/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Opel astra 1,4 1992 går i stå u kørsel
Fra : gunnarb
Vist : 954 gange
200 point
Dato : 18-11-10 08:12

Min Astra er pludselig begyndt at gå i stå under kørsel. Ladelampen lyser og så går den i stå. Hvad kan det være? Ind til videre har jeg kunne starte den igen efter et stykke tid, men den nykker af og til under kørslen. Er det en dårlig forbindelse eller ?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-11-10 09:28

det kan sagtens være en dårlig forbindelse. men den kan være ret svær at finde. det kan evt. være tændingslåsen der har en løs forbindelse.

Kommentar
Fra : gunnarb

Dato : 18-11-10 10:24

Måske har jeg fundet fejlen. jeg rodede ved de forskellige ledninger i motorrummet og da jeg rørte ved et lille stik med tre ledninger ved strømfordeleren gik den i stå. Jeg er lige nu ved at at tage stikke af og undersøge ledningerne. Den kan ikke starte når stikke er pillet af. Der er gennemgang i selve stikket til ledningere, men jeg har en mistanke om af en af ledningerne er knækket under noget tape. Jeg vender tilbage.

Kommentar
Fra : gunnarb

Dato : 18-11-10 12:08

Så er fejlen fundet. Det var ir på det trebenede stik ved strømfordeleren. Jeg rensedede det med sandpapir og trykluft, og nu køre bilen igen.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 18-11-10 13:20

Et godt råd
Du skal beskytte det indre af stikket mod fugt og ny koorosion. Bedst er det med et tyndt lag vaseline på selve kontaktbenene. Men sprøjt med en tynd rustbeskyttelse -eksempelvis Pava - kan gogså bruges . Det skal ind i stikket ikke udenpå. MS4 duer ikke , det er tyndt petroleun som hurtigt vaskes væk.

Godkendelse af svar
Fra : gunnarb

Dato : 19-11-10 09:25

Tak for svaret transor. Det vil jeg prøve. Jeg har forøvrigt også tit problemer med mit trailerstik, her vil jeg måske også kunne bruge vaseline?