/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
VHS film til DVD
Fra : Sandvad261
Vist : 547 gange
200 point
Dato : 17-11-10 11:23

Jeg sidder her med en lille opgave som jeg ikke selv kan klare, så jeg håber at der er et klogt hoved der kan klare det for mig.
Jeg har en gammel film på VHS bånd, og med Danske undertekster, jeg har den samme film på DVD, men med Hollandske undertekster, mit spørgsmål er så, hvis jeg nu brænder den film over fra VHS til DVDen, er der så et program der kan ribbe underteksten ud af min gamle VHS film der nu ligger på en DVD, sådan at jeg kan fjerne de hollandske undertekster, og så lægge de Danske ind..

Forstod i den.
Jeg vil lige lægge det samme spørgsmål ind på MAC siden...

Hej

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-11-10 12:25

Se lige dit første spørgsmål.

Kommentar
Fra : Rosen97

Dato : 17-11-10 13:17

Du kan desværre ikke rippe underteksterne fra VHS. Og hvis der er program der kan "rippe" dem, så kan heller ikke være sikker på, at du rammer de rigtige tider hvor teksterne skal fremgå i filmen. På dvd er der nemlig en liste der viser hvornår filmen skal vise hvilke tekster. Så du ender nok bare ud i at tekster og lyder ikke passer sammen hvis det overhoved skulle lykkeds dig, at finde nognder har udviklet sådan et ripperprogram. Men kan du ikke finde de danske tekster til dvd'en på nettet ??.

Sorry to say.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-10 15:10

Som allerede skrevet - det kan du IKKE fra et VHS bånd - heller ikke selvom du overfører det til DVD....

Du kan maksimalt , efter overførsel til DVD, overskrive dem med en sort bjælke og derefter lægge nye ind.

Men det er vel de danske du ville gemme - så desværre...

Annuller spørgsmålet
Fra : Sandvad261

Dato : 17-11-10 21:18

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål