/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
sprog problemer
Fra : clou
Vist : 940 gange
500 point
Dato : 19-11-10 18:16

Hej med Jer

Sidder med min vens pc (det er Windows XP), pludselig har han fået et problem - ikonerne og menulinien i Internet Explorer og Outlook Express har skiftet sprog fra dansk til engelsk han ved ikke selv hvad der er gået galt, så det er lidt svært for mig at vide, hvad der er gået galt - men hvad gør jeg for at hjælpen ham tilbage?

På forhånd tak for hjælpen

Clou

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-11-10 19:04
Kommentar
Fra : clou

Dato : 19-11-10 19:18

Det tror jeg desværre ikke Nordsted1, det er nemlig ikke Office det er galt med det er Internet Explorer og Outlook Express.

Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-10 19:39

Umiddelbart lyder det som om der er hentet nogen sprogfiler fra evt. update eller man har forsøgt at installere noget beta der kun var på engelsk....

En ting er helt sikkert - den ændrer ikke sprog uden der er lavet et eller andet....

Så stil maskinen tilbage til FØR problemet var der.... eller geninstaller de fejlbehæftede programmer...

Har du en XP-CD er der også muligheden at rep. Win systemfiler og håbe det måske kan løse problemet...

Kommentar
Fra : clou

Dato : 19-11-10 19:55

@Refi - har desværre ikke en Windows XP cd - han har ikke taget en reetablerings cd, da han fik maskinen!

Selvfølgelig skifter den ikke selv sprog, uden han har gjort et eller andet - jeg må prøve at gå trinvis tilbage - kan jeg evt. slette IE og geninstallere igen? jeg tror nemlig at han har opdateret til IE 8, inden da den "kun" var BETA version!

Uha uha - tror jeg har fået "kam til mit hår"

Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-10 20:19

Citat
kan jeg evt. slette IE og geninstallere igen

8 og 7 kan slettes (afinstalleres) - derefter går den automatisk 1 tilbage...

6eren er vist det længste du kan komme tilbage - men det er jo KUN hvis de er på maskinen...

Kommentar
Fra : Rsmadsen

Dato : 19-11-10 20:20

Har du prøvet med noget så simpelt som en sýstemgendannelse?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-11-10 20:50

Jeg sidder netop med en XP med den gamle browser IE 6

Funktioner > internetindstillinger > fanen programmer > lidt nede > nulstil webindstillinger > anvend.....................måske det hjælper.

Er der andet på computeren som har skiftet sprog.

Start > hjælp og support > skriv sprog > enter > nu er der en del muligheder.