/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Ægtefælle til DK??
Fra : Cimbombom
Vist : 1261 gange
100 point
Dato : 18-11-10 13:14

Hej kandu folk

Er der nogle der kender til reglerne om familiesammenføring.

Hvad skal man opfylde af krav..

Hvad er alderskravet..

Er det nok at den ene part har en uddannelse eller skal man begge være uddannede...

Hvor mange sprog skal man kunne tale og på hvilket niveau...

Skal man have kapital stående i banken og lign.

håber på at en af jer som har en viden på dette område kan fortælle de vigtigste krav og regler man skal opfylde..

jeg har læst lidt inde på udlændingeservice´s hjemmeside www.nyidanmark.dk, men hart hørt at reglerne bliver lavet om, så vil lige vide hvordan de nyeste regler er håber at der er nogle som kan give et svar der ikke er alt for kompliceret, men som bare ridser det vigtigste op.

hilsen cimbombom.

Kommentar
Fra : Ericson

Dato : 18-11-10 13:18

Dit link virker, umiddelbart, ikke ...

Er du ny i Danmark?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-11-10 13:23

Alle reglerne bliver ophævet snart - så det kan være lige meget nu.
Om et halvt år er der fri indrejse og bosættelse.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 18-11-10 13:26

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Integration/underforside.htm det her link skulle gerne virke.

og nej jeg er ikke ny i danmark, har boet her hele mit liv. men vil gerne vide mere om hvilke regler der gælder hvis man vil have sin kæreste eller kone til dk. det er også derfor jeg har stillet spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-11-10 13:37

Hvorfor læser du ikke selv det link du henviser til.....................der står jo alt det du vil vide.

Accepteret svar
Fra : Ericson

Modtaget 110 point
Dato : 18-11-10 13:42

http://www.berlingske.dk/danmark/saadan-faar-man-point

Sådan ser de nye krav til familiesammenføring ud i Danmark

Onsdag den 17. november 2010, 16:21

Udlændinge over 24 år skal opnå 60 point for at kunne få familiesammenføring.

Udlændinge under 24 år skal opnå 120 point for at kunne få familiesammenføring.

Udlændingeaftalen kom i stand onsdag 17. november, 2010.

Sådan får man point:

Færdiggjort uddannelse

* 120 POINT for PhD/kandidatuddannelse i Danmark eller top 20 universitet
* 80 POINT for PhD/kandidatuddannelser andre universiteter i udlandet
* 70 POINT for Bacheloruddannelser i Danmark eller top 20 universitet
* 50 POINT for Bacheloruddannelser andre universiteter i udlandet
* 50 POINT for Erhvervsakademi- og professionsbacheloruddannelser i Danmark
* 40 POINT for Erhvervsakademi- og professionsbacheloruddannelser i udlandet

Erhvervserfaring

* 80 POINT for Kvalificeret erhvervserfaring (positivliste-job) i 2 år i Danmark
* 60 POINT for Kvalificeret erhvervserfaring (positivliste-job) i 2 år ud af de seneste 3 år i udlandet
* 40 POINT for Anden erhvervserfaring i 2? år ud af de seneste 3 år i udlandet

Sproglige kvalifikationer

* 50 POINT for Dansk, svensk og norsk på niveau svarende til studieprøven (C 1)
* 40 POINT for Engelsk, tysk, fransk, spansk på niveau svarende til studieprøven (C 1)

Øvrige (max. 20 point i alt)

* 20 POINT for Dansk på niveau svarende til Prøve i Dansk 2 (B1-B2)
* 20 POINT for Engelsk, tysk, fransk, spansk på niveau svarende til Prøve i Dansk 2 (B1-B2)
* 20 POINT for Hvis ansøger ikke bosætter sig i et udsat boligområde
* 10 POINT for Aktiv deltagelse i globale humanitære organisationer
* 10 POINT for Selvforsørgelse (kan ikke kombineres med erhvervsarbejde)

Kommentar
Fra : Ericson

Dato : 18-11-10 13:51

http://www.berlingske.dk/politik/roenn-afviser-kritik-af-pointsystem

http://politiken.dk/politik/ECE1111458/saadan-faar-du-din-elskede-til-danmark/

Aftalen deler folk op i et A og B hold. Er naturligvis beregnet på at få færre folk ind fra mellemøstlige lande, østeuropa, asien. Dem som man tror kommer for at "nasse" på samfundet.

Kommentar
Fra : Ericson

Dato : 18-11-10 14:00

Ja, undskyld, ved godt det skulle være det vigtigste. Kort og præcist.

http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/DFC37F77-6DD6-4F6A-98DB-03B646C9146F/0/nye_tider_nye_krav_pointsystemet.pdf

Men det er O+V&C vist nok selv uenige om - andet at de har en klar aftale.

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 18-11-10 14:03

Der er vist ingen der selv kender dem endnu.

Alle de"DUMME HOVEDER" på Christiansborg skulle have hørt efter Glistrup i sin tid. Så havde vi ikke de mnage kriminelle som vi har i dag og de skal ikke bruge al deres tid på at diskuterer og skændes om nogle skide point. Det er for sent, der er allerede for mange af dem her i landet.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 18-11-10 14:08

Ja der er for meget a det lort her i landet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Enig med dig
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Ericson

Dato : 18-11-10 14:17

Citat
Ja der er for meget a det lort her i landet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mener du, sådanne love som O+V&C finder på?

Bl.a at man nu skal have 100.000 kr. i banken (pristalsreguleret) ...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-10 14:24

Kort og godt....

Har din "kæreste" ingen uddannelse eller erhvervserfaring, er landet så godt som lukket - dermed er der IKKE store muligheder, men umuligt er det dog ikke...

Pengene er det MINDSTE problem.... De kan "lånes"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-10 14:30

Endnu har INGEN turde stille spørgsmålet, men......

HVAD får en HERBOENDE dansker til at finde et eller andet (uden sprog og erhvervserfaring/uddannelse) i udlandet der absolut skal med til DK

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 18-11-10 15:41

Refi

Synes du det er en samfunds opgave at lave regler for hvem vi må forelske os i og hvem vi må gifte os med.

Synes du det er i orden at det er lettere at komme ind i landet for en akademiker end for en håndværker.

Derudover så bliver der familiesammenført 400 mennesker om året til danmark og det er dem hele diskussionen går på og de kan i øvrigt bare blive familiesammenført til sverige og bo der et år derefter er de EU borgere og kan frit bosætte sig i Danmark DF er igen helt til grin

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-10 15:55

Citat
Synes du det er en samfunds opgave at lave regler for hvem vi må forelske os i og hvem vi må gifte os med.

Nej - men det var IKKE det der var pointen i spørgsmålet

Citat
Synes du det er i orden at det er lettere at komme ind i landet for en akademiker end for en håndværker.

JA

Citat
og de kan i øvrigt bare blive familiesammenført til sverige og bo der et år derefter er de EU borgere og kan frit bosætte sig i Danmark DF er igen helt til grin

Hvad er så problemet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-10 16:05

Citat
Synes du det er en samfunds opgave at lave regler for hvem vi må forelske os i og hvem vi må gifte os med.

Desuden blander samfundet sig heller ikke i DET - de blander sig blot i HVOR du/I bosætter jer

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-11-10 16:05

Citat
Endnu har INGEN turde stille spørgsmålet, men......

HVAD får en HERBOENDE dansker til at finde et eller andet (uden sprog og erhvervserfaring/uddannelse) i udlandet der absolut skal med til DK

Thumb's up for den, for du har sgu ret, for hvis det er så magtpåliggende og den store kærlighed, så må danskeren sgu være villig til at rejse til den udkårnes land og bosætte sig....men det er selvfølgelig ofte ikke så givtigt.

Men korrekt, reglerne er latterlige...der skal ikke være forskel på mulighederne for at få indrejsetilladelse afhængigt af hvor meget en evt. sammenført ægtefælle er uddannet

Derudover, så er min mening, at det er helt i orden der stilles strenge krav til, hvem der får lov at flytte til DK.
Blot rammer reglerne ofte de forkerte

Jeg mener som eksempel: en person, der er født og opvokset i DK af danske forældre, og dermed dansk statsborger....f.eks. vælger at bo i Australien et par år, hvor der er krav om, at man bliver australsk statsborger under opholdet.
Hvis pågældende så vil flytte tilbage til Danmark, så er vedkommende underlagt nøjagtigt samme regler som "Sorte Sambo fra Timbuktu" m.h.t at opnå opholdstilladelse og senere søgre statsborgerskab....det kan fa'me ikke være rigtigt...

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 18-11-10 16:20

Det er blevet meget svært at få sin kæreste til Danmark. Synd at det går ud over de Danskere der har mødt kærligheden i udlandet.
Men desværre - I Danmark må man ikke forskelsbehandle og tager derfor ikke egne borgere i første række - som man praktisere i hovedparten af resten af verden hvor egne borgere kommer til nemmest og større papirarbejde.
Næ.. vi laver nogle regler der rammer os selv også. Så derfor skal vi stå i kø sammen med Afrikanere og muslimer med syv børn omkring sig for at søge.
Ha...... hvor dumt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-11-10 16:27

Citat
derefter er de EU borgere og kan frit bosætte sig i Danmark

Efter alle tegn i sol og måne,er enden (heldigvis) nær for den Europæiske Union.Det er og har altid været en kolos på lerfødder.En panik-løsning,lavet fordi man var bange for at tyskerne,skulle rejse sig igen.Vi ser idag,hvordan medlemslandenes økonomier vakler,på stribe.Grækenland,Irland.Efter hvad der oplyses,er de næste Portugal,Spanien og Italien.For ikke at tale om England,og de tidligere østlande.Den dag Tyskland bliver træt af at finansiere andre landes overforbrug,er det heldigvis "gute nacht" med EU. Så kan DK,måske igen komme til at lave sine egne love og regler.
Og dermed bestemme,hvem vi vil ha`ind i landet.... og hvem vi ikke vil......

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Ericson

Dato : 18-11-10 16:30

http://www.enhedslisten.dk/artikel/godt-men-ikke-godt-nok-s-og-sf

24 års reglen, og de seneste stramninger på området, er i direkte modstrid med FNs Menneskerettighedserklæringer fra 1948.

Artikel 16

1. Uden begrænsninger af racemæssige, nationalitetsmæssige eller religiøse grunde har mænd og kvinder, der har nået myndighedsalderen, ret til at gifte sig og at stifte familie. De har krav på lige rettigheder med hensyn til indgåelse at ægteskab, under ægteskabet og ved dettes opløsning.

2. Ægteskab skal kun kunne indgås med begge parters frie og fulde samtykke.

3. Familien er samfundets naturlige og fundamentale enhedsgruppe og har krav på samfundets og statens beskyttelse.

Det rammer "nydanskere" det rammer "gammeldanskere"

Det er man bare helt kolde overfor...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-10 16:33

"Folk" bliver VED....

Der er INGEN der forbyder NOGEN at gifte sig...

Så glem ALT om menneskerettigheder

Du kan da bare bosætte dig et andet sted

Hmm..

Måske ikke nogen dum ide i dette tilfælde

Kommentar
Fra : Ericson

Dato : 18-11-10 16:34

Citat
http://www.youtube.com/watch?v=-Zu80WGhBH0

Kommentar
Fra : Ericson

Dato : 18-11-10 16:35
Godkendelse af svar
Fra : Cimbombom

Dato : 18-11-10 16:54

Tak for svaret Ericson.

Kommentar
Fra : Ericson

Dato : 18-11-10 16:54

En sort dag for Danmark

Regeringen har sammen med Dansk Folkeparti og Kristendemokraterne i dag fremlagt et pointsystem for familiesammenføring af ægtefæller. En model hvor staten gør sig til dommer over, hvor nyttige danskeres ægtefæller er for det danske samfund. En sort dag for Danmark.

Man skulle ikke tro, at skruen kunne strammes yderligere, men det har Dansk Folkeparti sammen med Birthe Rønn Hornbech bevist i dag med deres pointsystem for udlændinge. Det er en uhørt indgriben i folks privatliv, hvor staten skal gøre sig til dommer over, hvor nyttig din elskede er for det danske samfund.

Ingen andre EU-lande kan finde på at behandle deres egne borgere så dårligt, som vi gør i Danmark. Og i dag er det kun blevet værre. Vi isolerer os fra EU og verden, og det tjener ikke Danmarks interesser.

Danmark har ikke brug for en strammere udlændingelovgivning. Vi har brug for en udlændingepolitik, som sikrer, at danskere kan bo i deres eget land med deres ægtefælle og samtidig kan bane vejen for, at vi i fremtiden har nok hænder og hoveder på arbejdsmarkedet.

Margrethe Vestager, Det Radikale Venstre

Kommentar
Fra : Ericson

Dato : 18-11-10 17:19
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-11-10 17:20

Nåe... det er en af Margrethe Vestagers citater.Den vil jeg så betragte,som en vittighed.

Man kunne jo selvfølgelig istedet,ændre visse steder i vores sociallovgivning.Så ville problemet nok løse sig selv,langt hen ad vejen.Mon ikke det drejer sig lige så meget om kroner og ører,som ægtefæller.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Ericson

Dato : 18-11-10 17:23
Kommentar
Fra : Ericson

Dato : 18-11-10 17:25

Citat
Nåe... det er en af Margrethe Vestagers citater.Den vil jeg så betragte,som en vittighed.

Ja, det tror jeg gerne - Hende, samt ligesindede, er du vist ikke ligefrem vild med ...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-11-10 17:46

Citat
Ja, det tror jeg gerne - Hende, samt ligesindede, er du vist ikke ligefrem vild med ...

Jeg elsker hende lige så meget,som min tandpine.

Men ellers er hun en flot dame,der pynter på Christiansborg.

Mosebaek.