/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
brænd fra cd til dvd
Fra : meretec
Vist : 486 gange
500 point
Dato : 15-11-10 10:46

hej

tak for hjælpen har prøvet at brænde med, men der kommer ikke noget på min ndvd.

er der en bestemp cd eller dvd man skal brænde ned på ???????????

er der en der kan forklare hvordan så jeg skal brænde mine foto ned på cd eller dvd ???????

beder om en forklaring ????????

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-10 12:55

Det er da bare at overføre filerne til mediet (nøjagtig som du flytter filer på en harddisk)

Men det kræver jo en brænderdrev og et brandbart medie

Citat
er der en bestemp cd eller dvd man skal brænde ned på

Ja - den skal jo være TOM....

Om der så er medier din FASTE DVDafspiller ikke kan klare - står i brugsanvisningen.....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-11-10 14:58

I de fleste tilfælde, skal billederne ligge i JPG format, men afhænger hvilken filetype din DVD-maskine understøtter.
Alle billeder skal overføres som almndelige filer. Oftest kan du godt lægge billederne i forskellige mapper og undermapper, uden det skulle give problemer. Hermed kan du bruge skiverne som en slags back-up samtidig.
Nogle brænderprogrammer vil vide om de filetyper der brændes til DVD, er almindelige filer.

Desværre er der ikke nogen klokkeklar standard for dette, så du må konsultere din manual til både DVD og brænderprogrammet.
Brænder du ned på en RW skive, kan det slettes igen, hvis du laver en fejl.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-10 23:54

Fra cd til dvd spørger du ligger dine billeder på en cd og du vil brænde dem på en dvd i stedet for?
Eller har du billederne i en mappe på computeren og gerne vil brænde en cd med billder?
Har du et brænderprogram ud over det som er indbygget i Windows?
Hvis nej så prøv at gå til billed mappen og marker de billeder som skal brændes på cd, du markerer ved at klikke 1 gang på billedet,
hvis der er flere som skal markeres så hold Ctrl tasten nede mens du klikker på billederne en efter en
hvis det alle billeder i en mappe, så hold venstre musetast nede mens du trækker hen over alle billeder,
når de ønskede billeder en markeret så højre klik på en af dem og gå ned til Send til - der går du ud og klikker på DVD/CD drev, så bliver alle billeder kopieret til en brændermappe som vises nede i højre hjørne ved uret, klik på denne brænder mappe og klik Skriv til disk, husk at der skal være en tom CD i drevet så har du de ønskede billeder brændt på en CD eller en DVD,
DVD kræver at det er en DVD brænder drev du har, gå til Denne computer og se efter om drevet vises som DVD eller CD drev.
Jeg er ikke sikker men jeg tror ikke at Windows XP kan brænde DVDer uden et brænder program som for eksempel CDburnerXP som en anden bruger anbefaler i et andet af dine spørgsmål

Kommentar
Fra : meretec

Dato : 16-11-10 10:47

Hej o.v.n. (Superbruger)

Tak for hjælpen, men du har ikke en anden mail hvis det er vi kunne skrive på ???

Du er god til at forklare.

Tak Meretec

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-10 17:33

Jo vist har jeg en mail, men spørgsmål på Kandu bør stilles så alle kan læse med, Kandu er videndeling og private mails er kun til uddybning hvis tråden blever for udvandet af mange forskellige forslag.
Jeg fornemmede at du ikke har brændt ret mange CDer og derfor den udførlige forklaring.
Spørg mere hvis ikke jeg skrev tydeligt nok eller måske var jeg helt på vildspor