/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Spørgsmål vedrørende en traktor...
Fra : Juppen
Vist : 1185 gange
150 point
Dato : 19-11-10 18:11

Hej

Jeg har en traktor, som jeg har arvet, men jeg mangler informationer om hvor mange HK den har og det står ikke i forsikringspapirerne, hvordan finder jeg ud af hvad den kan?

Jeg ville meget gerne have traktoren vurderet, er der nogen, der kan hjælpe?

Hvor skal jeg eventuelt sælge den henne?

Traktor Zetor 6341 årgang 1998

Mange hilsner
Jesper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-10 18:37

Citat
Hvor skal jeg eventuelt sælge den henne?

Den Blå Avis....

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-11-10 18:58

Mon ikke du kan bruge dette link til fastsættelse af hk.:
http://www.tractordata.com/farm-tractors/001/6/9/1697-zetor-6341.html

Og salg gennem den "Blå Avis" er et bud, men der er utallige muligheder. Du kunne spørge en maskinhandler om hvad den kunne koste, og du kunne sætte den ved vejen med en seddel på "SALG" og evt. prisen. (Lidt højere end maskinhandleren oplyser).

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 19-11-10 19:54

En Zetor traktor fra '98 kan ikke være helt billig ?
Der må være tale om en erhvervs maskine og så må der også være moms på den ?

Så skal den sælges i et landbrugs/erhvervs maskine forum.
Der er altid nogen som er på udkig efter diverse hjælpeudstyr i økonomi klassen - altså brugt.
Glem DBA. Du bliver overrendt med Useriøse skambud.

Prøv at starte med dette hér :
http://www.maskinbladet.dk/

Kommentar
Fra : Juppen

Dato : 19-11-10 20:23

Hej

Ja, jeg tror heller ikke den skal på DBA.

Det er en forholdsvis pæn maskine, der ikke er brugt for meget.

Det er bare utrolig svært, bare jeg havde et omtrent beløb, så jeg vidste jeg ikke blev snydt....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-11-10 21:12

Maskinbladet er et godt bud på hvor du kan sælge din traktor, desværre skal du ikke gegne med at den er ret meget værd, det er en traktor på 75HK det som dengang i 1998 var en mellemklasse traktor, markedet er fyldt med den størrelse men måske er du heldig at der kommer en polsk opkøber forbi din annonce, prisforslag et sted mellem 75.000-100.000kr.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-11-10 21:14

Citat
Det er en forholdsvis pæn maskine, der ikke er brugt for meget.
måske kan du få 125.000 kr. for den hvis du er heldig at finde en køber, som før skrevet er der mange af den størrelse på markedet