/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Sony kamera
Fra : pepsimax
Vist : 651 gange
200 point
Dato : 19-11-10 21:23

Hej

Jeg skal have nyt kamera og det skal være et Sony

ikke et af de helt små og ikke en af de største

max pris kr 3.500

Hvilket vil i forslå

please help

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-11-10 21:36

Det her:
Sony a NEX 3A (Sort) (Sony 16mm objektiver)

Men hvorfor Sony, selv foretrækker jeg Canon,
og du ved vel Sony er specielle med hensyn til memory?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 19-11-10 21:36

Citat
og det skal være et Sony
- hvorfor skal det være et Sony?

Jeg har selv et Sony alfa 300, og er godt tilfreds!

Men da du allerede har lagt dig fast på Sony, og max. 3.500,- og ikke et af de helt små eller store - så kan der ikke være så mange muligheder:

Har du prøvet at søge på
http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&qft=sony&s=popularity&cpath=1-20-6&qt=Fql&nf=price%3a%5b2500%3b3500%5d%c2%a7specifictaxonomy%3a%5e%22Foto+%26+video%7c20%2fDigitalkamera%7c6%22%24

i priser fra 2.500,- til 3.500,- er der umiddelbart kun 12 muligheder.

Det eneste du ikke har oplyst om du ønsker et kompakt eller spejlrefleks, og omdet skal være med fast eller udskifteligt objektiv.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 19-11-10 21:38

Citat
du ved vel Sony er specielle med hensyn til memory
- det var tidligere, alle nyere sony modeller kan benytte SD-kort.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-11-10 21:43

Og prøv at sammenligne:

PowerShot SX30 IS viser Canons optiske ekspertise med ultrabred 35x optisk zoom. En 4,5-trins optisk billedstabilisator og Zoom Framing Assist gør det til en smal sag at optage høj zoom-stillbilleder og HD-film.
Et enormt optisk zoomområde kombineret med ultravidvinkel giver næsten alle de brændvidder, du har brug for (24-840 mm). Det er et kamera til alle lejligheder...

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 19-11-10 21:52

Ok prøver igen - det er ikke let

hvis det ikke skal være et Sony

og det ikke skal være alt for stor

og prisen er stadig kr 3.500

hvad siger i så

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-11-10 21:58

Hvis det skal være Sony så gå i Føtex næste fredag og køb et Sony Alfa 290 til kun 2700 kr.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 19-11-10 21:58

Så ville jeg personligt kigge på Canon Power Shot G11 eller evt. den nye G12 når den kommer.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-11-10 22:27

Selv har jeg er Canon i SX serien, som jeg er meget glad for, her er en nyere udgave:

PowerShot SX30 IS viser Canons optiske ekspertise med ultrabred 35x optisk zoom. En 4,5-trins optisk billedstabilisator og Zoom Framing Assist gør det til en smal sag at optage høj zoom-stillbilleder og HD-film.
Et enormt optisk zoomområde kombineret med ultravidvinkel giver næsten alle de brændvidder, du har brug for (24-840 mm). Det er et kamera til alle lejligheder...

Til den pris kan du jo næsten også få et lidt forældet spejlrefleks EOS 10 Camera,
som jeg fravalgte fordi det er for tungt at slæbe rundt med på ferier.

Et Canon i SX serien dækker mine foto behov, og måske også dine?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-11-10 23:00

Selvfølgelig skal du holde fast i Sony, det er fantastisk godt kamera som tåler lidt af hvert, den her er en som du helt sikkert vil blive glad for:
http://www.sony.dk/product/dsc-h-series/dsc-hx5v
jeg har ikke fortrudt at jeg valgte Sony selv om flertallet på Kandu anbefaler Canon

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 19-11-10 23:41

Hej igen igen

denne her ser fed ud men den mangler en søger

http://www.sony.dk/product/dsc-h-series/dsc-hx5v

mvh

pepsimax

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-11-10 00:02

Citat
men den mangler en søger
den har ingen søger, men er det det samme som at den mangler en søger? Faktisk kan jeg ikke huske hvornår jeg sidst har brugt den søger som er på min DSC-H10, måske aldrig, min har en overflødig søger selv i ret stærk sollys bruger jeg skærmen som søger, men man kan måske stå så uheldig og lyset falde på skærmen så man er nødt til at bruge søger

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-11-10 02:08

Det er et alvorligt handicap for et kamera hvis der ingen søger er.

Hvis man vil lidt mere med at tage billeder, end noget point & shoot hvor man lige så godt kunne bruge sin mobiltelefon , så kan man ikke undvære søgeren..

pepsimax, du bliver nødt til at oplyse om det nye kamera skal være et "almindeligt" digitalkamera eller om det skal være et spejlreflekskamera for at man kan råde tilstrækkeligt korrekt.

Og hvad du fortrinsvis fotograferer

Det ville jo være rart at vide, om det er noget der kræver at du kan zoome meget langt ind på motiverne.
Om det er motiver i hurtig bevægelse, eksempelvis sport

Eller hvis det skal være spejlrefleks, hvilke objektiver der er behov for (selv om spejlrefleks og ordentligt udstyr til det, ligger noget over dit budget vil jeg mene)

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 16-01-11 12:51

Jeg har et A 700, som jeg er meget glad for, men skulle jeg nu ske og vinde i Lotto, så ville jeg have A 900, for det er med Full-frame-sensor, samt det er lige det hurtiger end 700.
Jeg kunne ikke drømme om, at skifte mærke. Meget lækker kamera

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-01-11 13:05

Hurtig på mandag i Bilka...

Canon EOS 500D til kun 4399 kr,

Nyeste og bedste, ikke den forældede 1000D, så skynd dig.

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 16-01-11 19:47

Canon, har et meget alvorligt problem, når man er nede i de kvaliteter, det er deres røde farve. Det er grunden til, at du skal holde ved dit valg af Sony.