/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Danfoss radiatortermostat - RAV/RAVL ?
Fra : bigfool
Vist : 2641 gange
100 point
Dato : 19-11-10 03:24

Jeg mener at vide, at nutidens Danfoss-radiatortermostater hedder "RA" og at de ældre kaldes RAV og/eller RAVL, men hvordan kender man forskel på om det er en RAV eller RAVL termostat man har?

De termostater der sidder i hele vores bolig er fra starten af 1980'erne og et par af dem vil jeg gerne skifte ud via køb på nettet og kommer derfor i tvivl om typen.

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 19-11-10 15:14
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-11-10 15:16

http://dk.private.danfoss.com/PCMPDF/DK_Radiatortermostatbrochure.pdf

Her i denne brochure, kan du se forskellen- 26 mm eller 34 mm ----- side 5

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 19-11-10 15:37

Tak for svaret Fijala. Du var lige 2 min. hurtigere end smuller54 og dit link gav mig omgående svar på, at det i mit tilfælde drejer sig om RA/V ventiler

Mvh Bigfool

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-11-10 16:05

Fint nok og held og lykke med "projektet"

Må eller sige at linket fra smuller54 var super informativt.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-11-10 16:11

tak for roserne Fijala

Jeg har selv stået i situationen- og fik en gang købt 26 mm- fordi sådan er de ellers i mit hus- desværre var denne ene radiator af en eller anden grund en 34 mm.

pokkers

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-11-10 16:22

Og nu vi er ved at snakke om varme anlæg. Lige nu er der tilbud på Grundfos Alpha2 25-40-180 cirkulations pumpe hos Bygma. 999,95 kr. Den er sparet ind på 1-2 år alt efter hvad for pumpe man har i forvejen.

Ser lige om jeg kan finde et link

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-11-10 16:24

Tja i web shoppen koster den stadig 1499, men i reklamen i postkassen er den til de 999,95