/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Picassa - Web - Ansigtsgenkendelse
Fra : PeterPeter
Vist : 904 gange
25 point
Dato : 16-11-10 13:00

Kære alle

Jeg bruger Picassa + min Gmail konto (udvidet) til at have alle mine digitale billeder lagret....

Jeg har tidligere været inde og "tagge" de forskellige personer der er på nogle af mine billeder, men nu kan jeg lige pludselig ikke mere !!!

Hvor pokker er det nu, man påbegynder dette ?? - Det er der et sted, kan bare ikke lige hitte det nu !!!

På forhånd tak for hjælpen og fortsat god dag....

/Peter

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-11-10 17:25

Jeg har ikke prøvet det før, men når du kigger nederst i højre hjørne, er der en knap der hedder tags-

måske det er den ??

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-11-10 17:54

Ok- du skal vist nok hen på web album og indstille profilbillede og kaldenavn osv herunder din offentlige webadresse.
Dernæst vil der være en overskrift der hedder navnetags, som du skal slå til.

vender tilbage senere, hvis dette ikke er nok.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-11-10 18:59

Tags- "dine albums navne" adskilt med mellemrum
Tags med flere ord sættes dobbelt anførselstegn.

Tilføj

Når den er færdig med at analysere dit album, vil du se knappen tilføj navnetags.

Den vil eks. sige fundet 25 ansigter.
Klik på tilføj navnetags.
Så kan du navngive alle personer på billederne.

fjern markeringen med forkerte ansigter-
slut af med anvend
rediger evt. navn og gem

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 17-11-10 10:17

Hej Hej

Jeg er sådan set med på hvad du skriver....

Jeg har uploadet mine billeder og jeg har tidligere lavet "Navnetags" på en masse personer...
MEN - Nu kan jeg bare ikke få funktionaliteten "Navnetags" frem ???

Jeg tænker på, om funktionaliteten pt. er nede hos Google ???

Hvis det virker hos jer, så prøv lige at forklare mig:

Jeg har mit Picassa Webalbum med en masse forskellige albums med billeder i....

HVAD skal jeg trykke på, for at aktivere "Navnetags" ???

På forhånd tak...

/Peter

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-11-10 16:35

uhm- nu har jeg jo ikke selv brugt funktionen, men du stiller dig i et album og under værktøjer er der nederst menuen "indstillinger"

der kommer nogle faner op- herunder navnetags- den skal jo være slået til- er den det ?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-11-10 16:58

Nu var jeg jo nødt til at prøve funktionen- faktisk ret skægt :)

Den hedder personer

Du står i dit album i Picasa

Nederst er der en række muligheder under den blå linie. yderst til højre er der 3 knapper- personer-steder - tags

Klik på personer og så kommer der en ny menu ude til højre hvor der vises en række af de personer som er i dit album som du står i og så sorterer du derfra, som du plejer og navn giver dem som ikke er navngivet- men det kan jeg forstå du godt kender.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-11-10 17:09

Den glemte nogen, som jeg måtte tilføje manuelt.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-11-10 17:56

Du synkroniserer dit album til webalbum, når du er færdig.

Hvis der mangler nogen- så kan du igen gøre det samme når du står på det enkelte billede i webalbummet- der vil du få en menu med personer og et + - så får du valget igen.
Den finder personer - ikke navngivet- og du kan i boksen under personen indtaste de første bogstaver og den giver dig et valg imellem dem som du allerede har - eller du kan tilføje en ny person.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-11-10 17:54

Og så får man aldrig svar på om det virker- ligesom de andre spørgsmål du har kørende

Hvorfor vil så overhovedet have nogen til at hjælpe dig ? Hvis det ikke virker ville jeg gladeligt, ha´gennemgået min brugervejledning een gang til- for at se om der var noget jeg havde overset.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 24-11-10 00:34

Rolig nu....
Selvfølgelig svarer jeg - jeg er bare, af arbejdsmæssige omstændigheder kun på i "klumper" en gang imellem....
Men - det funger bare ikke !!! Jeg har fulgt alle dine vejledninger med mere.. Jeg kan ikke få muligheden for at lave navnetags frem igen !!!!

Men - For at du og andre skal forstå, er det faktisk min plan at labe nogle screendump, så du/i kan se hvad jeg mener... Så kan i måske vurdere, hvad det er jeg lige mangler....

og Tak - for alle svar

/Peter

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-11-10 16:26

Køb picasa og picasa webalbum på:

http://www.libris.dk/soegeresultat.htm?search_foreign_key=&search=picasa+3

Det kan godt betale sig, der er mange fif.

Jeg kan ikke forstå, hvorfor du ikke kan få det til at fungere.

Hvilken udgave har du ?

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 25-11-10 22:35

Tror mit problem er noget opsætnigshalløj.........

Ïnde i INDSTILLINGER -> FORTROLIGHED OG TILLADELSER

kan jeg IKKE aktivere om jeg vil bruge navnetags eller ej !!!

Sådan noget møj.....

Gad vide hvad der er galt...

Ville godt vise dig et skærmprint - Hmmm.... Nem måde at gøre dette på ??

/Peter

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-11-10 23:40

Citat
Ville godt vise dig et skærmprint - Hmmm.... Nem måde at gøre dette på ??

Det er jeg desværre ikke ekspert i, det ved jeg andre på kandu kan.

Inde i selve picasa er der under Værktøj en menu som hedder indstillinger og der er den jeg mener du skal gå ind under. Det andet som du taler med fortrolighed osv, står slet ikke der. Jeg går ind under navnetags og hakker af der.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 02-02-11 12:42

Det lyder fjollet - men det virker altså ikke !!!
Jeg beklager - venter lige med at lukke - en dag vil jeg sætte nogle skærmprints her ind så i kan se problemet