/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Else Cathrine Pedersdatter
Fra : gedestalden
Vist : 2634 gange
100 point
Dato : 14-11-10 14:06

Jeg søger oplysninger om Else Cathrine Pedersdatter, der bliver født den 3. juni 1827 i Salling-Brøndum, Slet, Ålborg og bliver gift med Hans Rasmus Pedersen Holst den 27 december 1843 i Salling kirke.
De får barnet Rasmine Hansen, og ved hendes konfirmation den 17 april 1859 i Strandby kirke, Gislum, Ålborg står moderen anført som værende i Viborg Tugthus.
Er der nogen, der kan hjælpe med at finde ud af, hvorfor hun var i tugthus ?

Jeg har endnu ikke fundet hverken Else Cathrines eller Hans Rasmus´ død nogen steder.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-11-10 14:49

prøv at læse det her
http://da.wikipedia.org/wiki/Viborg_Tugthus
senta

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 14-11-10 15:02

Du kunne tage turen til Viborg og finde hende i Arkivalierne der.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 14-11-10 16:25

Hun er stadig i tugthuset i folketællingen 1860 - opslag 51 på AO.

Desværre står der ikke noget om, hvorfor hun er der.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-11-10 10:25

Derstår ikke noget om hvor gammel Hans er her i FS:

HANS RASMUS PEDERSEN
Marriages: Spouse: ELSE CATHRINE PEDERSDR Family
Marriage: 27 DEC 1843 Skarp Salling, Aalborg, Denmark

Og ikke noget Holst?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-11-10 10:40

Noget tyder på at der var lidt rod i familien, også hendes store søster:

Aalborg, Slet, Skarp Salling, Brøndum Bye, Et Huus, 72, FT-1840,
Peder Jensen 53 Gift Huusmand og Dagleier
Mette Knudsdatter 51 Gift Hans Kone
Else Cathrine Pedersdatter 13 Ugift Deres Datter
Søren Peter Johannesen 3 Ugift I Kost, en fraværende datters Søn

Aalborg, Slet, Skarp Salling, Brøndum by, Et huus, 56, FT-1845,
Peder Jensen Gift Huuseier og dagleier Oudrup by og sogn Aalborg Mette Knudsdatter Gift Hans kone Salling
Else Cathrine Pedersdatter Ugift Deres datter Brøndum heri sognet
Søren Peter Johannesen Ugift Pleiebarn en dattersøn Brøndum heri sognet

>Jeg har endnu ikke fundet hverken Else Cathrines eller Hans Rasmus´ død nogen steder.

Når hun er ugift i 1860, hvorfor så ikke enke som hendes mor?

Aalborg, Slet, Skarp Salling, Brøndum Bye, , 68, FT-1860
Else Cathrine Pedersdatter 33 Ugift Huuseierske og Dagleierske Do [her i S]
Mette Knudsdatter 71 Enke hendes Moder Spindekone Do [her i S]

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 16-11-10 19:30

Jeg tror at vi er kommet på vildspor.
Se denne:
Aalborg, Gislum, Strandby, Tandrup By, et Huus, 68, FT-1850, D2527
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Rasmus Hansen 32 Gift Glarmester og Huusfader Do [I Sognet]
Else Kathrine Pedersen 23 Gift hans Kone Estvad [Sogn], Ringkjøbing Amt
Rasmus Hansen 5 Deres Børn I Sognet
Daniel Hansen 3 Deres Børn Do I Sognet

Iflg. folketællingen fra 1860 som Vith angiver fra Viborg Tugthus er Else Cathrine netop født i Estvad sogn.

Else Cathrine Pedersdatter er jo egentlig et meget almindelig navn, så derfor måske denne sammenblanding.

Jeg var inde på AO for at se den originale FT for 1850, der kan godt stå Rasmine, alderen passer og angående Hansen kan der måske stå Holst

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 16-11-10 19:35

Iflg. Kirkebogen for Strandby, 1840-61, opslag 12, nr. 6 er Daniel Christian Hansen, født 26. april 1847. Familien bor i Tandrup, Strandby sogn.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 16-11-10 19:38

Aalborg, Gislum, Strandby, Sjørup Bye i Strandby Sogn, Et Huus, Nr. 12, FT-1880, C3622
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Rasmus Hansen 63 Gift Huusfader og Blikkenslager Her i Sognet
Else Katrine Pedersen 53 Gift hans Kone Esvad Sogn, Ringkjøbing Amt
Daniel Christian Hansen 32 Ugift deres Barn Her i Sognet
Peiter Hansen 26 Fraskilt deres Barn, Blikkenslager Her i Sognet
Kristine Hansen 14 Ugift deres Barn Her i Sognet
Niels Hansen 11 Ugift deres Barn Her i Sognet

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 16-11-10 19:41

Aalborg, Gislum, Strandby, Fandrup Bye, hus, 96, FT-1845, A4447
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Ramus Pedersen 27 Gift glarmester her i sognet
Else Catrine Pedersdatter 19 Gift hans kone Estsed ??
Rasmine Hansdatter 1 Ugift deres barn her i sognet

Her er det gået helt galt for indtasteren, Tandrup by skal der stå.

Kommentar
Fra : gedestalden

Dato : 17-11-10 16:18

Jeg har selv været inde på, at det kunne være Hans Ramus Hansen og hans hustru Else Katrine Pedersen, der var forældre til Rasmine; men i så fald skulle Else kun have været knap 17 ved datterens fødsel. Det er selvfølgelig muligt; men vel tvivlsomt ?.
Med hensyn til efternavnet Holst er det måske ikke et efternavn, idet eneste sted det er nævnt er ved datterens fødsel, ellers er han kun nævnt som Hans Rasmus Pedersen, Han er søn af en Peder Holst, deraf navnet.
Men enig det er lidt svært at finde ud af.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 17-11-10 18:05

Ved deres vielse i Salling kirke står der at hun er 17½ år gammel og Hans Rasmus Pedersen er 25½ år gammel. AO, Ålborg, Slet, Salling sogn, 1840-1854, opslag 52, nr. 7.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 17-11-10 18:12

Der står: Ungkarl Hans Rasmus Pedersen af Strandby sogn, Tandrup 25½ år gammel og pigen Else Cathrine Pedersdatter af Salling sogn, fattighus, 17½ år gammel.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 17-11-10 18:31

Ringkøbing, Ginding, Estvad, Hesselberg, en Gaard, 5, FT-1834, C4976
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peder Hermansen 35 Gift Gaardmand og Tægelbrænder
Johanne Mortensdatter 37 Gift hans Kone
Ane Johanne Pedersdatter 15 Ugift deres Børn
Ane Kirstine Pedersdatter 13 Ugift deres Børn
Herman Pedersen 10 Ugift deres Børn
Else Kirstine Pedersdatter 6 Ugift deres Børn

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 17-11-10 18:49

Der er også lidt rod i Estvad kirkebog. Ved hendes fødsel, 6/2 1828 står der Else Kirstine; men ved hendes konfirmation i 1841 står der Else Cathrine, født den 16. maj 1826.

Ringkøbing, Ginding, Estvad, Hesselberg M P, en Gaard, 88, FT-1840, C8217
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peder Hermansen 46 Gift Gaardmand, Teglbrænder
Johanne Mortensdatter 51 Gift hans Kone
Johanne Pedersdatter 21 Ugift deres Børn
Ane Kirstine Pedersdatter 19 Ugift deres Børn
Herman Pedersen 16 Ugift deres Børn
Else Kirstine Pedersdatter 13 Ugift deres Børn

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 18-11-10 15:22

Natmandsfolk i Jylland
Natmænd, rakkere, skøjere, kjeltringe m.v.

Natmandsfolk i Jylland

Hans Rasmus Petersen and Mette Cathrine Andersdatter

--------------------------------------------------------------------------------

Husband Hans Rasmus Petersen 73
--------------------------------------------------------------------------------

AKA: Hans Rasmus Petersen Holst
Born: 1818 - Strandby
Christened:
Died:
Buried:

Married:

--------------------------------------------------------------------------------

Other Spouse: Else Cathrine Pedersdatter 73 - 1843

--------------------------------------------------------------------------------

Wife Mette Cathrine Andersdatter
--------------------------------------------------------------------------------

Born: 16 Sep 1813 - Hindborg
Christened:
Died: 13 Jun 1864 - Vester Lidegaards Hedehus, Rønbjerg
Buried:

--------------------------------------------------------------------------------

Father: Anders "Lire" Hansted Axelsen 19
Mother: Kirsten Jensdatter

--------------------------------------------------------------------------------

Other Spouse: Jørgen Abrahamsen 90

--------------------------------------------------------------------------------

Other Spouse: Abraham Jørgensen - 1854

--------------------------------------------------------------------------------
Children
--------------------------------------------------------------------------------
1 M Hans Rasmus Hansen
--------------------------------------------------------------------------------

Born: 29 Apr 1835 - Skive Arrest
Christened: - Hem, Salling
Died:
Buried:

--------------------------------------------------------------------------------

General Notes (Husband)
--------------------------------------------------------------------------------

Fra Slægtsbogen "Abrahamslægten fra Rønbjerg Sogn: Morten Abrahamsen" udgivet af Slægtsarkivet i Viborg.

Side 269
Jørgen Abrahamsens anden kone Mette Catrine Andersdatter, der ved giftermålet 1837 nævnes som pige af Estvad sogn havde tidligere fra 1834 levet sammen med Hans Rasmus Petersen (Holst), som i 1843 blev gift med Jørgen Abrahamsens søster Kirstens datter Else Cathrine Pedersdatter. - Mette Catrine og Hans Rasmus Petersens barn, døbt Hans Rasmus Hansen, blev født i Skive Arrest 29. eller 30. april 1835 og døbt i Hem; parret var begge blevet arresterede ved kæltringejagten 11. februar 1835.

--------------------------------------------------------------------------------
General Notes (Wife)
--------------------------------------------------------------------------------

Fra Slægtsbogen "Abrahamslægten fra Rønbjerg Sogn: Morten Abrahamsen" udgivet af Slægtsarkivet i Viborg.
Side 268 Jørgen Abrahamsen
Efter Else Sophies død blev Jørgen Abrahamsen gift anden gang 6. august 1837 i Estvad med Mette Cathrine Andersdatter, der var født 16. september 1813 i Hindborg by og sogn og døde 13. juni 1864i (Vester) Lidegaards hedehus i Rønbjerg sogn af mavekrampe, 49 år gl. Hun var datter af omløbende betlere Kirsten Jensdatter fra Aulum sogn og Anders Axelsen, der på gennemrejse gjorde ophold hos gårdmand Jens Mogensen i Hindborg. - Mens moderen var af Svin-slægten, var faderen en broder til den bekendte Johs. Axelsen

Efter Jørgen Abrahamsens død blev Mette Cathrine gift anden gang 6. august 1854 i Estvad med Abraham Jørgensen, der var født 2. maj 1834 i Rybjerg by og sogn i Salling og døde efter 1914; han var søn af omløber Jørgen Pedersen - af Grønning-Slægten, se under ane 6-7, og kvinden MarenChristensdatter. -
Side 269
Jørgen Abrahamsens anden kone Mette Catrine Andersdatter, der ved giftermålet 1837 nævnes som pige af Estvad sogn havde tidligere fra 1834 levet sammen med Hans Rasmus Petersen (Holst), som i 1843 blev gift med Jørgen Abrahamsens søster Kirstens datter Else Cathrine Pedersdatter. - Mette Catrine og Hans Rasmus Petersens barn, døbt Hans Rasmus Hansen, blev født i Skive Arrest 29. eller 30. april 1835 og døbt i Hem; parret var begge blevet arresterede ved kæltringejagten 11. februar 1835.
Side 270
Efter Jørgen Abrahamsens død 1850 flyttede Mette Catrine altså fra Skive til Estvad sogn 1. februar1851. I Estvad fik hun 3. april 1852 sønnen Jørgen Estvad (Abrahamsen), der døde ugift 23. april 1927 på sygehuset i Skive, 75 år gammel; hans fader var grøftekaster Abraham Jørgensen i Haasum, med hvem hun jo blev gift 1854. Straks efter brylluppet flyttede parret til Rybjerg sogn, hvor han var forsørgelsesberettiget, og hvor han fra 1854 til 64 var indsidder i Ilbjerg Fattighus.
Her fik parret 21. oktober 1855 sønnen Jens Marinus Abrahamsen, og i 1864 fik han som boende i Ilbjerg et barn med hendes første mands brordatter Ane Sophie Marie Mortensdatter, efterslægtens XII: Mette Catrine Andersdatter holdt dette - hendes mands uægte barn - over dåben.
I maj måned 1864 flyttede parret fra Rybjerg sogn til Rønbjerg sogn, hvor Mette Catrine Andersdatter døde samme år i V. Ledegaards hedehus.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 18-11-10 15:35

Se dette var noget helt andet.
Else Cathrine er ikke født i Estvad; men derimod i nabosognet Rønbjerg. AO, Ringsted, Rønbjerg sogn 1820-30, opslag 9, nr. 20.
Else Cathrine, f. 16/5 1826. Uægte barn. Forældre: Kirsten Abrahamsdatter og navngiven barnefader Peer Lind Madsen, glarmester fra Thisted. Alle vidnerne er af Glarmesterfamilien.

Glarmestre var omstrejfende folk.

Natmandsfolkets beskæftigelse
Her vil komme en beskrivelse af natmandsfolkets beskæftigelse - natmand - rakker - glarmester - kedelflikker - skorstensfejer

Fra "Natmandsfolk i Midtylland af G. Nørgaard Jepsen"

"Mange af de folk, som strejfede om som løse eksistenser på de jydske heder, stammede fra fastboende rakkere og natmænd, og derfor anvendtes betegnelsen også på det omstrejfende folk. Rakkeren var den mand, der i gammel tid skulle spænde en forbryder på pinebænken, og efterhånden blev hans job alsidigt. Han trådte til, når forbryderen skulle piskes, knibes med gloende tænger, brændemærkes, sættes i gabestokken eller i den spanske kappe, eller når en morder skulle radbrækkes og hans hovede efter øksehug skulle sættes på stage. Rakkeren hjalp til ved hængning og sørgede for begravelse af forbryderens lig.

Rakkeren eller natmanden havde ikke blot som bestilling at assistere bødler. Han måtte også i større byer påtage sig arbejder, som almindelige mennesker fandt for tarveligt. Han kom således til tage sig af renovation, feje skorstene, tømme wc´er og det man betragtede som det mest afskyelige arbejde, at udslæbe selvdøde dyr, flå dem og begrave kadaverne i rakkerkulen."

----

Fra natmændende og rakkerne stammede en del af glarmesterfolket. Glarmesterfolket gik rundt omkring på egnene med en glarkiste på ryggen og reparerede folks vinduer. Der var også mange natmænd/rakkere der havde glarmesterjobbet som bibeskæftigelse og specielt mange af deres børn var ofte blikkenslagere eller glarmestre.

Der var selvfølgelig også andre mennesker, bl.a. forhenværende soldater og sønner af "almindelige" forældre, der slog sig på glarmesterjobbet.

Der blev efterhånden en stor mængde løsgængere (som vi nu kalder natmandsfolket), som bl.a. udførte følgende arbejder:

- gildere (kastrerede dyr)
- soldsættere
- hægtemagere
- blikkenslagere
- glarmestre
- kedelflikkere

Mange gange, så var ovenstående arbejder nok skjul for deres vigtigste erhver som vel var "tiggeriet", og som vel også gav det største udbytte. Det var dog normalt kvinderne, der tiggede. Kvinderne optrådte ofte også som kloge koner. Mange af mændene var endvidere dygtige fiskere og jægere.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 18-11-10 15:44

Fødselsdagen: 1826, d. 16de Maj

Barnets Navn: Else Cathrine

Daabens dato,
hjemme eller i Kirken: Hjemmedøbt d. 16de Maj 1826
Daaben blev publiceret i Rønberg Kirke
d. 25de Juni 1826

Forældrenes Navne,
Stand, Haandtering og Bopæl: Uægte barn af Pigen Kirsten Abrahamsdatter
og navngiven Barnefader Peder Lind Madsen,
Glarmester fra Thisted.

Faddernes Navne,
Stand og Opholdssted: Else Cathrine Abrahams Datter fra Rønberg,
Mette Marie Pedersdatter fra Dejberg,
Abraham Mortensen,
Daniel Jensen
og Morten Abrahamsen,
alle af Glarmester Familien

Accepteret svar
Fra : stkra

Modtaget 100 point
Dato : 18-11-10 15:54

Børnelicitation

Udskrift af
Forhandlingsprotokolfor Fattigkommissionen i Estvad Rønbjerg sognedistrikt 1817-1840
Side 215 Fattigforsørgelsen i Estvad og Rønberg Sogne i Januar Qvartal 1836
Else Cathrine Pedersdatter
hos Mads Olesen i Eising for 12 Rbd. 4 Mk. v: S: fra 31te Januar d. A. til 31te Januar 1837

Fattigforsorg

Udskrift af
Forhandlingsprotokol for Estvad og Rønbjerg sognes fattigkommission 1817-1840
Side 230-231 - Fattigforsørgelsen i Estvad og Rønberg Sogne Januar Qvartal 1837
LAN LK 627 - 420/2

Klasse: 2den Klasse

No. 6

De Fattiges Navne: Else Cathrine Pedersdaater
for hendes Underholdning fra 31. Januar 1836 til 1. Octobr. s. A.

Understøttelsen: Rug: - Td. - Skp.
Byg: - Td. - Skp.
Penge: 8 Rbd. 3 Mk. - Sk.

.....

Extraoedinær Udgivt:

f. For Bøger til Else Cathrine Pedersdatter,
som vaar udsat til Forsørgelse
i Sahl Sogn hos Mads Olesen: - Rbd. 3 Mk. 11 Sk.
Fattigforsorg

Udskrift af
Forhandlingsprotokol for Estvad og Rønbjerg sognes fattigkommission 1817-1840
LAN LK 627 - 420/2 - Side 248

Efter at der ved forudskeet Bekjendtgørelse var afholdt Licitation i Sahl og Eising Sogne over nogle Børn, som af Fattigvæsenet skulde udsættes til Forsørgelse, afholdtes ogsaa den 31. Januar 1838 Licitation over disse Børn i Estvad Præstegaard, og efter Ringeste Bud bleve følgende Børn udsatte til Forsørgelse:
Else Kirstine Peders Datter
hos Gaardmand Christen Hermansen i Estvad
fra 1ste Marts d. A. til 1ste Marts næste Aar for 13 Rbd 5 Mk.

Se denne side ang. Hans Rasmus, her bliver han kaldt Hans Rasmussen, men det er den samme person: http://www.rakker.dk/individual.php?pid=I001200&ged=Rakker.ged

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 18-11-10 20:39
Godkendelse af svar
Fra : gedestalden

Dato : 19-11-10 08:39

Hold da op stkra, det var da noget af en mundfuld og overordentlig interessant. Nu mangler jeg bare endelig af få fastslået, at den datter Rasmine Hansen, som parret får den 28. jan 1845 er den Rasmine Hansen, som jeg arbejder med. Tager vist lige lidt tid at få tingene sat på plads

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 20-11-10 11:13

Det var også overordentlig interessant for mig. Det er i alle tilfælde en god historie at få med i sin slægtsforskning.
Ved du om Rasmine bliver gift, og i så tilfælde med hvem og hvor?

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 20-11-10 12:24

Iflg. FT Strandby, Grønnerup 1870 har Rasmine Hansen et barn, nemlig Lene Kirstine Pedersen, 5 år.
I kirkebogen for Strandby sogn 1860-75, opslag 35, er Lene Kirstine Hansen født 27. august 1864 af Madam, ugift Rasmine Hansen i Grønnerup, 19½ år gammel og udlagt barnefader, ungkarl og murer Peder Nielsen af Store Vorde.
Faddere: tjenestepige Jensine Pedersen, tjenestepige Anne Kathrine Andersen, ungkarl Christen Pedersen, ungkarl Anders Chr. Andersen og ungkarl Laust Nielsen - alle i Grønnerup.
NB. Da moderen 10 mdr.-dagen før sin nedkomst tjente i Bjørnholm sogn er dette barns fødsel anmeldt for vedkommende præst i henhold til lov af 24. januar 1844.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 20-11-10 12:46

Iflg. kirkebogen, Strandby sogn 1860-75, opslag 79 bliver Rasmine gift: Jens Chr. Nielsen, 38 år gammel, tjenestekarl på Bjørnholm og pigen Rasmine Hansen, 22 år en datter af blikkenslager Hans Rasmus Hansen i Grønnerup. Forlovere: Blikkenslager Hans Rasmus Hansen og husmand Laust Nielsen. Vielsesdato, 8. januar 1866.

Iflg. samme kirkebog, opslag 12, får de en søn Niels Chr. Nielsen, f. 23/2 1867.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 20-11-10 12:59

Iflg. kirkebogen for Ålborg, Slet, Brørnholm sogn 1868-78, opslag 5 får de endnu en søn Hans Rasmus Nielsen, f. 13/10 1868.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 21-11-10 13:40

GUNNY JULIUS GOTFELD Pedigree
Male Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: RASMINE HANSEN Family
Marriage: 28 OCT 1873 Strandby, Aalborg, Denmark

Husband Age at Marriage: 32
Wife Age at Marriage: 29

Kommentar
Fra : gedestalden

Dato : 21-11-10 19:37

Hov det var dog interessant. Hans Rasmus Nielsen, som dør i Vejlby sogn (Egeskov), Elbo Herred, Vejle Amt i 1945 har ved dødsfaldet i kirkebogen fået tilføjet "også kaldet Gutfeldt" - det er altså ved moderens anden ægteskab, at navnet kommer fra.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 22-11-10 15:50

I FT 1930 for Vejle, Elbo, Vejlby (Egeskov) findes:
Gutfeldt, Hans R. Nielsen, f. 13/10 1867 i Bjørnsholm, Løgstør, gift, husfader, jordarbejder
Gutfeldt, Marie Petra, f. 29/3 1871 i Kerteminde, gift, husmoder

De blev gift i 1899, og har 3 nulevende børn og 1 død.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 22-11-10 16:13

Undskyld, 1868 og ikke 67.
AO Ålborg, Slet, Bjørnsholm sogn 1868-1878, opslag 5.
Hans Rasmus Nielsen, forældre: Husmand Jens Chr. Nielsen og hustru Mine Hansen (24 år) i Borregaard.

Mine er naturligvis Rasmine.

Navnet Gutfeldt må han have taget fra sin stedfader.

Samtlige personer i husstanden
Aalborg, Gislum, Strandby, Grønnerup, Hus, 19, FT-1870, D4107
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Rasmus Hansen 52 Gift husfader blikkenslager Her i Sognet
Ane Kath Pedersen 46 Gift husmoder Raabjerg Sogn, Ringkjøbing Amt
Rasmine Hansen 25 Gift logerende Her i Sognet
Ane Kirstine Pedersen 5 Ugift barn Her i Sognet
Niels Nielsen 3 Ugift barn Her i Sognet
Hans Rasmus Nielsen 1 Ugift barn Bjørnsholm Sogn, Aalborg Amt
? Chr Hansen 22 Ugift barn fattiglem Her i Sognet
Peter Hansen 16 Ugift barn fattiglem Her i Sognet
Kathrine Hansen 9 Ugift barn Viborg
Kirstine Hansen 8 Ugift barn Her i Sognet
Imanuel Hansen 5 Ugift barn Her i Sognet
Xmine Hansen 3 Ugift barn Her i Sognet
Niels Chr Hansen 1 Ugift barn Her i Sognet

Her ser du Rasmines 3 børn, hvor Hans Rasmus Nielsen er den yngste.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 22-11-10 16:18

Marie Petra Camilla Pedersens fødsel finder du her:
AO, Odense, Bjerge, Kerteminde 1853-91, opslag 307, nr. 10.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 22-11-10 17:28

Deres Ægteskab i Kerteminde kirke finder du her:
AO, Kerteminde, 1892-1923, opslag 182, nr. 7.

Nu vil jeg slutte for denne gang. Nu har du jo også en del at arbejde med. Det var godt at vi tilsidst fandt den rigtige familie.

Det var et godt og spændende spørgsmål. Hvis du skulle komme i bekneb igen, kan du jo altid stille et nyt spørgsmål her på siden. Hej og god fornøjelse. Jeg er sikker på, at det bliver en rigtig god slægtsbog, du får lavet.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 22-11-10 17:48

GUNNY JULIUS GUTFELDT Pedigree
Male

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 12 JAN 1841

Christening: 14 FEB 1841 Kerteminde, Odense, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: GUTFELDT Family
Mother: ANE BOLLETTE GRAM

Jeg kunne ikke nære mig.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 22-11-10 17:54

Odense, Bjerge, Kerteminde Købstad, Kjerteminde Kjøbstad, Langegade 57, Fattiggaarden, , FT-1890, B0139

Rasmine Gutfeldt født Hansen 57 Separeret husmoder, fattiglem under fattigforsørgelse Tanderup sogn, Aalborg Amt
Lauritz Anton Gutfeldt 7 Ugift barn, do [fattiglem] do [under fattigforsørgelse] Odense