/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Printer på netværk
Fra : Smukke_Ole
Vist : 981 gange
300 point
Dato : 15-11-10 12:57

Jeg har følgende "isenkram"
1 desktop computer m. WIN XP PRO med USB tilkoblet HP Photosmart C5280 printer
1 Notebook m. WIN XP Home

Jeg har etableret et lokalt netværk, men kan ikke komme til at printe fra notebook'en.
Notebook'en kan "se" desktop'en og vice versa.
Jeg har prøvet "Tilføj printer" på notebook'en, men den kan ikke finde printeren på desktop'en,
selvom jeg der har tilladt deling, og anfører det korrekte sharenavn.
Hvad gør jeg galt ?

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 300 point
Dato : 15-11-10 14:10

1. på desktoppen skal printeren være delt
2. på notebooken skal du tilføje netværksprinter \\navn-på-desktop\printer-navn
så kopierer den selv driveren fra desktoppen

problemer: fil og udskriftdeling skal være aktiveret på desktoppen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-11-10 14:13

en alternativ og tit nemmere måde at tilføje printeren til den bærbare:
åbn "Denne computer" i adresse linjen skriver du \\navn-på-desktop og trykker enter
der skal du kunne se printeren. Dobbeltklik på printeren og sig ja tak til at tilføje den

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 15-11-10 14:41

-> EXTERMINATOR

1. på desktoppen skal printeren være delt
Det er den også, og har som jeg skrev fået sharenavnet
OlePrinter, som jeg også anfører, når jeg beder notebook'en om at finde den

2. på notebooken skal du tilføje netværksprinter \\navn-på-desktop\printer-navn
Jeg tror, at jeg har glemt \\navn-på-desktop\, så det ska' jeg lige prøve

Hvo'n er'ed li' man aktiverer fil og udskriftdeling på desktoppen ?

Smukke_Ole

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 15-11-10 14:57

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Det var det der med det fulde navn på stien til printeren, der var smuttet !

Smukke_ole