/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Opstart af bærbar - er grafikkort defekt
Fra : lanny
Vist : 752 gange
300 point
Dato : 17-11-10 21:43

Bærbar Fujitsu Siemens Amilo. Ved start opfører maskinen sig underligt - indlæsserXP - lige pludselig kommer der små firkanter over hele skærmen - dernæst fjernes alt - ser ud som om der er ild hele vejen rundt i skærmen - dernæst er alt væk og man kan ikke komme til programmerne.
Det mærkelige er: at jeg kan starte op i fejsikret stand - der er stadig de bittesmå firkanter - men jeg kan komme til programmerne - kan det så være grafikkortet det er galt med - eller er det en ONDSINDET VIRUS-SPYWARE som er på spil??.
Har CCleaner - Maleware som har fjernet mange uønskede ting. Jeg får ikke lov til at starte op i fejlsikret stand med netadgang - hvad kan jeg gøre.

Kommentar
Fra : lanny

Dato : 17-11-10 21:45

Jeg håber der er nogen herinde som har nogle gode råd - maskinen fik skiftet Grafikkort og ny chip den 13. januar 2010

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-10 21:51

Hvis du har oplevet nævnte problem flere gange i træk og sympomerne er næsten ens, så tror jeg ikke at grafikkortet fejler noget men du har måske ryddet for grundig op med Ccleaner, hent en ny driver til din bærbare fra en anden computer, flyt driveren over på en usb drev og installer på den bærbare.
Du kan også hente diverse anti malware programmer fra en anden computer og flytte over på den måske inficerede bærbare og scanne i fejlsikret tilstand.
Hvis din bærbare er alvorlig ramt så vil det nemmeste sikkert være at formatere harddisken og geninstallere Windows, men prøv nu først om en frisk grafikkort driver hjælper

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-11-10 21:57

Kraftig oprydning med flere typer programmer gennem et år knækker Windows, det kan kun en formatering samt geninstallation redde.

Kommentar
Fra : lanny

Dato : 17-11-10 22:39

Til orientering.

Det er 1, gang der er brugt CCleaner - malware i den bærbareog de er på en USBpen. Det jeg finder mærkeligt er at den kan vise aller ikoner - dog er der de små firkanter som ligger som baggrund - og man kan åbne dokumenter-billeder m.v. men ikke kan få lov til at komme på nettet i fejlsikret stand.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-10 22:43

Citat
Det jeg finder mærkeligt er at den kan vise aller ikoner - dog er der de små firkanter som ligger som baggrund - og man kan åbne dokumenter-billeder m.v.
det er derfor jeg anbefaler at hente og installere en frisk driver til grafikkortet

Kommentar
Fra : lanny

Dato : 17-11-10 22:43

Hvor får jeg: en frisk grafikkort driver

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-10 22:46

Du har for nylig haft en slem infektion: http://www.kandu.dk/Spg151356.aspx
er det på den her computer? Så tror jeg godt du kan indstille dig på en formatering og ny istallation du har vel en sikkerheds kopi af vigtige filer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-10 22:49

Citat
Hvor får jeg: en frisk grafikkort driver
på fabrikantens hjemmeside:
http://ts.fujitsu.com/support/downloads.html