/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outlook 2003 kan ikke startes
Fra : sonjor
Vist : 825 gange
100 point
Dato : 19-11-10 23:52

Hej
Som overskriften siger kan jeg ikke starte Outlook, fordi der er fejl i MAPI32.dll. Jeg har et sted læst et løsningsforslag, hvorefter jeg skulle gå ind og omdøbe . Det skulle ske i mappen C:\programmer\fællesfiler, men denne mappe kan jeg ikke få adgang til. Jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere Outlook, men det hjælper ikke. Jeg mener at vide, at fejlen er sket ved at jeg har installeret min nyindkøbte Office 2010 for Home and student, og i den var der en gratis prøveversion af den store pakke indeholdende Outlook og Access. Denne er afinstalleret igen med Revo uninstaller, men Outlook 2003 duer stadig ikke. Hvad kan jeg gøre?

Hilsen Sonja

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-11-10 00:53

Fejlen er nok i den revo uninstaller, som har fjernet en dll uagtet at et andet program bruger den.

Installer den ull fra en gammel backup fra før du afinstallerede. Og fjern så det makværk til revo.
Brug i sredet windows egen uninstaller

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 20-11-10 07:30

Du kan downloade en ny mapi32.dll her - http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?mapi32

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-10 08:45

Citat
Og fjern så det makværk til revo

Nå nå....

Det er det bedste der findes

Og det sletter INTET som programmets EGEN afinstall-fil ikke sletter (den bruger nemlig ALTID den fil hvis den findes)...

Hvad den DEREFTER finder er jo noget brugeren SELV beder den om at slette....

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 20-11-10 09:25

dogvillestar: det hjalp desværre heller ikke.
Flere gode forslag?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-10 09:46

Problemet ligger nok desværre i at du har "blandet" 2 office-versioner

Jeg forstår så heller ikke helt hvorfor du absolut vil installere en home og student når du har en komplet office i forvejen.

Der er da ikke noget i den du ikke havde i forvejen....

Den nemmeste løsning er selvfølgelig at fjerne ALT office og starte forfra....

PS...

Det berører IKKE de filer du selv har gemt i tidens løb.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-11-10 10:12

Revo er fin, men beder man den om at fjerne ALT under avancerede funktioner kan den knække Windows som derfor skal geninstalleres.

Office har en ganske udmærket afinstalleringsfunktion modsat flere andre programmer.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-11-10 11:21

Har du ikke din Office 2003 cd. Så smid den i drevet og vælg - Reparer

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-11-10 13:43
Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 20-11-10 15:54

Fijala: jeg har prøvet at reparere via Ofiice 2003-CD'en, det hjalp heller ikke

xou: programmet du linker til er et af dem, der finder utrolig mange fejl, men man skal købe for at få dem rettet, så nej tak

Refi: Dit råd om fjerne alt office og starte forfra vil jeg prøve nu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-10 16:34

Citat
men denne mappe kan jeg ikke få adgang til.

Sig mig lige - er du ikke admin på komputeren ?????

Det lyder besynderligt at der overhovedet findes mapper du ikke har adgang til

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 20-11-10 16:54

Jo refi, jeg er administrator og den eneste bruger på denne PC.
Afinst. af alt Office, og derefter installering igen, hjalp desværre heller ikke. Jeg tæt på at droppe Outlook, desværre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-10 16:58

Citat
Afinst. af alt Office, og derefter installering igen, hjalp desværre heller ikke

Du skal jo lige "rense" ud og genstarte.... Ellers rep. den bare det du har slettet....

At Outlook ikke skulle virke efter en nyinstallation lyder MEGET besynderligt

Hvad er det for en Office du installerer....

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 20-11-10 17:33

Office pro 2003 (herfra Publisher- Acces og Outlook). Derefter Office 2010 Home & student , som jo inderholder Word- Excel og One note. Jeg husker ikke lige om jeg genstartede indimellem, det gjorde jeg vist ikke. Altså jeg skal afinstallere begge Office-programmer (eller kun 2003) -genstarte og installere påny??

Det med at jeg ikke kan komme ind i C-programmer-fælles filer gælder stadig. Jeg prøvede også at gøre mappen "delelig" men det vil den heller ikke. Jeg ER administrator

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 20-11-10 17:42

hvad står der i fejlmeddelsen ??

http://support.microsoft.com/kb/926196

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 20-11-10 18:13

dk: Ja det er netop den meddelelse jeg ser, men som jeg skrev i spørgsmålet øverst, har jeg forsøgt på dette, men jeg kan ikke få adgang til mappen FÆLLES FILER

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-10 18:19

Citat
Derefter Office 2010 Home & student

Hvorfor dog det - det er jo der det galt....

Hold dig til 2003

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 20-11-10 18:44

Refi, det nytter jo ikke noget, da det er Outlook 2003, der fejler MEN det er nu lykkedes mig - via linket fra "dk" at få adgang til mappen: Fælles filer og videre, gennem et andet program end Windows stifinder (nemlig Total Commander) så nu er rettelsen foretaget og Outlook 2003 kører igen.
Det er jo dig, der har skrevet langt de fleste gode indlæg, men løsningen kom fra "dk", så jeg er lidt i tvivl om point-givningen. Jeg kan jo ikke dele dem mellem jer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-10 18:49

Del du bare ud til "dk"....

Men jeg forstår stadig IKKE hvorfor du absolut vil blande 2 versioner

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 20-11-10 19:47

refi, det gør jeg jo heller ikke. Jeg foretrækker Word-Excel og One note 2010,(kan godt lide "båndene" øverst i vinduerne) men vil ikke give mere end 2000 kr, for at få Publisher, Acces og Powerpoint, så dem beholder jeg i "2003". Tak for al din hjælp

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 20-11-10 19:48

Tak for svaret dk. Som du ser i et af mine seneste indlæg til refi er det nu lykkedes for mig.