/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Afrunding til hel tal i en formel
Fra : Rosen97
Vist : 923 gange
100 point
Dato : 17-11-10 10:13

Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig med, at formel mig ud af en afrunding i en formel.

Jeg kan sagtens lave denne formel =SUM(G7*0,6) og så lave en ny kolonne hvor jeg bruger funktionen afrund. Men kunne godt tænke mig, at jeg KUN fik hele tal ud som resultat i formlen.

Dvs. at jeg allerede afrunder resultatet til hele tal.

Hilsen

Rasmus

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 110 point
Dato : 17-11-10 10:24

Du behøver ikke anvende SUM-formlen til at gange G7 med 0,6. Skriv blot =G7*0,6.

Hvis du vil afrunde denne værdi i samme formel, skriver du =AFRUND(G7*0,6;0).

Simon

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-10 10:25

Er det den her du ønsker:

=HELTAL(SUM(G7*0,6))

Godkendelse af svar
Fra : Rosen97

Dato : 17-11-10 11:14

Tak for svaret sion.

Kan du så hjælpe mig med dette problem:

Jeg har kolonne a med Net.install priser på alle vare og kolonne b med "specail priser" på nogen vare. Hvordan kan jeg så i kolonne c "flette" dem sammen så den tager tallet i kollonne b (hvis der er en prise) eller tallet i kolonne a hvis der ikke står noget i kolle b.

Kommentar
Fra : sion

Dato : 17-11-10 13:02

--> svendgiversen

Bemærk at HELTAL() ikke afrunder, men finder tallet før kommaet.

=HELTAL(9,9) vil således give 9, mens 9,9 afrundet er 10.

Simon