin???????

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 20-11-10 23:59

Hvorfor nøjes med en af tingene? Hamp OG rødvin er klart at foretrække før en jagt! Hvis man er heldig, kan man også finde svampe først på jagtsæssonen, og hvis man spiser dem, så vil alle dyrene lyse op i de mest fantastiske farver, så man har meget nemmere ved at se dem.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-11-10 00:06

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-11-10 23:53

--------------------------------------------------------------------------------
Tombe - det er dig der er helt ude i hampen Er det forøvrigt bedre at ryge hamp end at drikke rødvin???????

Det med hampen har du vist flere erfaringer med end undertegnede. Du er jo knokkelskæv dagligt.

Ovenstående skriver en "jæger" som offentligt har pralet med at skyde en ræv på 300 meters afstand. Han har også blæret sig med at nedlægge en tam ged i en indhegning. Nøj for en "jæger".
Det med hampen har du vist flere erfaringer med end undertegnede. Du er jo knokkelskæv dagligt, har jeg ladet mig fortælle.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-11-10 02:12

Så nøjes vi med at sige rødvin, men npr 200 meter pludselig bliver til 300 meter, så er der sku noget helt galt..

Tombe søg dog hjælp!!!!! Der findes både private og offentlige personer, der tilbyder hjælp til personer, som dig...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-11-10 12:11

Alle og enhver ved, at du drikker som en svamp. Det taler man om i lokalområdet, når du endnu engang er dejset omkuld i din indkørsel. Man ser det også tydeligt på fotografier af den sædvanlige bunke skrammel, som forestiller dig. Derfor kommer det ikke som en overraskelse, at din hukommelse har taget skade.
Du skrev nemlig udtrykkeligt på Jagtformidlingen, at du havde skudt en ræv 300 meter borte, og det fik du en massiv kritik for. Lad os nu se - det må kunne findes igen, hvis man er heldig.

Noget helt andet er så, at du blot har stukket en af dine sædvanlige løgne. Du ryster squ så meget på hænderne pga. sprutten, at du aldrig ville kunne ramme en ladeport 10 meter borte. Derfor skrev du også engang om en jagt, hvor du havde brugt 23 patroner - uden at ramme andet end huller i luften.

Mht. sprutten, så falder æblet heller ikke denne gang langt fra stammen. Din far var en sølle drukkenbolt - og det er du også. Og hvad har du så i piben - tjaldera??

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-11-10 12:53

ævl og rygter....

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 21-11-10 15:01

Tak for svaret janne1956.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-11-10 15:55

Jeg kender heldigvis mange unge mænd som er jægere, der ikke opføre sig som idioter med skydevåben lidt langt ude!

Mvh
BW