/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
HP printer C4780 fejler!
Fra : Lincoln1242
Vist : 1548 gange
81 point
Dato : 15-11-10 03:04

Jeg har købt en trådløs HP printer (C4780) til min HP bærbare.

Efter TRE timers forsøg på installation fik jeg den endelig til at printe ud trådløst (bare en testside).

Nu, en uge efter, hvor jeg rent faktisk skulle bruge printeren, så virker den selvfølgelig ikke!

Den BLEV VED med at sige 'Printer offline' - alt var tændt, alt fungerede, alle forbindelser ok... den virkede bare ikke!

Prøvede så HP "support assistant", der ikke er to potter p** værd - prøvede at kontakte HP, men umuligt via HPs hjemmeside at kontakte support (så skulle man skrive diverse produktoplysninger, der skulle være angivet på selve printeren - det er de ikke!).

Har så prøvet at køre installationen igen - nu er der pludselig et nyt problem, som ikke var der første gang. Ved skift fra USB til trådløst (printer ok via USB), så kommer følgende fejl:

Computeren kan ikke kommunikere med printeren på 192.168.1.11. Dette kan skyldes firewallsoftware. Hvis du bruger firewallsoftware, skal du kontrollere, at UDP port 427 ikke er blokeret for indgående eller udgående trafik.

Pc'en kan ikke kommunikere med printeren på adressen 192.168.1.11. Tjek alle kabelforbindelser, og tjek, at printeren, pc'en og router'en er tændt og tilsluttet netværket.

Jeg har prøvet at deaktivere firewall'en totalt - samme fejlmeddelelse. Det er ikke lykkedes mig at finde den mystiske "UDP port 427" - men kan læse mig til på nettet at andre har problemer med dette og HP-produkter...uden at komme nærmere en løsning på problemet!

Så - nogen gode idéer!?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-11-10 10:47

Du skal ind i din router og finde printeren og så tildele et lokal IP nummer.
Eks. 192.168.x.100
Så vil din installation af printeren altid kunne finde den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-11-10 10:49

Sory
Eks. 192.168.x.100 >>>>>>>>>>>>>>> Eks. 192.168.1.100

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 15-11-10 18:44

Har prøvet at afinstallere printeren og installere igen. Jeg får samme fejlmeddelelse. Har så prøvet at gå ind i routeren. Der var ingen printer, men har så prøvet oprette/tilføje den med den angivne IP adresse... men får stadig samme fejl!

Det er ret mærkeligt, for første gang den blev installeret kom den ikke med den fejl... men virkede alligevel (kortvarigt!)...

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 15-11-10 18:47

Ved selvfølgelig ikke om det så er firewall'en, der blokerer - men man burde vel kunne komme uden om det problem ved at deaktivere firewall'en under installation...men jeg gætter på at det giver problemer når den bliver slået til igen...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-11-10 18:54

Når computere slukkes og tændes igen får de et nyt lokal IP nummer

Typisk 192.168.1.1 - 254 bare ikke det nummer routeren selv har og det nummer som er tildelt afst af routeren (noget du selv tildeler)

Det er bedst at være koblet til routeren med kabel når der skal indstilles.

Inde i routeren bør alle enheder stå og så kan du give et fast IP nummer helst lidt højt
eks. 192.168.1.100

Routeren har en lille "korttidshukommelse" så ved ændringer skal der til tider lige gå et par min.
Altså tag printeren fra - vent - sæt til.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-11-10 18:57

tildelt afst af > tildelt af

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 15-11-10 19:22

Nu er jeg stået lidt af...

I oversigten over netværk er der pludselig en "Internet gateway device"...

Jeg gjorde følgende:
Højreklikkede på routeren og valgte 'egenskaber'
Valgte 'indstillinger'
Valgte 'tilføj'
I feltet 'beskrivelse af tjeneste' skrev jeg 'HP C4780 Printer'
I feltet 'Navn eller IP adresse på den computer, der er vært for tjenesten på netværket' skrev jeg den IP adresse, som kom frem i ovenstående fejlmeddelelse...
I felterne 'Eksternt' og 'Internt' portnummer for denne tjeneste markerede jeg feltet 'UDP' og skrev '427' i begge felter.

Er fremgangsmåden rigtig? Og kan jeg nærmest selv vælge IP adressen? Men der er vel noget galt, når printeren ikke fremgår i routeren??